Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@00:52:13 GMT

برف بخشی از ایران را دربرمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۱۸۱۷

برف بخشی از ایران را دربرمی‌گیرد

با توجه به نقشه‌های هواشناسی و ورود سامانه بارش‌زا از سیبری به کشورمان در هفته آینده اغلب نقاط ایران شاهد بارش‌ برف و باران خواهند بود و احتمالا نزدیک به ۳۰ درصد شهرهای بزرگ ایران سفیدپوش می‌شود.

به گزارش مشرق، استقرار سامانه بارشی که از سیبری وارد ایران شده‌ این هفته عامل بیشترین تغییرات جوی در نیمی از کشورمان می‌شود و در بسیاری از نقاط ایران شاهد بارش‌های قابل توجه برف و باران پاییزی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان سازمان هواشناسی براساس اطلاعات موجود  نقشه‌های ماهواره‌ای در این زمینه تاکید می‌کنند این سامانه از اواخر روز جاری پنج‌شنبه 23 آبان 98 وارد خاک ایران شده و حداقل برای 6 روز آینده بخش عمده‌ای از خاک کشورمان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد؛ به صورتی که احتمالا بخش شمال‌غربی، غرب، مرکزی و مناطقی از شمال شرق کشورمان متاثر از این سامانه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

استان تهران بارانی می‌شود پیش بینی دمای منفی ۱۱ درجه در برخی مناطق کشور

در این زمینه کارشناسان می‌گویند استقرار و پایداری این سامانه به اندازه‌ای است که علاوه بر کاهش محسوس درجه حرارت هوا در بیشتر شهرهای ایران احتمالا بیش از 30 درصد از شهرهای بزرگ کشور شاهد برف پاییزی قابل توجه است.

به این ترتیب و با توجه به نقشه‌های ماهواره‌ای امروز سردترین نقطه ایران اردبیل با درجه حرارتی معادل 1 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گرمترین نقاط کشور هم جزایر ابوموسی و کیش با 28 درجه سانتی‌گراد بالای صفر است. ساکنان تهران نیز امروز شاهد آسمانی غبارآلود خواهند ‌بود که رفته رفته از اواخر ساعات روز از آلاینده‌ها کاسته شده و شرایط هوا تقریبا نرمال می‌شود اما از اوایل روز جمعه شاهد افزایش حجم ابر در کلانشهر تهران هستیم. بنابراین اهالی پایتخت امروز در گرم‌ترین ساعت روز درجه حرارتی نزدیک به 12 درجه و در خنک‌ترین ساعت نیز 6 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان برف ایران هواشناسی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز سه شنبه در دومین جلسه شورای مدیران دادگستری استان، افزود: در سال جاری باید برای نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در تمامی حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رعایت نظم و انضباط برای انجام هر کاری مهم و ضروری است، گفت: در اجرای برنامه‌های ابلاغی و عملیاتی در حوزه‌های قضائی استان برخی عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها شناسایی شده است که امیدواریم با همفکری و همکاری میان همه بخش‌ها برای رفع آنها اقدام شود.

فرجی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های قوه قضائیه در تشکیلات قضائی استان باید با جدیت و اهتمام بیشتر از همین ابتدای سال در دستور کار مدیران حوزه‌های قضائی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت‌ها یک امانت الهی است، گفت: باید قدر این مسؤولیت را بدانیم و با ارائه خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت موجب جلب رضایت مردم و خداوند متعال شویم.

این مسؤول، توجه به معنویت به ویژه اقامه نماز اول وقت و جماعت در تمامی حوزه قضائی را امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: در سال جدید توجه به معنویت و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کارکنان و خانواده آنها مورد اهتمام قرار گیرد.

وی همچنین به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات موفقیت‌آمیز سیلی سختی به اسرائیل غاصب نواختند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

کد خبر 6079723

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • فرآیند اصولی دفع پسماند در شهرستان تنگستان مورد توجه قرار گیرد
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود