Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@11:35:27 GMT

بارگذاری جدید بر روی زاینده رود اشتباه است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۱۷۷

بارگذاری جدید بر روی زاینده رود اشتباه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا امروز هیچ یک از قول‌های رئیس جمهور و وزیر نیرو از جمله تشکیل ستاد احیای زاینده رود انجام نشده است.

ناهید تاج الدین در گفت وگو  با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به بارگذاری های جدید بر زاینده رود اظهار کرد: متاسفانه وزارت نیرو با هزینه کرد بیش از 2 هزار میلیارد ریال تا کنون در حال اجرای  طرح انتقال آب بن به بروجن به طول ۱۱۶ کیلومتر است و می خواهد 70 میلیون متر مکعب بر  زاینده رود بارگذاری جدید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج الدین افزود: هم اکنون حوضه آبریز  زاینده رود با کسری بیش از 500 میلیون متر مکعبی مواجه است با این وجود  وزارت نیرو درصدد انتقال آب کشاورزی ، صنعتی به بن بروجن و سفید دشت است.

وی ادامه داد: بارگذاری جدید بر روی زاینده رود اشتباه است و تا زمانی که تکلیف سد تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد مشخص نشود و آورده آبی جدیدی نداشته باشیم، انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نمی شود که  وزارت نیرو خودش می برد و خودش هم می دوزد، زمان بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن پایان سال ۱۳۹۹ اعلام شده و  هزینه‌های اجرای آن به ۴ هزار میلیارد ریال می‌رسد ، ضمن آنکه تا کنون 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تاج الدین خاطرنشان کرد: تا امروز هیچ یک از قول‌های رئیس جمهور و وزیر نیرو از جمله تشکیل ستاد احیای زاینده رود انجام نشده هیچ ، تازه شاهد بارگذاری های جدید بر زاینده رود هم هستیم ، لذا برای ما چاره ای جز استفاده از حداکثر اختیارات قانونی  نمی ماند.

 

 

بیشتر بخوانید: وزارت نیرو در خصوص تعطیلی پروژه باید پاسخگو باشد حل مسأله زاینده‌رود بدون همراهی تمام ذی‌نفعان محقق نمی‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت نیرو نماینده مجلس زاینده رود تاج الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقداماتی برای گذر از اوج بار در نظر گفته شده است که ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور که بخشی مربوط به توسعه نیروگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

ادامه دارد....

کد خبر 6086570 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • (ویدئو) تشویقی ۱۸ میلیون تومانی فرزند اول در وزارت نیرو!
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟