Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان از واگذاری یک میلیون و ٢ هزار متر مربع از زمین‌های مصادره شده توسط خاندان پهلوی در استان مازندران به مالکان واقعی‌شان خبر داد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز در مراسمی با حضور سید پرویز فتاح، 1250 فقره از اسناد علوی که پیش از انقلاب توسط خاندان پهلوی مصادره شده بود، به مالکان آن، واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح در این مراسم با اشاره به نهمین مرحله از واگذاری این اسناد به مردم در استان مازندران گفت: در نهمین مرحله از طرح واگذاری اسناد علوی به مردم، 1250 فقره سند واگذار می‌شود و در مجموع ٩ مرحله واگذاری‌ها در این استان، نزدیک به 10 هزار فقره از اسناد علوی به مردم داده شد.

وی با اشاره به فرایند واگذاری این زمین‌ها تصریح کرد: در این واگذاری‌ها، اسم مالکیت بنیاد مستضعفان یا بنیاد علوی برداشته می‌شود و با نامه سلب مالکیت بنیاد، این عزیزان می‌توانند به سازمان ثبت مراجعه کرده و روال قانونی اخذ سند را انجام دهند.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: مساحت زمین‌های واگذار شده در ٩ مرحله اخیر، یک میلیون و 200 هزار متر مربع است و ارزشی در حدود 300 میلیارد تومان دارد که به صورت تقریبا رایگان به مردم مازندران واگذار شده است و اگر هزینه‌ای هم داشته، هزینه‌های قانونی مربوط به سازمان ثبت اسناد است.

فتاح خاطرنشان کرد: این موارد زمین‌هایی است که مردم در آن ساکن بوده و یا آن را ساخته‌اند که شامل زمین‌های مسکونی و کشاورزی می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به واگذاری 85 هزار فقره اسناد علوی به مردم در سراسر کشور گفت: آن پدر و پسر یعنی رضاشاه و فرزندش این زمین‌ها را طیول خودشان کرده و به صورت غیرقانونی و تصرف عدوانی، به مالکیت خودشان درآورده بودند و به ما رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات تفکیک این زمین‌ها و واگذاری اسناد به مالکان خرد گفت: این زمین‌ها تفکیک نشده بود و تفکیک آن‌ها کار بسیار سختی بود چرا که تفکیک زمین در کشور تابع شرایط و قوانین خاصی است که بحمدالله انجام شده و اراده نظام بر این است که مالکیت تمام این‌ها به مردم واگذار شود.

فتاح با تاکید بر تسریع روند واگذاری اسناد علوی تحت اختیار بنیاد مستضعفان به مردم گفت: وقتی اسناد این زمین‌ها واگذار و سنددارشوند، ارزش آن‌ها بیشتر شده و طبق قانون به ورثه منتقل شده که با اخذ مجوز می‌توانند اقدام به ساخت و ساز کنند و حتی به راحتی خرید و فروش شوند.

وی در پایان با صدور دستور تسریع در روند واگذاری این زمین‌ها خواست، هرچه سریعتر این املاک به کسانی که حقشان است واگذار شود.

اسلامی: برنامه‌ای برای ساخت مسکن در بافت فرسوده نداریم/ اسکان زلزله‌زدگان آذربایجان در سازه‌های جدید پیچیمنطقه 10 رکورد‌دار بالاترین نرخ نوسازی مسکن در 10 سال گذشته


انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد مستضعفان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    بورالان، دشتی با ۶۵ هزار هکتار وسعت است که در سال‌های نه چندان دور کانون بحرانی شن‌های روان بود.

اما در سال‌های گذشته به مدد اجرای طرح‌های مناسب برای تثبیت شن‌های روان، چهره این منطقه عوض شده و به دشتی سر سبز در دامنه قله‌های آرارات تبدیل شده است.

احیای اراضی ۱۵۰۰ هکتاری دشت بورالان در قالب طرح‌های تثبیت به همت بخش خصوصی از جمله این طرح‌ها در این منطقه است.

  مشیری مجری طرح تثبیت شن‌های روان در بورالان  گفت:از اردیبهشت ۱۴۰۲   عرصه را تحویل گرفتیم و فاز نخست  را ۲۵۰ هکتار را با سرمایه گذاری حدود ۹۰ میلیارد تومان  زیر کشت بردیم

  در قالب اجرای طرح تثبیت شن‌های روان ایستگاه پمپاژ آب بورالان ماکو در فاز اول برای آبیاری اجرای طرح با ۵۰۰ لیتر در ثانیه واگذار شده است.

محرم زاده رئیس اداره منابع طبیعی ماکوگفت: فاز دوم طرح نیز ۲۰۰ هکتاراست و پس از تکمیل فاز اول به بهره بردار واگذار خواهد شد.

  اجرای این طرح‌ها در این دشت علاوه بر جلوگیری از کوچ اهالی، باعث ایجاد شغل برای روستائیان و اجرای طرح‌های بیشتر در رابطه با کاشت نهال و درختان مثمر و طرح‌های کشاورزی در این منطقه را شامل خواهد شد.

  کاظمی فرماندار ماکو در این زمینه گفت:اگر این به نتیجه برسد و و نتیجه مطلوب بدهد فاز بعدی هم ۲۰۰ هکتار است که ۴۰۰ هکتار زمین به این سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

  مشیری مجری طرح و سرمایه گذارگفت:کشت‌های الگویی که کارشناسان برای اینجا پیشنهاد کرده اند اول احیا خاک به ترتیب برای جو بعد یونجه نهایتا بعد از سال‌های بعدی دانه‌های روغنی و برای بادشکن گونه‌های سنجد اقایا سنجد تلخ و زرشک که پیشنهاد کارگروه مطالعاتی اداره کل منابع طبیعی است.

  اجرای طرح‌های نوین کشاورزی، کاشت ۲۵ هزار اصله نهال و احداث باغ‌های مختلف در داخل محدوده از دیگر اقداماتی است که در قالب اجرای طرح تثبیت در این منطقه اجرا خواهد شد.

  در حال حاضر در اجرای این طرح ۴۰ نفر مشغول بکار بوده و تا سه سال آینده میزان اشتغال این طرح به ۱۸۰ نفر خواهد رسید

دیگر خبرها

  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور مدیران دو باشگاه، مالکان جدید و وزیر ورزش / فیلم
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان