Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وب سایت روزنامه آمریکایی" یو اس ای تودی"، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا دیروز نخستین جلسه استماع روند استیضاح ترامپ را کلید زد.

در این جلسه دو تن از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی به ادای شهادت پرداختند.

"بیل تیلور"، سفیر موقت آمریکا در اوکراین (سرپرست سفارت ایالات متحده آمریکا در اوکراین) در این جلسه به ادای شهادت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این جلسه شهادت داد که یکی از دستیارانش مکالمه تلفنی ترامپ با یک دیپلمات آمریکایی را شنیده که در آن ترامپ  از روند تحقیقات دولت اوکراین از فعالیت‌های پسر "جو بایدن" رقیب انتخاباتی دموکرات خود در اوکراین پرسیده است.

 به گفته این دیپلمات آمریکایی مکالمه ترامپ با "گوردون ساندلند"، فرستاده آمریکا در اتحادیه اروپا، بوده است و ساندلند در این مکالمه در پاسخ به سوال ترامپ به او گفته  "اوکراین آماده پیش بردن تحقیقات از "هانتر بایدن" (پسر جو بایدن) است."

بنا به اعلام مقامات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ساندلند قرار است هفته آینده در این کمیته شهادت دهد. همچنین قرار است "دیوید هولمز" دستیار بیل تیلور روز جمعه (فردا) در دومین جلسه استماع پشت درهای بسته و در یک جلسه غیرعلنی به سوالات نمایندگان کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان پاسخ دهد.

در جلسه دیروز استماع کنگره "جورج کنت" دیپلمات آمریکایی و کارشناس روسیه و اوکراین در وزارت خارجه آمریکا هم شهادت داد.

مهم‌ترین اتهام ترامپ در این زمینه مکالمه تلفنی 25 ژوئیه سال جاری او با "ولادیمیر زلنسکی" رییس جمهوری اوکراین است که در آن مکالمه ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته تا درباره فعالیت‌ها و تخلفات احتمالی مالی پسر جو بایدن در اوکراین، تحقیق کند.

ترامپ متهم است از جایگاه قانونی خود سوء استفاده کرده و در تماس با یک دولت خارجی از آنها خواسته تا در برابر رقبای داخلی به آنها کمک کنند. او همچنین متهم است به منظور وارد آوردن فشار به مقامات اوکراینی، اعطای کمک‌های اقتصادی آمریکا به این کشور را منوط به پیش بردن تحقیقات آنها از فعالیت‌های پسر جو بایدن در اوکراین کرده است. این اقدام بر خلاف اصول قانون اساسی آمریکاست.

ترامپ این اتهامات را رد کرده و دیروز همزمان با برگزاری نخستین جلسه علنی استیضاح در کنگره، روند استیضاح خود در کنگره را "بزرگ‌ترین کلاهبرداری سیاسی در تاریخ آمریکا" خوانده است. جمهوریخواهان حامی ترامپ هم جلسات علنی استیضاح او را به "تئاتر مضحکی از جانب دموکرات ها" تشبیه کرده اند.

  نخستین جلسه علنی روند استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا/ "بیل تیلور" (سمت رایت تصویر) و "جورج کنت" در حال سوگند خوردن برای بیان حقیقت در آغاز جلسه/ عکس: یو اس ای تودی عکس: گتی ایمجز عکس: لس آنجلس تایمز     * عصرایران       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن و ترامپ هر دو مضرند

بر اساس نظرسنجی جدید خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی NORC، بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن هزینه زندگی را افزایش داده و به سیستم مهاجرت کشور آسیب رسانده درحالیکه نیم دیگری می‌گویند ریاست جمهوری ترامپ به حق رای و امنیت انتخابات، روابط با دیگر کشورها، قوانین سقط جنین و شرایط آب و هوایی آسیب رسانده است.

به گزارش ایسنا، شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که کدامیک، دونالد ترامپ یا جو بایدن کار بیشتری انجام داده‌اند تا مردم آنها را دوست داشته باشند، یک سوم گفتند که ترامپ و یک چهارم نیز اعلام کردند که بایدن. همچنین ۳۰ درصد از بزرگسالان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که نه بایدن و نه ترامپ به نفع آنها کار نکرده‌اند.

آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی همچنین گفتند که بایدن در چند مورد خاص نمره منفی می‌گیرد. تنها دو نفر از ۱۰ آمریکایی فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن به آنها در هزینه‌های زندگی کمک کرده و تنها ۱۶ درصد می‌گویند که او در حوزه امنیت مرزی و مهاجرت به مردم آمریکا کمک کرده است.

همچنین از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر گفتند که دوران ریاست جمهوری بایدن به یکسری از این مسائل کمی یا خیلی زیاد آسیب وارد کرده است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۴۶ درصد می‌گویند ریاست جمهوری ترامپ به مساله مهاجرت یا امنیت مرزی کمک کرده و چهار نفر از ۱۰ آمریکایی نیز گفتند که در هزینه‌های زندگی کمک کرده است.

با وقوع پاندمی کرونا، تلاش‌های ترامپ در حوزه اشتغال ضربه خورد به طوریکه ۲.۷ میلیون آمریکایی در دوران ریاست جمهوری او، شغل خود را از دست دادند. اما قرنطینه‌های دوران کرونا همچنین تورم را به شدت کاهش داد به طوریکه شاخص قیمت مصرف کننده از نرخ سالانه ۲.۳ درصد به پایین‌ترین حد خود یعنی ۰.۱ درصد رسید. همینطور، نرخ پایین بهره و سطح تاریخی کسری بودجه دولت نیز باعث شد تا بسیاری از خانوارهای آمریکایی در دوران ریاست جمهوری ترامپ احساس بهتری داشته باشند.

با روی کار آمدن بایدن پس از کرونا، اقتصاد با کمک بیشتری که دریافت کرد، رشد داشت و ۱۵.۲ میلیون نفر در دوران ریاست جمهوری او شاغل شدند اما مسائل مربوط به زنجیره تامین، جنگ اوکراین و بسته‌های کمکی بایدن باعث رشد تورم شد و به میزان محبوبیت او ضربه زد.

مزیت ترامپ در هزینه زندگی و مهاجرت تا حدی ناشی از عدم اشتیاق دموکرات‌ها نسبت به عملکرد بایدن است. حدود یک سوم از دموکرات به عنوان مثال می‌گویند که ریاست جمهوری بایدن به هزینه زندگی ضربه زده و یک سوم دیگر فکر می‌کنند که بایدن به این روند نه کمکی کرده و نه ضربه‌ای زده است.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که تنها یک سوم از دموکرات‌ها فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن به هزینه‌های زندگی کمک کرده است. در این میان، سه نفر از هر ۱۰ آمریکایی فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن به امنیت مرزی و مهاجرت کمک کرده و همین میزان هم می‌گویند که او به این دو مساله ضربه زده و چهار آمریکایی از ۱۰ نفر می‌گویند که وضعیت در دوران ریاست جمهوری او فرقی نکرده است.

رای دهندگان مستقل نیز به بایدن در این دو مورد نمره منفی می‌دهند. ۶ رای دهنده مستقل از ۱۰ نفر می‌گویند که ریاست جمهوری بایدن به کشور در حوزه هزینه‌های زندگی ضربه زده است. ۴ رای دهنده مستقل از ۱۰ نفر می‌گویند ریاست جمهوری او در هزینه سلامت و روابط با دیگر کشورها آسیب رسانده است.

نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود بیش از پیش به تغییرات آب و هوایی، حق رای گیری و امنیت انتخاباتی، قوانین سقط جنین و روابط با کشورهای خارجی ضربه زد.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد، مساله‌ای که هم بایدن و هم ترامپ در آن موفق بودند، اشتغال‌زایی است؛ نیمی از آمریکایی‌ها گفتند که ترامپ در دوران فعالیتش در کاخ سفید در زمینه اشتغال کمک کرده و ۳۶ درصد نیز همین نظر را درباره بایدن دارند.

همچنین نیمی از آمریکایی‌ها گفتند که ترامپ به مساله مهاجرت کمک کرده و ۴ آمریکایی از ۱۰ نفر نیز گفتند که او در هزینه‌های زندگی کارگشا عمل کرده است.

در این نظرسنجی مشخص شد که نیمی از دموکرات‌ها می‌گویند بایدن در زمینه تغییرات آب و هوایی یا هزینه‌های درمانی کارگشا بوده و ۷۷ درصد از دموکرات‌ها گفتند که ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش در مورد قوانین سقط حداقل ضرر را رسانده است.

این نظرسنجی از ۱۲۰۴ بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی چهارم تا هشتم آوریل ۲۰۲۴ انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • اخاذی علنی اوکراین از آمریکا با توسل به قیمت نفت!
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  • بایدن و ترامپ هر دو مضرند