Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:51:48 GMT

۲ طایفه بشاگردی پس از ۸ سال ‌صلح و سازش کردند‌

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۱۷۰

۲ طایفه بشاگردی پس از ۸ سال ‌صلح و سازش کردند‌

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت؛ حضرت محمد مصطفی(ص) دو طایفه روستای بهتیش بشاگرد پس از ۸ سال نزاع با وساطت دستگاه قضایی و بزرگان طوایف صلح و سازش کردند. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس‌به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت؛ حضرت محمد مصطفی(ص) دو طایفه روستای بهتیش بشاگرد پس از 8 سال نزاع با وساطت دستگاه قضایی و بزرگان طوایف صلح و سازش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با ورود دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف استان به موضوع اختلاف و درگیری های این دو طایفه و اقدام در جهت اصلاح ذات البین و احیای سیره عملی پیامبر اکرم(ص) در اشاعه صلح و سازش ،  دو طایفه روستای بهتیش شهرستان بشاگرد به نام های نظری نسب و شیرزاد توانستند پس از سالیان متمادی کدورت ها را کنار گذاشته و در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی کنند.

شیخ طیب‌پرور: اختلافات فقهی در فروعات دین وحدت را خدشه‌دار نکند‌غرس نمادین نهال وحدت در بندرعباس انجام شدبندرعباس| در سایه انقلاب وحدت از مرحله شعار به عمل رسیده است

 صالحی افزود: متأسفانه درگیری‌های خونین بین این دو طایفه طی 8 سال گذشته 2 کشته بر جای گذاشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به نگاه ویژه دستگاه قضایی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه،  افزود: از مردم نیز خواستاریم تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در جهت ترویج سنت حسنه صلح در جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی افزود: از صداو سیما تقاضا داریم فرهنگ ارزشمند صلح و سازش را به خوبی در جامعه منعکس و فرهنگ سازی نمایند و در این رابطه علما، ائمه جمعه و... مسئولیت خطیری دارند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان از بانیان برگزاری جلسه صلح سازش دو طایفه نظری نسب و شیرزاد به ویژه شورای حل اختلاف بشاگرد قدردانی کرد.

انتهای پیام/861/ش

R7555/P/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند

مهرداد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با تشریح آخرین وضعیت بارندگی‌ها در استان، اظهار داشت: ۱۷۰ خانوار جاسکی که به دلیل جلوگیری از احتمال سیل‌گرفتکی اسکان اضطراری داده شده بودند به منازل خود بازگشتند و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

وی افزود: شب گذشته تنش آبی در شهر جاسک ایجاد شده بود و مشکلاتی در آب شرب مردم داشتیم که در حال حاضر وضعیت عادی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در حال حاضر برق ۱۵ روستا در بشاگرد قطع شده است که ناشی از بسته شدن راه آن‌ها است و لودر و جرثقیل برای ترمیم مسیر دسترسی به منطقه اعزام شده است.

حسن‌زاده عنوان کرد: ۱۸ روستا در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد نیز فاقد دسترسی به آب شرب هستند و اگر آب در آبنماها فروکش کند مشکل این مناطق نیز حل خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به آبگرفتگی برخی منازل در روستای چهچکور بندرعباس گفت: هم اکنون هلال‌احمر و گروه‌های جهادی در حال امدادرسانی به مردم متأثر از آب گرفتگی هستند.

کد خبر 6081891

دیگر خبرها

  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی