Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جعفر شانظری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۴۰ سال گذشته با توجه به اتفاق‌هایی که در منطقه خاورمیانه افتاد، برای مردم کشورمان به خوبی تجربه شد که اگر جامعه‌ای دچار اختلاف قومی یا مذهبی شود، خواسته یا نا خواسته به سمت فروپاشی خواهد رفت و از اجتماع بزرگ به کوچک شکسته می‌شود.

این استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه فعالان مذهبی، سیاسی و فرهنگیباید اصل وحدت را با موانع موجود و با تاکید بر حقوق و اخلاق انسانی همواره مدنظر داشته باشند، اظهارداشت: شکستن وحدت یکی از راه‌های نفوذ دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد با ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی یا درباره مباحث سیاسی در جامعه رخنه ایجاد کند تا اتحاد و انسجام را بشکند که اگر رخ دهد جامعه از داخل به تقابل و زوال می‌رسد.

این استاد دانشگاه، حضور حداکثری در انتخابات را مصداقی از وحدت در جامعه خواند و تصریح کرد: با توجه به انتخاباتی که امسال در پیش رو داریم لازم است همه اقوام و اقشار جامعه در آن مشارکت حداکثری داشته باشند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: این امر ایجاب می‌کند که مردم به‌طور خردمندانه در این زمینه عمل و وحدت و مودت را در جامعه پر رنگ کنند.

شانظری با بیان این که در قرآن کریم تاکید شد که همه باهم زندگی جمعی آرام داشته باشید، اضافه کرد: وحدت در بین مذهب‌های اسلام باید پر رنگتر باشد زیرا آنها در اکثریت موارد باهم شریک هستند.

وی ادامه داد: ما باید بر عکس دشمن، بر اشتراک‌هایی که با مذهب‌های مختلف داریم تاکید کنیم تا اختلاف و تفرقه‌ای به وجود نیاید.

شانظری وحدت را یکی از شاخص‌های بارز زیست جمعی برای آرامش خواند و گفت: وحدت مانند نخ تسبیح است که دانه‌ها را کنار هم قرار می‌دهد و اگر از بین برود دیگر چیزی به نام تسبیح معنا نخواهد داشت.

وی با بیان این که در صدر اسلام پیامبر بین همه اقوام و قبیله‌ها وحدت ایجاد کرد تا جامعه شکل گرفت، خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌ای به وحدت در آموزه های دینی و سیره انبیا و ائمه شده است.

این استاد دانشگاه، وحدت میان همه گروه‌ها و اقشار را از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: فعالان حوزه و دانشگاه و فرهنگ‌سازان جامعه از دیدگاه فرهنگی، دینی و جامعه شناسی بر وحدت تاکید دارند.

فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می‌باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد؛ هفته وحدت امسال با نام جشن‌های بهار مهربانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها شیعه دانشگاه اصفهان هفته وحدت اهل تسنن اصفهان جامعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه دانشگاه اصفهان هفته وحدت اهل تسنن اصفهان جامعه شیعه دانشگاه اصفهان هفته وحدت اهل تسنن اصفهان جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟

به گزارش جماران؛ مهر نوشت: پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیشتر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

 

دیگر خبرها

  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • فراتی، استاد دانشگاه: طرح خاورمیانه جدید بعد از حمله ایران شکل می‌گیرد
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام