Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@20:04:52 GMT

موتور دیزلی 457 و گیربکس 16 سرعته داخلی سازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۸۶۷

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  این تفاهم نامه ها با حضور فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو و وفادار نایب رئیس هیات مدیره، بین مدیران عامل شرکت‌های ساپکو، ایدم و چرخشگر به امضا رسید.عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو در این زمینه گفت: با ساخت و خودکفایی موتور شش سلیندر دیزل OM457 با قابلیت استاندارد یورو5 علاوه بر افزایش سهم ایدم در خدمات پس از فروش، ‌کشور از واردات موتورهای دیزلی بی نیاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : با ساخت و خودکفایی موتور OM457 گیربکس متناسب با آن توسط شرکت های ایدم و چرخشگر، نوسازی تمامی ناوگان حمل ونقل جاده ای و عمومی کشور توسط ایران خودرو دیزل فراهم خواهد شد.پیرمحمدی خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه انجام شده حداکثر در مدت 18 ماه پس از عقد قرارداد تولید انبوه موتور آغاز می شود.

 

وی تاکید کرد: قرارداد تضمین خرید با تیراژ 30 هزار دستگاه در مدت سه سال بین طرفین منعقد شد. ساخت این موتور برای مصارف مختلف از جمله کامیون، کشنده، اتوبوس، دیزل ژنراتور، ماشین آلات صنعتی وکشاورزی وکشتیرانی کاربرددارد.پیرمحمدی در پایان هدف از طرح جهاد خودکفایی را کاهش وابستگی به خارج، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی عنوان کرد.

 

مدیرعامل ساپکو در زمینه ساخت و خودکفایی گیربکس دستی 16 سرعته و تامین گیربکس اتوماتیک توسط چرخشگر اظهار کرد: ‌حداکثر طی مدت 24 ماه پس از عقد قرارداد تولید انبوه گیربکس آغاز شود .وی خاطرنشان کرد: برای گیربکس دستی تیراژ سالانه 15 هزاردستگاه و گیربکس اتوماتیک هم 15 هزار دستگاه مورد نیاز ایران خودرو است.

 

مشرق

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تامین قطعات ایران خودرو موتور دیزلی اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم

قدس آنلاین: عیسی زارع‌پورد امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران سیاست وزارت ارتباطات را اولویت توسعه شبکه تلفن همراه توسط اپراتورها عنوان کرد و گفت: اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در دست ساخت و تکمیل داریم و ماهواره‌هایی هم  آماده پرتاب هستند، گفت:در طراحی و ساخت ماهواره های متعدد سنجشی هستیم تا امکان تصویربرداری در فضا را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از این ماهواره‌ها پارس یک است که نمونه دوم آن در حال ساخت است و انشاءالله آماده خواهد شد، اظهار داشت:  ماهواره‌های لایه LEO چند مرتبه در طول روز از روی کشور عبور می‌کنند، اظهار کرد: از آنجایی که سرعت آنها ۷-۸ برابر سرعت زمین است، بنابراین دائما این ماهواره‌ها را روی آسمان کشورمان نداریم. اگر تعداد ماهواره‌ها بیشتر باشد دسترسی ما به داده های ماهواره‌ای و اطلاعات آنها بیشتر خواهد شد.

زارع‌پور با اشاره به اینکه دنیا به سمت منظومه‌سازی می‌رود و با هم به این سمت حرکت می‌کنیم، تاکید کرد: منظومه سازی دانشی است که شاید در اختیار بیش از ۵-۶ کشور نباشد، دانشمندان ما به آن دست پیدا کرده اند.

وی اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم اولین قدم‌ها را در حوزه ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی برداریم اکنون منظومه شهید سلیمانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • فیلمسازی که می‌خواست ایرانی باشد
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان