Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@13:07:45 GMT

شکست مذاکرات تجاری آمریکا و چین

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۱۷۷۵

شکست مذاکرات تجاری آمریکا و چین

منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال خبر دادند که مذاکرات تجاری آمریکا و چین بر سر تقاضای واشنگتن برای خرید محصولات کشاورزی به مانع برخورد کرد منابع آگاه می گویند چین توافقی که تنها به نفع آمریکا باشد را نمی خواهد. یک مقام چینی گفته است اگر اوضاع دوباره وخیم شود، ما همواره می توانیم خرید را متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا یک ماه پیش اعلام کرد دولتش با چین به توافقی رسیده است که کاخ سفید از آن به عنوان فاز اول توافق تجاری یاد می کند. از آن زمان بیانیه های متعددی درباره پیشرفت این توافق صادر شده اما جزییات دقیقی اعلام نشده است. ترامپ شنبه هفته جاری اعلام کرد که مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق امضا خواهد کرد که برای کشورش مناسب باشد. وی همچنین گفت: گزارشهای نادرستی درباره تمایل آمریکا برای لغو تعرفه‌ها روی کالاهای چینی در فاز اول توافق منتشر شده است. دولت ترامپ روی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی تعرفه وضع کرده در حالی که پکن روی حدود ۱۱۰ میلیارد دلار کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرده است. چین در راستای این توافق، خواهان حذف این تعرفه‌ها است که خسارت زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده‌اند ترامپ علنا اعلام کرده که چین می تواند حداکثر ۵۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی آمریکایی را خریداری کند که بیش از دو برابر میزان خرید سالانه‌ای است که چین پیش از آغاز جنگ تجاری داشته است. مقامات آمریکایی مدام این موضوع را در مذاکرات مطرح می کنند در حالی که پکن حاضر نیست چنین رقمی را در یک مدت زمانی مشخص متعهد شود. خریداران چینی احتیاط را ترجیح می دهند تا بر مبنای شرایط بازار خرید کنند. بر اساس گزارش رویترز، مازاد عرضه محصولات کشاورزی در چین به قیمتهای داخلی به شدت ضربه خواهد زد و تعادل عرضه و تقاضا را برهم می‌زند. بعلاوه شیوع گسترده تب خوکی آفریقایی باعث تلف شدن قابل توجه خوکها در چین شده و تقاضا برای سویا که ماده خوراکی اصلی و بزرگترین واردات کشاورزی از آمریکا است را کمتر کرده است. خریداران کشاورزی چینی که مجموعه ای از شرکتهای دولتی و خصوصی هستند معمولا از ارزانترین منابع خرید می کنند. درخواست آمریکا از چین برای تعهد به خرید حجم عظیمی از محصولات صرفنظر از این که اقتصادی یا مورد تقاضا هستند، مستلزم این است که دخالت دولت اعمال شود این برخلاف تقاضایی است که آمریکا در مناقشه تجاری اخیر با چین دارد که چین به یک اقتصاد مبتنی بر بازار تبدیل شود و حمایت از شرکتهای دولتی و اولویت دادن به شرکتهای داخلی به جای رقیبان خارجی را، متوقف کند. /ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

مدیر اف‌بی‌آی، روز پنجشنبه در سخنانی، مدعی شد هکر‌های مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و فقط منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه ویرانگر هستند.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رِی در سخنرانی خود در دانشگاه واندربیلت گفت: گروه هک چینی که با نام «ولت تیفون» شناخته می‌شود، با موفقیت به شرکت‌های آمریکایی متعددی در بخش‌های مخابرات، انرژی، آب و سایر بخش‌های حیاتی، نفوذ کرده‌اند و ۲۳ اپراتور خط لوله هدف این نفوذ قرار گرفته اند.

مدیر اف‌بی‌آی در «نشست واندربیلت ۲۰۲۴» در مورد درگیری‌های مدرن و تهدیدات نوظهور گفت: چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان مورد نظر خود است. برنامه این است که ضربات اندک به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد کند تا هراس ایجاد کند. وی اظهار کرد: تعیین نیت این پیش موضع گیری سایبری که با هدف گسترده‌تر چین برای بازدارندگی آمریکا از دفاع از تایوان همسو بود، دشوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اوایل هفته جاری، گفت: «ولت تیفون» در واقع به دولت چین ارتباطی ندارد، اما بخشی از یک گروه باج افزار تبهکار است.

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد برخی در آمریکا، از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و تهمت زدن به چین استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که آمریکا، قربانی است در حالی که برعکس است و مسائل امنیت سایبری را سیاسی می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر اف‌بی‌آی گفت: هکر‌های چینی یک سری بوت نت (شبکه‌ای از رایانه‌ها و سرور‌های شخصی آلوده در سراسر جهان) را برای پنهان کردن فعالیت‌های مخرب سایبری خود اداره کرده‌اند. بخش خصوصی، شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری آمریکایی از جمله گزارش‌های محققان امنیتی مایکروسافت و گوگل، پیش از این، «ولت تیفون» را به چین نسبت داده‌اند.

دیگر خبرها

  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • تراکتور به دنبال مردی که پرسپولیس را شکست داد!
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • باشگاه بارسلونا در دادگاه شکست خورد