Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@21:53:15 GMT

آغاز عملیات ارتش سوریه در محور جنوب شرقی ادلب

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۹۵۰

آغاز عملیات ارتش سوریه در محور جنوب شرقی ادلب

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ارتش سوریه عملیات نظامی جدیدی را در محور جنوب شرقی ادلب به عنوان آخرین پایگاه گروه تروریستی «جبهه النصره» و متحدانش در شمال غرب سوریه آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این عملیات با مقدمات توپخانه‌ای و هوایی گسترده آغاز شد و یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند بر شهر «لویبده» واقع در شمال شهر «ابودالی» در حومه جنوب شرقی ادلب مسلط شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، هواپیماهای جنگی مشترک سوریه-روسیه حملاتی علیه نقاط پشتیبانی و خطوط امدادی تروریست‌ها انجام دادند و هدف این عملیات جلوگیری از گلوله‌باران مستمر شهرهای آزاد شده از دست ترویست‌ها و گسترده دامنه سیطره ارتش سوریه بر محور جنوب ادلب است.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پیش‌تر اعلام کرده بود، آزادسازی ادلب زمان زیادی نمی‌برد اما قرار است ابتدا فرصتی به غیرنظامیان برای ترک منطقه داده شود.

ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلافی به نام «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت برخی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. اکنون دیگر چنین ائتلافی وجود ندارد و گروه‌های مختلف در آن دچار اختلافات شدیدی هستند.

حدود 10 روز پیش، رئیس‌جمهور سوریه پس از پیشروی نیروهای ارتش در شمال این کشور و تحت کنترل گرفتن اکثر مناطق آن، گفت که اگر گزینه سیاسی برای اخراج تروریست‌ها از استان ادلب جواب ندهد، دمشق گزینه نظامی را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت جدید رژیم صهیونیستی/ کشف گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه

گروه امداد و نجات فلسطین در غزه بامداد یکشنبه از جنایت جدید رژیم صهیونیستی در جنوب این منطقه خبر داد و اعلام کرد که یک گور دسته جمعی را در یکی از بیمارستان های این منطقه کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه الجزیره قطر، گروه امداد و نجات غزه اعلام کرد که جسد ۵۰ شهید را بیرون کشیده که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به صورت دسته جمعی در مجتمع پزشکی «ناصر» در خان یونس آنها را دفن کرده بودند.

این گروه به زمان کشف این گور دسته جمعی هیچ اشاره‌ای نکرده است.

کشف گور دسته جمعی ساعاتی پس از آن رسانه‌ای می‌شود که رژیم صهیونیستی در یورش به اردوگاه نور شمس در کرانه باختری در دو روز گذشته تاکنون ۱۴ جوان فلسطینی شهید شدند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین نیز ظهر دیروز شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ شهروند فلسطینی دیگر را شهید و ۶۸ نفر را زخمی کرد.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا روز شنبه به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۶ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.

کد خبر 746479

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج - کندوان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • جنایت جدید رژیم صهیونیستی/ کشف گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه
  • کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه