Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست اعضاء شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری در خصوص ساماندهی و پایش مجازات‌های جایگزین حبس در استان چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اعمال مجازات‌های جایگزین، برنامه جامع و مدونی ایجاد شود. تاریخ انتشار: 13:00 - 23 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۵۷۴

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، پنجاهمین نشست اعضاء شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری همراه جلسه دوره‌ای ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص صبح امروز در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر ضرورت به روز رسانی برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه، اجرا و پیشبرد برنامه‌های آسیب شناسی اجتماعی را مستلزم تعامل فراگیر و مشارکت دستگاه‌های مسئول دانست و گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و خط مشی دستگاه قضایی در شناخت و از بین بردن علل و زمینه‌های وقوع جرم لازم است تمامی نهاد‌ها با رویکرد اصلاحی نسبت به کشف پدیده‌های جرم زا و حذف علل ریشه‌ای و اجتماعی جرم تلاش کنند.

در ادامه نشست، اعضاء شورا به بررسی دستور کار جلسه و موضوعات مرتبط با آن پرداختند و در خصوص ساماندهی و پایش مجازات‌های جایگزین حبس در استان چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اعمال مجازات‌های جایگزین، برنامه جامع و مدونی ایجاد شود.   بیشتر بخوانید: جمعیت کیفری زندانیان هرمزگان ۱۸ درصد کاهش یافت مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش جمعیت کیفری تاثیرگذار است/ استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و متنفذین در صلح و سازش
از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بررسی، تصویب و ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ‌ها بود که با موافقت اعضاء مقرر شد نقاط بحرانی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی جهت معتمدان محلی، نسبت به آگاه سازی مردم از قوانین و پیشگیری از آسیب‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجازات های جایگزین پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرهادی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.
فرهادی گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری همچنان دومین استان خشک کشور
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی