Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  ایمانلو مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه تیم‌های تخصصی بازرسی آب و فاضلاب استان که در مناطق زلزله زده حضور دارند، این زمین لرزه بیش از ۲ میلیارد تومان در بخش روستایی، ۳ میلیارد تومان در حوزه فاضلاب مناطق شهری و ۴ میلیارد تومان نیز به مخازن، چاه‌ها و تاسیسات آبی منطقه خسارت زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  اظهار داشت: در بخش آب شهرستان سراب چاه‌های آبی و مخزن‌های ذخیره دچار خسارت شده‌اند که تیم‌های اعزامی به منطقه در حال مرمت و تعمیر آن‌ها هستند.

ایمانلو با تاکید بر اینکه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق مربوطه حضور یافته و نسبت به بررسی و تهیه گزارش خسارت و نیز انجام تعمیرات وارد عمل شده است، یادآوری کرد: هم اکنون هیچ گونه مشکل تامین و توزیع آب در روستا‌ها و شهر‌های زلزله زده شهرستان‌های میانه و سراب وجود ندارد.

او ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی حتی به روستا‌هایی که تحت پوشش این مجموعه هم نیستند به دلیل شرایط خاص منطقه، خدمات رسانی می‌کند.

ایمانلو اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۹ تیم فعال آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده میانه و سراب حضور داشته و اقدامات تعمیری و اصلاح شبکه‌ها را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه وضعیت آب شرب مناطق زلزله‌زده مطلوب است، اظهار داشت: با توجه به شدت زلزله و در هم ریختگی اوضاع، فقط در چند ساعت ابتدایی این زمین لرزه با مشکل آب شرب مواجه بودیم.

 مقارن ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان‌های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

 زلزله به تاسیسات آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی  ۹ میلیارد تومان خسارت زد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بیشترین خسارت به تاسیسات برق شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، بشاگرد و جزیره قشم وارد شد.

بیشتر بخوانید: بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته

محمد کریمی افزود: با استقرار ۸۹ گروه عملیاتی در استان، هرس۳۵۰ اصله درخت درگیر با شبکه، اصلاح ۱۴۶ مورد سیم پارگی شبکه و رفع عیب و برق دار کردن ۱۴۵ دستگاه ترانسفورماتور، برق مشترکان در سراسر استان به حالت پایدار بازگشت.

وی افزود: در این بارندگی در مجموع ۶۲۸ پایه فشار متوسط و ضعیف، ۴۷ دستگاه ترانسفورماتور در ظرفیت‌های مختلف و ۳۶ کیلومتر شبکه در مجموع به ارزش۸۵۰ میلیارد ریال خسارت دید که بخش عمده آنها تاکنون اصلاح و مشترکان برقدار شدند.

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه