Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکرمی گفت: خط مقاومت میان کشورهای اسلامی همچون لبنان، یمن، ایران، عراق و ... وجود دارد و نشان می دهد که جمهوری اسلامی ندای وحدت خود را به گوش دیگران رسانده است و آنها نیز به این ندا لبیک گفتند و در این مسیر حرکت می کنند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرخبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هفته وحدت و توطئه های دشمنان در این موضوع گفت: به نظر می رسد باید در موضوع وحدت باید به قانون اساسی رجوع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون در سال 58 تنظیم و نوشته شد. در این قانون تمام کوشش و تلاش خود را برای ایجاد وحدت و حاکمیت اسلام در جهان و سربلندی مسلمانان به کار بردیم تا وحدت و اتحاد و آزادگی و استقلال میان آنها برقرار شود

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: همه باید به یکدیگر کمک کنیم، تا سربلندی و سرافرازی جهان اسلام فراهم شود و در این زمینه قانون اساسی سنگ تمام گذاشته و در اصل 2 ، 3 ، 4 و 5 به خوبی متوجه می شویم که وظیفه ما در قبال وحدت چیست.

 

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمنان در این سال ها نگذاشتند ما یک هفته فارغ البال از تمام تهدیدات و تحریم ها باشیم و بتوانیم به تمام این برنامه ها به شکل عملی بپردازیم و موانع ایجاد وحدت را از میان کشورهای اسلامی برداریم.

 

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند و پس از آن تحریم و تهدیدها را بر ایران اسلامی اعمال کردند و در حال حاضر نیز مشاهده می کنیم که بالاخره به هیچ وجه نه آمریکا و نه اروپا حاضر نیستند آنچه را که خود تعهد کرده اند، عمل کنند اما در عین حال ما کار خود را در منطقه و کشور انجام می دهیم.

 

وی با اشاره به شکل گیری خط مقاومت در میان کشورهای اسلامی تصریح کرد: خط مقاومت میان کشورهای اسلامی همچون لبنان، یمن، ایران، عراق و ... وجود دارد و نشان می دهد که جمهوری اسلامی ندای وحدت خود را به گوش دیگران رسانده است و آنها نیز به این ندا لبیک گفتند و در این مسیر حرکت می کنند.

 

رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور ادامه داد: در داخل کشور نیز باید در کشور اقداماتی انجام شود، ابتدا اینکه پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) را گرامی بداریم و به مردم و منطقه خاورمیانه و جهان اسلام بهتر و بیشتر معرفی کنیم و از نظر ارتباطی بکوشیم این ارتباط را با مردم لبنان، عراق، یمن، سوریه و ... عمیق تر کنیم و دقیق تر در این ارتباط حرکت کنیم.

 

وی گفت: در اربعین شاهد بودیم که نمایشگاهی برای وحدت جهان اسلام برگزار شد که در میان شیعه و سنی و حتی بودایی و امثال آنها ایجاد شد و این نشان دهنده ظرفیت بالای دین اسلام است.

 

حجت الاسلام اکرمی اظهار کرد: باید بر هوشیاری، بیداری خود در مقابل دشمنان بیفزاییم و نگذاریم خدای ناکرده دشمن ما را در سرگرمی و حاشیه قرار دهد و به مسایل جزیی مشغول شویم و از پرداختن به مسایل کلی غافل شویم.

 

وی با بیان اینکه تلاش جمهوری اسلامی در اجرای سیاست ها در خصوص وحدت قابل تقدیر است، گفت: ما دوست داریم با تمام کشورهای اسلامی از جمله امارات، عربستان، یمن و ... در تماس باشیم اما وقتی این کشورها خودشان جنگ راه می اندازند و مانع ایجاد می کنند به طور طبیعی ما نمی توانیم شاهد وحدت و اتحاد عملی باشیم./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان هفته کتاب و کتابخوانی وحدت خط مقاومت وحدت لبیک احزاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست شورای این دانشگاه که با حضور رؤسای واحد‌ها، مراکز دانشگاهی و اعضا شورای تخصصی این استان برگزار شد با تأکید بر پاسخگویی سپاه اسلام به رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: سپاه اسلام در یک نمایش اقتدارگرایانه و انقلابی، گوشه کوچکی از قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت و چنان هیمنه پوشالی دشمن را در هم شکست که ذلت را تمام‌قد پذیرفت و اعتراف به شکست کرد.

وی افزود: آغاز سال نو و تلاقی بهار قرآن و بهار طبیعت، نشان از قدرت لایزال الهی در انسجام بخشیدن به جهان هستی دارد و چه زیبا بود که در این سال جدید، جواب ددمنشی جنایتکاران صهیونیست مانند همیشه با قدرت و اقتدار داده شد و این نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرت اول منطقه می‌تواند دشمن را در همه عرصه‌ها به ذلت و خواری بکشاند.

این مقام مسئول با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین اشغالی عنوان کرد: همه کشور‌های به ظاهر طرفدار حقوق بشر، چشم خود را روی این جنایت‌ها بسته‌اند و هیچ تصمیم قاطعی در این حوزه برای پایان دادن به این حمله‌های وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی توسط سازمان‌های به ظاهر مدافع حقوق بشر گرفته نمی‌شود.

رنجبر تأکید کرد: ایران اسلامی با عملیات«وعده صادق» نشان داد که اگر کشور‌های ابرقدرت پشتیبان این رژیم منحوس نباشند، این رژیم بیش از یک روز نمی‌تواند دوام بیاورد و در حمله موشکی و پهپادی نیروی‌های سپاه اسلام، آشکار شد که کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه چگونه در حفظ این رژیم پلید متحدند و از جان‌ودل برای حمایت و حراست از آن مایه می‌گذارند.

وی نقش دانشگاه‌ها را در تربیت نیروی انسانی مهم خواند و گفت: دانشگاه‌ها باید نیروی ماهر، کاردان و کارآزموده تحویل اجتماع دهند تا چرخ صنعت به‌واسطه همکاری دوجانبه و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد:‌ همه رؤسای دانشگاه‌ها به وظیفه رشد، توسعه و بالندگی کشور توجه ویژه داشته،‌ برنامه‌های خود را منطبق بر سند توسعه و تعالی دانشگاه به پیش ببرند در ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه بیش‌ازپیش کوشا باشند و تحقق شعار سال را به‌عنوان فصل الخطاب رشد و تعالی دانشگاه‌ها مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است