Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: اقدام جهادی موکب‌داران ایلامی در پذیرایی از زائران اربعین حسینی الگوی تفکر جهادی است. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، همایش تجلیل از موکب‌داران اربعین استان ایلام ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، شخصیت‌های سیاسی، انتظامی و آحاد مردم استان ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم معنوی قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: موکب‌داران در اربعین حسینی در پذیرایی از زائران حسینی سنگ تمام گذاشتند. هیچ‌ کس تکبر نداشت و نوکری امام حسین(ع) را افتخار می‌دانند.

تجلیل مقام معظم رهبری از مردم شهرستان مهران به جهت خدمات رسانی اربعینتقدیر از مردم مهران برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی+ عکسقدردانی وزیر امور مذهبی پاکستان از خدمات آستان قدس رضوی زائران اردوزبان در اربعین

استاندار ایلام با بیان اینکه موکب‌داران در پذیرایی سنگ تمام گذاشتند گفت: نوکری امام حسین(ع) و خدمت به زائران برای ایلام ثبت‌ شده است، امسال در اربعین حماسه‌ای خلق شد که علاوه بر افتخار استان و ملی بهره‌‌ معنوی، عظمت و نمایش قدرت اسلام، صدای ایلام و ایلامی را به گوش مسئولان و جهانیان رساند.

وی در ادامه گفت: در اربعین امسال 10 درصد از مشکلات سال قبل را نداشته‌ایم و در تلاشیم از اربعین به‌عنوان یک فرصت برای رشد و توسعه‌‌ همه‌جانبه‌‌ استان استفاده کنیم‌.

استاندار ایلام افزود: زیرساخت‌های استان‌، پایانه‌‌ برکت‌، پارکینگ اربعین‌، تونل‌های‌ نیمه‌تمام مسیر ایلام - مهران، پل‌های کنجان چم، جاده‌های مهران - دهلران - اندیمشک باید برای سال آینده تکمیل شود.

اربعین یک حرکت فرهنگی و در راستای نهضت امام حسین(ع) است

سخنران بعدی این مراسم حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار بود که اظهار داشت: اربعین توفیق بزرگی را نصیب مردم استان ایلام و به‌ویژه شهر مهران برای خدمات‌رسانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک حرکت فرهنگی و در راستای نهضت امام حسین(ع) است گفت: نیاز است مسئولان ملی و دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به مرز مهران که بیشترین تردد زائران را دارد داشته باشند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: هر چند دشمنان تلاش می‌کنند اربعین و این حرکت عظیم را در سکوت خبری فرو ببرند اما این تلاش راه به جایی نبرده و هر سال بر میزان تردد زائران افزوده می‌شود.

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه امسال اقدامات قابل توجهی از سازمان تبلیغات اسلامی در مرز مهران انجام شد، افزود: حرکت اخیر سازمان تبلیغات اسلامی در تقدیر از مردم مهران برای میزبانی از زائران اربعین نیز یک حرکت قابل تقدیر است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: هر چند تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی در مرز مهران انجام شده اما نیاز است که بیش از گذشته به این مرز توجه شود.

وی خواستار توجه بیشتر به تعداد کمی و کیفی روحانیون و مناطق روستایی و دورافتاده استان شد.

انتهای پیام/893/ح

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق