Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد نیکبخت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان درآمد ارزی با صادرات  ۱۰۰ تُن از سوخت «بیودیزل» به کشورهای عراق و افغانستان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه این شرکت برای اولین بار اقدام به تولید سوخت زیستی از ضایعات روغن‌ها در کشور کرده است، ادامه داد: سوخت بیودیزل یک نوع گازوئیل گیاهی است که «سولفور» بسیار پایینی نسبت به گازوئیل معمولی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پایین بودن سولفور باعث می‌شود که انواع موتورهای استفاده‌کننده از این سوخت سالم بماند و طول عمر بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: ۱۲ درصد از ساختار سوخت بیودیزل را اکسیژن تشکیل می‌دهد و این امر موجب می‌شود تا موتور مانند یک «توربو» عمل کند.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سوخت بیودیزل تولیدی این شرکت تمام استانداردهای بین‌المللی را کسب کرده و به کشور عراق و افغانستان صادرات داشته و بازار خود را به زودی در ترکیه نیز به دست می‌آورد.

نیکبخت با بیان اینکه بیودیزل سوخت زیست محیطی و پاک است، گفت: برای تولید این سوخت از پسماند روغن‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند در کشتی، ژنراتورهای صنعتی و خودروهای دیزلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جایگزینی این سوخت با سوخت دیزلی موجود در کشور از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری می‌کند.

شرکت تاکستان صنعت غرب در زمینه‌های بیوتکنولوژی، ترافیک، مبلمان شهری و همچنین طراحی و تولید دریچه‌های منهول فاضلابی فعال است.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری در دولت تدبیر و امید تأسیس شد؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی افغانستان دولت تدبیر و امید پارک علم و فناوری گازوئيل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی افغانستان دولت تدبیر و امید پارک علم و فناوری گازوئيل آذربایجان غربی افغانستان دولت تدبیر و امید پارک علم و فناوری گازوئيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها تقدیر کرد.

صمد نژادابرهیمی ۵ اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاهی جوان و مورد اعتماد است و با اشاره به برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی در سال گذشته، این دانشگاه را بسیار فعال دانست و گفت: با توجه به حامیان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها، یعنی سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توان به اهمیت این کنفرانس و تاثیر امر موزه و موزه‌داری در فرهنگ و تاریخ پی برد.

وی با اشاره به اهمیت نقش موزه‌ها در انتقال تاریخ و جعرافیا به نسل آینده، گفت: هدف موزه‌ها صرفا بازدید از اشیاء نیست، بلکه هر عنصر حاضر در موزه دارای هویت و داستان است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هدف تحقیق، پژوهش و ترویج این هویت است، ادامه داد: موزه صرفا گردآوری اشیا نیست، بلکه هویت بخشی است و آموزش و ترویج و پژوهش را شامل می‌شود که در حال حاضر و در این کنفرانس هر سه این عناصر درگیر هستند.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه حضور در کنار میراث فرهنگی برای نگهداری و نشر تاریخ و هویت را دارد که این هویت را به ثبت یونسکو برساند تا دیگران از هویت ما استفاده نکنند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: اگر چنانچه به دنبال تمدن اسلامی و گسترش آن هستیم باید اول خودمان را بشناسیم؛ چراکه نسل جدید ما بعد از انقلاب تکنولوژی با اجزا و عناصر غریبه و ناآشنا شده است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ و تاریخ و هویت خود را حفظ و ترویج نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

حسن محمدی‌ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ضمن ارائه توضیحاتی در مورد سهم تاریخی اردبیل در شکل‌گیری موزه‌های نوین و موزه‌داری گفت: موزه و موزه‌داری با تاریخی به قدمت تمدن بشری یکی از پدیده‌های اجتماعی در دنیای مدرن قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه به طور اعم به مکان نمایش اشیایء نفیس و گران‌قیمت گفته می‌شود، افزود: در مفهوم اخص نیز موزه یک موسسه غیرانتفاعی پژوهشی و آموزشی است که یکی از معیارهای سنجش توسعه‌یافتگی فرهنگی در نظر محققین جوامع مدنظر قرار گرفته است.

محمدی‌ادیب با تاکید بر اینکه در تاریخ موزه و موزه‌داری اولین بار از دوره قاجار و بعداً پهلوی واژه موزه در کشور ما رایج و معمول شد، گفت: بررسی سابقه موزه در ایران، ما را به عصر صفوی برمی‌گرداند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم درباره تاریخ موزه و موزه‌داری در ایران بدون نام بردن از قدیمی‌ترین فضای نمایش و نگهداری از اشیای هنری در اردبیل صحبت کنیم، حق مطلب به نحو احسن بیان نشده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: بتوانیم برای میراث عظیم مجموعه شیخ صفی که امانت نسل‌های آینده در دستان ما می‌باشد نگهبان شایسته‌ای باشیم و دِین خود را نسبت به تاریخ و فرهنگ و هویت ایران و ایرانی به نحو احسن ادا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد