Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سرهنگ صادقی فرمانده انتظامی خوسف  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان،گفت:اداره ورزش و جوانان این شهرستان برنامه‌های ورزش همگانی را در راستای پیشگیری از اعتیاد با جدیت در دستور کار دارد.

او با اشاره به ارائه یک طرح کارشناسی شده توسط بهزیستی این شهرستان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: در این طرح چهار کانون مواد مخدر در شهرستان شناسایی و برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ صادقی ادامه داد: اول مهرماه امسال، آموزش همگانی مواد مخدر در هفت مدرسه شهرستان خوسف با همکاری ناجا و آموزش و پرورش به فراخر سن دانش آموزان در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام شد.

فرمانده انتظامی خوسف اظهار کرد:پیشگیری از اعتیاد از دغدغه‌های ناجا است و در این راستا جلسات پیشگیری از اعتیاد در روستا‌ها انجام می‌دهیم و شبکه بهداشت و درمان هم از طریق بهرورزان مباحث آمزشی را به مردم ارائه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه  کشفیات خودرو‌های شهرستان به لحاظ تعداد و پرونده‌ها بیشتر شده، اما خودرو‌ها کمتر و خردتر مواد جابه جا می‌کنند گفت: و از ابتدای سال تاکنون ۴۵ خودرو توقیف شده است که در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ صادقی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۲۹۲ کیلو و ۷۶۳ گرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف کشف شده که از این رقم کشفیات ۵۱۱ کیلو تریاک، ۲۳۰ کیلو مرفین، ۶۲ کیلو هرئین و شیشه و مابقی کشفیات مربوط به سایر موارد بوده است.

فرمانده انتظامی خوسف جمع متهمین دستگیر شده در حوزه مواد مخدر را ۱۱۹ نفر برشمرد و افزود: دستگیری متهمان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و از جمع متهمان ۹ مورد به صورت باندی اقدام به فروش مواد مخدر کرده بودند که این مورد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: خرده فروشی از دغدغه‌های نیروی انتظامی و از اولویت‌های ناجا است و چند نفر از سرکرده‌های خرده فروشی دستگیر شد و خانه پاتوق معتادان هم با اقدامات ناجا و قضایی پلمپ شد.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر کوتاه نمی‌آییم و با همکاری دستگاه‌ها اجرای ماموریت اصلی خود را انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: در خصوص خط ملی اعتیاد تبلیغات و اطلاع رسانی لازم انجام شده و مردم می‌توانند برای دریافت مشاوره شماره ۰۹۶۲۸ را شماره گیری کنند.

انتهای پیام / ط ا

 شناسایی چهار کانون مواد مخدر در شهرستان خوسف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر شناخت نیاز جامعه برای انتقال مفاهیم را از مهمترین نیاز‌های حوزه مقابله با اعتیاد دانست و گفت: هنر و موسیقی بیش از هر متغیر دیگری امروز بر جوانان اثرگذار است و باید از این ظرفیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد استفاده حداکثری شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد جمالو روز یکشنبه در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» که برای نخستین بار با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز شعر و موسیقی سرود سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جنگ تمام عیار در مبارزه با مواد مخدر هستیم و با جان فشانی شهدا شکست رکورد کشف مواد مخدر در جهان نشان از عزم نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با این هیولای خانمان سوز دارد.

به گفته وی، امروز اعتیاد در کنار آسیب جسمانی به آسیب روانی برای فرد و جامعه تبدیل شده است که مواجهه با آن نیازمند مقابله چند وجهی به خصوص در حوزه فرهنگی دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی سازمان درباره ورود مجدد در حوزه اعتیاد گفت: بازگشت دوباره فرد به دامن مصرف مخدر یک پدیده طبیعی در هر نوع بیماری از جمله اعتیاد است و نباید این پدیده را عجیب دانست.

جمالو تاکید کرد: امروز ایجاد باورمندی به عنوان مهم‌ترین خواستگاه در جامعه و هدایت کننده افکار می‌تواند بیش از هر عاملی دیگری در جلوگیری از آسیب اعتیاد و یا مقابله با آن اثرگذار باشد.

وی باورمندی را یک استلزام برای مقابله با پدیده اعتیاد و آسیب آن دانست و گفت: بکارگیری از ظرفیت هنر به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان که بیش از هر زمان دیگری در تیررس اعتیاد قرار دارند ضروری است.

جمالو ضمن بیان اینکه امروز اعتیاد جوانان و نوجوانان را به عنوان قشر آسیب پذیر و تنها در برابر مصرف مخدر هدف قرار داده است، افزود: توسعه فضای اجتماعی و ارتباطات جوانان و نوجوانان را بیش از پیش در معرض اعتیاد قرار داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی صرف از مواد مخدر نیستیم، افزود: علاوه بر نمایش چهره سیاه اعتیاد، بهره مندی از هنر برای مهارت خودآگاهی و مهارت زندگی بسیار موثر است.

به گفته وی این جشنواره در چهار محور خواهد بود که هفته نخست تیرماه برگزار خواهد شد. محور‌های جشنواره شامل «اعتیاد و عواقب زیان بار آن در زندگی فردی و اجتماعی، آگاهی بخشی در خصوص عواقب ناشی از سو مصرف مواد مخدر، گفتمان سازی و ترغیب و تشویق برای انتخاب سلک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر» می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۶۰ کیلو تریاک
  • دستگیری عاملان توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • ۱۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شد
  • کشف بیش از ۵ کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر
  • کشف بیش از ۲۱ کیلو تریاک در شهرستان پارس‌آباد