Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی گفت: امروز بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور داریم که سهم استان قزوین ۳۶۱ کانون است که سهم کمی نسبت به مساجد است و قابلیت افزایش را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در یکصدوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مشترک با شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد (فهما) استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۲۳ آبان) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان  کرد: در ۱۸ اسفند سال ۷۱ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای مقابله با تهاجم غربی، در دل مسجد که برترین پایگاه و سنگر است، کانون هایی فرهنگی هنری ایجاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئيس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: امروز بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور داریم که سهم استان قزوین ۳۶۱ کانون است که سهم کمی نسبت به مساجد است و قابلیت افزایش را دارد.

 

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کانون های مساجد کشور تشکیل شد که در این جلسه سه وزیر، حجت الاسلام علی اکبری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار تهران، رئیس بسیج سازمان مستضعفان، سردار سلیمانی و رئیس حوزه علمیه عضو هستند و در واقع همه نهادهایی که در مسجد نقش آفرین هستند، عضو این شورا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی اعلام کرد: جلسات این شورا مصوبات خوبی را داشته است و در واقع در این جلسات مطلع می شویم مجموعه های فعال در مساجد چه اقداماتی دارند و از موازی کاری جلوگیری می شود بنابراین در آن حوزه وارد نشده و یا به عنوان نهاد حامی وارد می شویم.

 

وی عنوان کرد: بحث دیگر این است که ما نیازمند سند تحول در کار خود هستیم و از همین رو بازتعریفی را داشتیم و بررسی کردیم که کجا هستیم؛ رصد و پایش در حوزه فرهنگی بسیار مهم است چراکه اینگونه می شود درست تصمیم گرفت.

 

رئيس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به رویکرد ستاد اشاره و تأکید کرد: رویکرد اصلی ما کودک، نوجوان و جوان است، بنابراین مهدهای کودک را دنبال می کنیم تا در مساجد، مهد مسجد داشته باشیم و در این خصوص با بهریستی مذاکراتی را داشتیم.

 

وی با اشاره به اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: ما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشتیم، ولی اساسنامه ای در این خصوص نداشتیم که این اساسنامه سال گذشته مصوب و ابلاغ شد و در این اساسنامه شورای هماهنگی استان ها دیده شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: تشکیل این جلسات اهمیت دارد و باید توجه داشت که اگر فرهنگ درست شود زیربنای فعالیت های بعدی است و بهترین فضا برای این امر هم مسجد است.

 

وی با اشاره به سامانه بچه های مسجد اظهار کرد: این زیست بوم مجازی اقدام فاخری است که انجام شده و این سامانه به صورت لحظه ای آمار کانون ها، اعضا و کتابخانه ها را به ما در ۶ محور فعالیت ارائه می دهد.

 

رئيس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: فهما پایتخت فرهنگ وهنر مساجد ایران موضوع دیگری است که دنبال می شود که امسال سه استان به عنوان کاندید معرفی شده و یک استان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر معرفی می شود.

 

گفتنی است در این جلسه احکام اعضای شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین به آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین اعطا شد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز هفته وحدت هفته وحدت مساجد اصفهان استانداری قزوین شورای فرهنگ عمومی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه افزود: در اهمیت قرآن همین بس که خدای بزرگ ماه رمضان را به قرآن می‌ستاید و فضیلت آن به‌خاطر نزول قرآن است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام مجتبی (ع) هر که قرآن بخواند یک دعای مستجاب شده از خدا طلبکار است، که یا زود و یا با تاخیر داده می‌شود.

آیت الله لائینی تاکید کرد: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام "عزت قرآنی" می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

وی گفت: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد این برخلاف عزت است.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت کنیم و دیگر اینکه شورای قرآنی، کمیته مالی پشتیبانی تشکیل بدهد و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره ببرد.

وی افزود: حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، امیدواریم شان قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود.

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است
  • برگزاری نشست شورای اداری کانون‌های خدمت رضوی استان یزد