Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@12:35:02 GMT

اهدا شدن اعضای جوان مرگ مغزی در شهرکرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۲۵۸

اهدا شدن اعضای جوان مرگ مغزی در شهرکرد

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی اهل ایذه در بیمارستان کاشانی شهرکرد جداسازی و به بیماران نیازمند اهداء شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ زهرا سیاح روز پنجشنبه، افزود: اعضای این مرد جوان ۲۶ ساله که به سبب تشنج و ایست قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کاشانی بستری و مرگ مغزی وی تایید شده بود پس از یک هفته با اعلام رضایت والدین عمل جداسازی اعضا انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کبد، دو کلیه و نسوج این بیمار جداسازی و برای اهدا به افراد نیازمند به استانهای متقاضی ارسال شد.

سیاح تصریح کرد: با توجه به امکان پیوند کلیه در بیمارستان کاشانی شهرکرد، عملیات پیوند کلیه این مرحوم به فرد نیازمند به کلیه در استان انجام گرفت.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ مورد اهدای عضو در استان انجام گرفته است.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو در استان، افزود: تاکنون با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، اقدامات خوبی برای تبیین فرهنگ اهدای عضو انجام شده است اما هنوز تا مرحله ایده‌آل فاصله وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو ۵ استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین ۵ تا ۸ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نوجوان ۱۵ ساله در جنون سرعت راننده ۱۶ ساله جان باخت مرگ مشکوک مدیر بیمارستان ولایت در دست بررسی است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان چهارمحال و بختیاری رسانه مرگ یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ تشییع و خاکسپاری رزمنده چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: امشب مراسم وداع با این رزمنده در مسجد فاطمه الزهرا (س) میرآباد شهرکرد برگزار می‌شود.
حسین میرزایی افزود: فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین، ساعت۹:۰۰ صبح تشییع از میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون سلام الله علیها شهرکرد برگزار و سپس در زادگاهش هرچگان به خاک سپرده می شود.
وی از مردم استان دعوت کرد در این مراسم حضور پرشوری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • فردا؛ تشییع و خاکسپاری رزمنده چهارمحال و بختیاری
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • بام ایران خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • بازگشت به زندگی آقای ۸۴ ساله در شهرکرد