Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم بهجت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات ورزشی این جشنواره با حضور تیم‌هایی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی و گیلان در ۶ رشته ورزشی تا پس فردا /شنبه/ در پنج سالن ورزشی شهر ارومیه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: جام «خوشه‌چین» در ۲ بخش دختران و پسران کمتر از ۱۸ سال در رشته‌های چوب‌کشی، طناب‌کشی، فوتسال پنج‌نفره، والیبال سه‌نفره، هفت‌سنگ مهارتی و دو و میدانی در پنج سالن ۶ هزار نفری غدیر، شهید رجایی، شهید عطایی و شهید باکری خانه جوان و سالن دو و میدانی ارومیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات از صبح امروز پنج‌شنبه در رشته های فوتسال و والیبال آغاز شده است و مراسم افتتاحیه نیز  از ساعت ۱۶ امروز با حضور «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان، تیم‌های شرکت کننده و عموم مردم با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح و موسیقی و آیین‌های سنتی در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برپا خواهد شد.

«بهجت» افزود: این جشنواره با هدف توسعه ورزش همگانی و ثبت توانمندی‌های ورزشی در جوامع روستایی و عشایری برگزار می‌شود و نفرات و تیم‌های برتر مناطق پنج‌گانه به المپیاد جام «خوشه‌چین» کشور راه می‌یابند.

پیشتر بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی این جشنواره قرار بود از روز ۲۹ مردادماه در ارومیه آغاز شود که به دلیل آماده نبودن تیم‌های کردستان و گیلان لغو و به آبان ماه جاری موکول شد.

بیش از ۱۵۰ نوع بازی سنتی در ایران وجود دارد که به مرور زمان و تغییر شیوه‌های زندگی، نسل امروز با بسیاری از آن‌ها بیگانه است. 
بازی‌های محلی در ۲ گروه در فضاهای باز و بسته انجام می‌شود و این امکان را برای افراد مهیا می‌کند که علاقمندان در هر مکان و شرایطی‌ بتوانند از اوقات خود به بهترین نحوممکن استفاده کنند. 
قالادا قالدی، کشتی آشیرما، خروس خروس، جورابین، کلاه‌پران، قییش قییش، لی‌لی یا چولنگ، قاچ‌توت، خوزین، مش‌داش یا بئش‌داش، تولاما، جولاتوتما، درمانچی‌بابا (توفارقان) و پیشک قاشدی جزو بازی‌های بومی و محلی آذربایجان‌غربی است. 

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه جشنواره ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه جشنواره ورزشی آذربایجان غربی ارومیه جشنواره ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی