Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:02:22 GMT

علیرضا خمسه مهمان کشتی نوح شد!

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۳۴۷

علیرضا خمسه مهمان کشتی نوح شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شامگاه چهارشنبه ۲۲ آبان سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان نمایش «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» به کارگردانی مریم معترف بود.

علیرضا خمسه بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون مهمان ویژه این اثر نمایشی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» با حضور ۲ بازیگر نمایش در لابی سالن آغاز شد که تماشاگران را به داخل کشتی نوح و شنیدن قصه‌های رخ داده در آن دعوت کردند.

نمایش با بازی میثم یوسفی، مجتبی گوهرخای، علی بیک‌محمدی، منا شمس‌الدینی، شهرام نجاتی و مسعود پورجمشید به شیوه نمایش‌های ایرانی و با استفاده از تکنیک‌های نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه اجرا شد.

این اثر روایتگر داستان حضرت نوح و فرمان خداوند برای ساختن کشتی و سوار کردن جفت‌های مختلف حیوانات در آن، ماجراها و اتفاقاتی که بین حیوانات در کشتی و تحت تأثیر شیطنت‌های شیطان رخ داده، نگارش کتیبه قانون زندگی در کنار هم از سوی‌ حضرت نوح و در نهایت رسیدن به خشکی است.

روایت داستان همراه با نصب پرده نقالی مربوط به داستان کشتی حضرت نوح بود.

در بخش‌های مختلف این اجرا، نکات مهم محیط زیستی و همچنین اخلاقی به زبانی ساده و از زبان حیوانات حاضر در کشتی نوح برای کودکان حاضر در سالن بیان شد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه نمایش «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» ساخت عروسک‌های حیوانات با استفاده از مواد دورریختنی پلاستیکی و بازیافتی بود که برای کودکان حاضر در سالن هم جذاب بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های اولین اجرای این اثر نمایشی، همراهی پر شور کودکان در بخش‌های مختلف نمایش بود که با برقراری ارتباط میان گروه بازیگران و مخاطبان کودک شکل گرفت.

در پایان اجرای اول جدیدترین اثر مریم معترف، گروه، اجرای خود را به علیرضا خمسه تقدیم کرد و سپس خمسه و مهمانان حاضر در سالن پوستر نمایش را امضا کردند و عکسی دسته‌جمعی گرفتند.

محمدعلی ساربان بازی‌گر سینما و تلویزیون، سیدغلامرضا کاظمی‌دینان  مدرس علوم ارتباطات و فعال عرصه روابط‌عمومی، مهرداد نظام‌آبادی مجری برنامه‌های کودک‌ تلویزیون، افسانه مصدق بازی‌گر سینما و تلویزیون و بهروز خوش فطرت مجری و گوینده ارشد رادیو از دیگر میهمانان احرای نخست این نمایش بودند.

نمایش «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود و خرید بلیت آن از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

کد خبر 4772121 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مریم معترف علیرضا خمسه کارگردان تئاتر بازیگر تئاتر تئاتر کودک و نوجوان تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران کارگردان تئاتر کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی سینمای مستند موسیقی نواحی بازیگر سینما جشنواره فیلم رشد سازمان سینمایی موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمان‌نوازی سمنانی‌ها در سفر حجت الاسلام رییسی

دریافت 6 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در میان استقبال پرشور مردم سمنان، در مسجد امام (ره) به سخنرانی پرداخت. تصاویری از این حضور باشکوه را ملاحظه می‌کنید.

کد خبر 6081934

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • تحریم سرمربی پرسپولیس توسط خبرنگاران آبادانی
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • مهمان‌نوازی سمنانی‌ها در سفر حجت الاسلام رییسی
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • از بیرون پا با کارواخال تا درآمد میلیونی؛ قهرمانان اینجا هستند!