Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی مرکز امور شورا‌های حل اختلاف کشور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس شورا‌های حل اختلاف کشور حجت الاسلام و المسلمین مظفری در خصوص مصالحه در پرونده‌های قتل گفت: در شش ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۱۶۳ فقره قتل منتهی به صلح و سازش شده است که استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و فارس مقام اول تا سوم کشوری را بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایشان در اولین نشست هیأت اندیشه ورز استان‌های فارس، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان با محوریت شورا‌های حل اختلاف استان فارس گفت: حصول سازش از الویت و برنامه‌های اصلی شورا‌های حل اختلاف است و مرکز شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه تمام توان خود را مصروف این موضوع کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء عملکرد در حوزه صلح و سازش افزود: در این دوره یکی از الزامات مرکز شورا‌های حل اختلاف استفاده از اساتید مجرب در جهت افزایش مهارت‌های سازش توسط اعضا می‌باشد به طوری که کارکنان بتوانند نحوه حصول سازش، گفتگو و تعامل با اصحاب دعوی را فرا بگیرند.

وی در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت‌های ستاد صبر، واحد مددکاری زندان‌ها، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها زمینه صلح و سازش را تقویت و بسط داد و تا جایی که ممکن است مردم را به این سمت سوق دهیم.
معاون رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: اخیراً تفاهم نامه‌ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت توسعه صلح و سازش و کاهش ورودی به دادگستری‌ها امضا کرده ایم که برحسب نیاز پرونده‌های واحد‌های تولیدی به شعب شورا ارجاع شود تا انشالله شاهد افزایش آمار مصالحه در آینده باشیم.   حجت الاسلام و المسلمین مظفری اعلام کرد:در حال انعقاد تفاهم نامه با نیروی انتظامی در استفاده از ظرفیت شورا‌ها می‌باشیم در این تفاهم نامه قرار بر این است که ضابط، طرفین پرونده را دعوت و با حضورمأمور به شورا اعزام شوند تا زمینه سازش بین طرفین فراهم شود.   وی ادامه داد در شهرک‌های صنعتی هم اگر نیاز است شعب خاصی پیش بینی و تشکیل شود و پرونده‌های مربوط به کار وکارگری تا آنجا که امکان پذیر است در این شعب رسیدگی و به سازش منجر و گزارش اصلاحی تنظیم شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خراسان شورای حل اختلاف قوه قضاییه سازش پرونده های قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول