Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به ادامه اختلاف نظرهای موجود میان عون و حریری به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر مستعفی لبنان از تشکیل دولت کناره‌گیری کند. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه منابع آگاه در بعبدا گزارش دادند که توافق با سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان همچنان دشوار است و اگر این امر تا ساعت آینده محقق نشود٬ کار یافتن جایگزین برای وی از میان نامزدهایی که اسامی آنها در خلال رایزنی های اخیر و با هماهنگی و توافق حریری اعلام شد٬ آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع با اخباری که دیروز توسط رسانه‌‌های نزدیک به میشل‌عون رئیس‌جمهور منتشر شد تلاقی دارد. این رسانه‌‌ها اعلام کرده بودند که چشم‌اندازها کاملا مسدود شده و میان میشل‌عون و سعد حریری اختلاف نظر وجود دارد و احتمالا حریری از تشکیل دولت کناره‌گیری کند.

لبنان| مانور حریری برای بازگشت به دولتلاوروف: ایده تشکیل دولت تکنوکرات در لبنان غیرواقعی است

تاکید بری بر همبستگی برای نجات کشور

نبیه‌بری رئیس‌پارلمان لبنان در خلال نشست دیروز پارلمان در مقر خود٬ بر ضرورت تسریع در روند تشکیل یک دولت جامع که قادر به تحقق خواسته‌‌های مردم در مقابله با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی بوده و توانایی لازم برای پیشرفت حیات سیاسی در راستای تحقق آرمان‌های آنها را داشته باشد تاکیدکرد.

بری خاطرنشان کرد که مرحله کنونی لبنان نیازمند مسئولیت پذیری همه است تا کشور را از این بحران بیرون بکشیم.

نبیه‌بری همچنین از کریستوف فارنو رئیس اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت امور خارجه فرانسه و برونو فوشه سفیر فرانسه در لبنان که همراه وی بود استقبال کرد.

رئیس‌پارلمان لبنان به همراه نماینده فرانسوی٬ وضعیت لبنان را از همه جهات مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت یافتن یک راه‌حل فوری تاکید کردند. نماینده فرانسه اشاره کرد که پاریس همچنان متعهد به کمک و حمایت از لبنان است.

بری همچنین  با نماینده فرانسوی درباره آغاز اکتشاف نفت در بلوک 4 قبل از پایان سال و لزوم شروع به کار در بلوک شماره 9 قبل از پایان سال 2020 گفتگو کرد. فارنو قول داد  تمایل لبنانی‌ها در این خصوص را به مدیریت شرکت"توتال"(شرکت نفت و گاز فرانسوی) منتقل کند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی