Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده را سریع آغاز می کنیم، گفت:دولت تا زمان آماده شدن واحدهای مسکونی در حال بازسازی، اجاره بهای اسکان را پرداخت می کند.

 محمد اسلامی،که برای بازدید از مناطق زلزله زده به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، از تعدادی از روستاهای شهرستان‌های سراب و بستان‌آباد از جمله روستاهای تیرشاب، دونیق، هروان، هریس، محسن‌آباد و جهیزدان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی در حاشیه بازدید از روستای «دونیق» در جمع مردم این روستا با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی این روستا و روستاهای مجاور باید بازسازی و مقاوم‌سازی شود گفت هر کجا همکاری قوی تر بوده است واحدهای مسکونی نیز نوسازی و مقاوم سازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله این همت در میان همه دستگاه‌ها و مسئولان باشد تا واحدهای مسکونی نوسازی شود و منازل مسکونی در برابر زلزله آسیب نبینند افزود: زلزله روز جمعه مناطقی از آذربایجان شرقی را لرزاند و روز یکشنبه، بودجه بازسازی زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی و سایر اقلام معیشتی در هیئت دولت تصویب شد.

وی با حضور در این روستاها به نمایندگی از هیئت‌دولت، درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در این زلزله را تسلیت گفت و نکته حائز اهمیت را این دانست که در سال جاری نسبت به بازسازی سریع واحدهای مسکونی اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تهیه اطلاعات واحدهای آسیب‌دیده و تعیین‌تکلیف آن‌ها است تا بتوان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را آغاز کرد. هم‌اکنون نیز نصب سازه‌های موقت آغاز شده تا مردم به‌جای چادر در این سازه‌ها اسکان داشته باشند.

اسلامی گفت: کسانی‌که علاقه‌مند به اسکان در سازه‌های موقت نباشند، می‌توانند واحد مسکونی را اجاره کنند و دولت اجاره‌بهای آنان را تا زمانی که بازسازی واحد مسکونی خودشان انجام شود، می‌دهد.

وی با اشاره به هماهنگی و یکپارچگی خوب دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز از طریق ادارات کل راهداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن از ساعات ابتدایی حادثه پای کار بوده‌اند و همچنان نیز این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت و تا زمانی که شکل کار به وضعیت مطلوبی نرسد، مردم را در مناطق زلزله‌زده تنها نخواهیم گذاشت.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است

روح الله اکبری  دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور گرمسار در غرب استان سمنان گفت: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح های نهضت ملی که حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، اضافه کرد: بخشی دیگر تعهد دولت در احداث چهار میلیون مسکن طرح نهضت ملی در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی برای ساخت مسکن در روستاها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
  • یاماها، یک اسطوره ژاپنی