Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@21:13:59 GMT

ترامپ از پیمان "آسمان‌های باز" خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۸۱۸

ترامپ از پیمان 'آسمان‌های باز' خارج شد

یک روزنامه آمریکایی از تصمیم دولت دونالد ترامپ برای خروج از پیمان موسوم به «آسمان‌های باز» سال ۱۹۹۲ با ادعای افزایش نگرانی نسبت به نقض توافقنامه کنترل تسلیحات توسط مسکو، خبر داد. معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان منعقد شده و در خصوص اجازه پرواز هواپیما‌های جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشور‌های عضو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم خروج از پیمان آسمان‌های باز را امضاء کرده، اما همچنان این تصمیم به صورت رسمی اعلام نشده است.

یک مقام ارشد دولت ترامپ در همین زمینه گفت: "ما همچنان به اجرای این پیمان آسمانی ادامه می‌دهیم و مطابق با تعهدات خود در مورد پیمان عمل می‌کنیم، برخلاف روسیه، که همچنان با انکار پرواز و ماموریت‌های خویش به نقض این معاهده ادامه می‌دهد.

معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان منعقد شده و در خصوص اجازه پرواز هواپیما‌های جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشور‌های عضو است.

این معاهده جهت ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشور‌های امضا کننده در خصوص کلیه تحرکات و فعالیت‌های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود، ایجاد شده‌است. معاهده آسمان‌های باز یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آسمان های باز پیمان ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت مادریدی هالو اسپیس (Halo Space) در حال برنامه‌ریزی پرواز‌های تجاری فضایی است و قصد دارد به مسافران مشتاق گردشگری فضایی شرایطی معادل گلمپینگ (شرایط لوکس گردشگری) ارائه دهد و به‌جای لباس‌های فضایی تنگ که در اختیار گردشگران به جهت حفظ امنیت آنها قرار داده می‌شود، کپسول تحت فشار این شرکت که به یک بالون پر از هلیوم متصل است، شرایط مشابه اما همراه با آسایش را برای آنها فراهم می‌آورد و علاوه‌براین، صندلی‌های چرخان راحت، پنجره‌های عریض و مجموعه‌ای از غذا‌های متنوع و خدمات خوب را ارائه می‌دهد.

این شرکت مستقر در اسپانیا از طرح کپسول ۳.۹ تنی در رویدادی در لندن رونمایی کرد و گفت که امیدوار است عملیات تجاری خود را در سال ۲۰۲۶ آغاز کند.

برخلاف شرکت‌های گردشگری فضایی زیرمداری مانند ویرجین‌گلکتیک و بلو اوریجین، این شرکت مسافران را به اندازه‌ای بالا نمی‌برد که بی‌وزنی را تجربه کنند. این پرواز یک پرواز نسبتاً آرام است و شش ساعت طول می‌کشد که تقریباً چهار ساعت از آن در استراتوسفر در حدود ۲۲ مایل (۳۵ کیلومتر) بالاتر از سطح زمین سپری می‌شود. در این نقطه مسافران می‌توانند سیاهی ستاره‌ای فضای بالا و همچنین انحنای سیاره را که در جو زیر پایشان پوشانده شده است را تماشا کنند.

کارلوس میرا، مدیر عامل شرکت مذکور در کنفرانس مطبوعاتی گفت: به گفته فضانوردان تجربه تماشای سیاره از بالا واقعاً چیزی منحصر به فرد و خارق العاده است و برای تجربه آن نیازی نیست تمام فضا گشت‌زنی شود. تا سال ۲۰۳۰ یک هزار نفر تجربه سفر فضایی با بالون را خواهند داشت.

کپسول‌های طراحی شده این شرکت هالو اسپیس با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ارتباطی، امنیتی و اکولوژیکال، به مسافران امکان می‌دهد تا تجربه‌ای فوق العاده از زندگی در فضا را تجربه کنند.

از آنجا که استفاده از فضای خلاء برای اقامت توریستی هنوز توسعه نیافته، شرکت مادریدی هالو اسپیس به عنوان یک پیشتاز در ارائه تجربه‌های بی نظیر فضایی برای علاقمندان به ماجراجویی و تجربه‌های نو ظاهر شده است. این طرح یک قدم مهم در جهت توسعه فضای گردشگری است و آینده‌ای روشن و موفق برای این صنعت را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیمان سپاری تنها راه مقابله با خروج سرمایه
  • همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • شرکت فرودگاه‌ ها: تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد
  • هرگونه تجاوز به آسمان کشور با ضربات آتشین پدافند هوایی مواجه می‌شود
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین
  • تصاویری از پرواز موشک‌‎های ایرانی در آسمان شیراز
  • فیلمی از وضعیت الان آسمان اسرائیل و پرواز جنگنده‌ها