Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عملکرد مهندسان مشاور، گفت: اگر مهندسان نگاه خیرخواهانه داشته باشند دیگر کم فروشی نخواهند کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی در گردهمایی خیرین راه و ترابری با بیان این که امروز اخلاق گمشده جامعه ماست، اظهار کرد: باید کاری کنیم که درِ خیر باز بماند و به صورت اثربخش به جامعه خدمت در همه ابعاد کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر مهندس مشاور نگاه خیرخواهانه داشته باشد کم فروشی نخواهد کرد. در حال حاضر خیلی هزینه می‌دهیم به این دلیل که یک مهندس مشاور کار خود را درست انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در پروژه‌های پیمانکاری جاده می‌سازیم اگر کمبودی مانند پارکینگ باشد باید آنرا برطرف کنیم. به مسئولان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده ام جاده‌ای که ساخته می‌شود باید مشاور، پیمانکار دستگاه نظارتی مشخص آن باشد و تابلو بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی خروجی این کار را اطمینان از کیفیت پروژه عنوان کرد و با اشاره به ضرورت توجه خیرین راهسازی به رفع نقاط پر خطر راه ها، گفت: نیاز داریم در هم آمیختگی داشته باشیم.

اسلامی با بیان این که مسیولان راهداری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کوتاهی کرده اند، افزود: تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ کاهش نیافته است، باید دلواپسی خود را در این موضوع تشدید کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم مجتمع‌هایی را باید استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و... برای توقف مردم بسازیم که باعث آرام سازی جریان ترافیک و ایجاد اشتغال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت کُند رو‌ها به عنوان یکی دیگر از راه حل‌ها برای کاهش تلفات جاده خبر داد و گفت: افزایش نصب دوربین‌های نظارتی یکی دیگر از راهکار‌هایی است که به کاهش تلفات رانندگی کمک خواهد کرد.

اسلامی با بیان این که یکی از مخالفان سرسخت ساخت راه‌های روستایی با مشخصات راه‌های اصلی هستم، اظهار کرد: در این بخش یک نکته مهم را مد نظر قرار داده ایم؛ نقشه‌ای را تهیه کرده ایم تا ببینم در وضعیت موجود روستا‌های محروم را شناسایی کنیم.

وی تاکید کرد: عدالت و توسعه متوازن را باید بتوانیم در عمل نشان دهیم که به آن پایبند هستیم. نباید کسی این فکر را کند که نظام انقلاب اسلامی به آن‌ها توجه نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسلامی مهندس مشاور راه روستایی جاده اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی حریم ۳۰ متری تونل های ریلی منطقه 17 تهران در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است، اعلام کرد: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده در این منطقه، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۶ اردیبهشت و در حاشیه بازدید رئیس جمهور از محلات شهر تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط راه آهن در منطقه ۱۷ شهری تهران در سالهای گذشته به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، تصریح کرد: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تاکید قرار گرفت از جمله این موضوعات، ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد.

بذرپاش ادامه داد: در توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری هایی انجام شود.

بذرپاش افزود: هم اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می کنند. این حریم ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان