Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@23:58:07 GMT

فیلم: حمله پلیس به معترضان «کودتا» در بولیوی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۸۸۳

فیلم: حمله پلیس به معترضان «کودتا» در بولیوی

فیلم: حمله پلیس به معترضان «کودتا» در بولیوی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله نیروهای امنیتی معترضان کودتا بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟

آفتاب‌‌نیوز :

اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده نسبت به جنگ در غزه طی هفته گذشته به نحوی تشدید شده و گسترش یافته است که گزارش‌ها از برپایی تحصن‌هایی در همین ارتباط در چندین دانشگاه از جمله کلمبیا، ییل و نیویورک حکایت دارد.

رویترز در گزارشی تفصیلی که به این موضوع اختصاص یافته همچین آورده است که پلیس برای دستگیری و بازداشت معترضان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.

معترضان چه خواسته‌هایی دارند؟

دانشجویان در سراسر دانشگاه‌هایی که اعتراضات در آن‌ها روی داده است، خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، قطع کمک نظامی آمریکا به اسرائیل، پایان همکاری تحقیقاتی دانشگاه‌ها با تامین‌کنندگان سلاح و سایر شرکت‌هایی که از جنگ سود می‌برند، و عفو دانشجویان و اعضای هیئت علمی که به دلیل اعتراض به حمایت‌ها از اسرائیل، تنبیه یا اخراج شده‌اند.

معترضان چه کسانی هستند؟

این اعتراضات شماری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی حامی فلسطین با پیشینه و سوابق مذهبی مختلف، از جمله یهودیان و مسلمانان را به سوی خود جلب کرده است. از جمله گروه‌های سازمان‌دهنده این اعتراضات می‌توان به «دانشجویان هوادار عدالت در فلسطین» و «صدای یهودی برای صلح» اشاره کرد.

در این تجمع‌ها و گردهم‌آیی‌های اعتراضی طیف وسیعی از آموزش‌های کوتاه‌مدت، دعا‌های بین مذهبی و اجرا‌های موسیقی از سوی شرکت کنندگان ارائه و عرضه می‌شودد.

با وجود اینکه برخی از دانشجویان یهودی در دانشگاه احساس ناامنی می‌کنند و می‌گویند از برخی شعار‌هایی با مضمون ضدیهودی عصبانی هستند، برگزارکنندگان به‌طور گسترده خشونت علیه گروهی دیگر از معترضان طرفدار اسرائیل را رد کرده‌اند.

واکنش مسئولان دانشگاه‌ها چه بوده است؟

مسئولان دانشگاه و نیرو‌های مامور برقراری نظم به شدت با این اعتراض‌ها برخورد کرده‌اند؛ به نحوی که تاکنون ده‌ها دانشجو در دانشگاه کلمبیا و کالج وابسته به آن تاکنون به دلیل شرکت در چنین تجمع‌هایی تعلیق شده‌اند.

بیش از ۱۰۰ معترض در کلمبیا دستگیر شده‌اند، جایی که مینوش شفیق، رئیس این دانشگاه، پس از شرح وقایع در یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان ایالات متحده، پلیس نیویورک را برای پاکسازی این موسسه آموزشی از حضور معترضان فراخواند.

رئیس دانشگاه کلمبیا در همین ارتباط مدعی شد که شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی این دانشگاه قوانین وضع شده علیه تظاهرات غیرمجاز را نقض کرده اند.

طبق گفته مسئولان دانشگاه ییل، پلیس روز ۲۲ آوریل پس از آنکه به شرکت کنندگان در اجتماع اعتراضیِ این دانشگاه چندین بار فرصت داد تا محل را ترک کنند سرانجام بیش از ۶۰ معترض را دستگیر کرد.

اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ماموران در اواخر روز ۲۲ آوریل، ۱۲۰ نفر را در دانشگاه نیویورک دستگیر کردند.

مقامات دانشگاه گفتند که آن‌ها درخواست مداخله به پلیس دادند، زیرا معترضان پراکنده نشده و این شرایط مخل امنیت و آرامش بود.

تأثیر این اعتراضات بر امور جاری دانشگاه‌ها چه بوده است؟

دانشگاه کلمبیا پس از برگزاری مجازی تمام کلاس‌ها در ۲۲ آوریل اعلام کرد که اکثر دوره‌ها در بقیه ترم به صورت ترکیبی، با امکان حضور مجازی و حضوری ارائه خواهند شد.

مینوش شفیق، رئیس این دانشگاه در اظهاراتی تاکید کرد که به هیچ گروهی اجازه نخواهد داد مراسم فارغ‌التحصیلی را مختل کند.

دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا پس از تحصن دانشجویان در یک ساختمان اداری و درخواست افشای تمام روابط و مراودات مالی با اسرائیل و قطع روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی، کلاس‌های حضوری را تا ۲۴ آوریل لغو کرد.

دانشگاه میشیگان اعلام کرد که آزادی بیان و اعتراض مسالمت آمیز را در مراسم فارغ التحصیلی اوایل ماه مه مجاز می‌داند، اما از ایجاد اخلال اساسی در این مراسم جلوگیری خواهد کرد.

رهبران سیاسی چه واکنشی نشان داده‌اند؟

جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده که از سوی معترضان به دلیل تامین مالی و تسلیحاتی اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار گرفته روز دوشنبه ۲۲ آوریل به خبرنگاران گفت که او هم «اعتراضات ضد یهودی» و هم «اعتراض آن‌هایی که نمیدانند چه بر سر فلسطینیان آمده» را محکوم می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، در حالی که وارد دادگاه دومین روز محاکمه کیفری خود در نیویورک می‌شد، اعتراضات دانشجویی را «وضعیتی آشفتگی» توصیف کرد.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت