Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:09:21 GMT

هفته کتاب فرصتی برای توجه دادن به دانامحوری است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۳۵۲

هفته کتاب فرصتی برای توجه دادن به دانامحوری است

در این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: کتاب، حافظه و زبان گویای تمدن بشریت است و همه فرهنگ‌ها با کتاب پیوند دارند، رشد می‌کنند و ماندگار می‌شوند.

پیام می‌افزاید: آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است چراکه پیامبر عظیم الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز کرد و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این پیام آمده است: علما و بزرگان  همواره توصیه بر مطالعه دارند و اهمیت کتابخوانی در توسعه فردی و اجتماعی بر همگان آشکار است از این روز تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه امری ضروری است که باید مورد توجه خاص متولیان امور فرهنگی، خانواده ها و نظام آموزشی قرار گیرد.

در این پیام عنوان شده است: تلاش دست اندرکاران عرصه کتاب ارزنده و ماندگار است و گفتمان‌سازی تجارب بشری آهنگ توسعه را متوازن‌تر می‌کند.

۲۴ آبان با عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.

۷۲ کتابخانه عمومی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها نماینده ولی فقیه مرکزی استان مرکزی هفته کتاب فرهنگی سید علی آقا زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مرکزی استان مرکزی هفته کتاب فرهنگی نماینده ولی فقیه مرکزی استان مرکزی هفته کتاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی که هوملز برای جاودانگی از دست داد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، متس هوملز مدافع برجسته و باتجربه بورروسیا دورتموند این هفته پانصدمین بازی خود را برای زنبورهای وست فالن انجام داد.

هوملز با انجام بازی این هفته تیمش که منجر به پیروزی خاج از خانه دو بر یک مقابل بورروسیا موونشن گلادباخ شد و شکست هفته قبل مقابل اشتوتگارت را به نوعی جبران کرد پانصدمین بازی خود برای بورروسیا دورتموند را انجام داد تا دومین بازیکن برتر تاریخ این باشگاه به لحاظ تعداد بازی باشد. در رتبه اول میشائل زورک قرار دارد که در آن تیم رویی ابتدای دهه 90 با دورتموند در سال 1996 قهرمان اروپا شد. زورک برای دورتموند 572 بازی انجام داده که بعید است هوملز قادر به شکستن رکورد او باشد.

نفر سوم جدول بیشترین بازی در این باشگاه رومن وایدن فلر دروازه‌بان سابق و همبازی هوملس است که 453 بازی برای این تیم انجام داده. اشتفان رویتر عضو تیم قهرمان جهان در سال 1990 همراه با تیم ملی آلمان غربی با 421 بازی و مارکو رویس دیگر کاپیان فعلی دورتموند نیز با 419 بازی نفرات بعدی لیست هستند.

این رکورد جالب در حالی برای هوملز ثبت می‌شود که او حد فاصل سال‌های 2016 تا 2019 برای بایرن مونیخ، باشگاهی که از آن شروع و رشد کرد به میدان رفت و شاید اگر آن 74 بازی‌ای که با پیراهن باواریایی‌ها به میدان رفته را با لباس دورتموند انجام داده بود حالا  نفر اول تاریخ باشگاهش می‌شد.

نکته جالب در مورد هوملز اینکه او در تمام دوران حرفه‌ای خود طی 19 سال گذشته تنها برای دو باشگاه بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ بازی کرده است.

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • فرصتی که هوملز برای جاودانگی از دست داد (عکس)