Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: رفع مشکلات و موانع بهداشت و درمان تنها با بودجه دولتی امکان پذیر نیست و باید در این راستا از ظرفیت خیران سلامت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود ثمینی»، در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه  بودجه های دولتی و تخصیصی مشکلات چندانی را مرتفع نمی کند افزود: در مجمع خیران سلامت باید بخش هایی برای اقدامات تاثیرگذار این افراد تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار داشت: مسیر های ورود خیران به طرح ها و برنامه های استان باید معرفی و تسهیل شود چرا که حضور آنان انجام طرح ها و برنامه های استان را تسریع می کند.

 

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات جلسات اظهار داشت: نباید به راحتی از مصوبات جلسات عبور کرد چراکه  برگزاری جلسات به تنهایی مشکلات مردم را حل نمی کند.

 

ثمینی با اشاره بر لزوم توجه به طرح های بازآفرینی پایدار شهری و تعامل دستگاه های اجرایی در این زمینه اظهار داشت:.سهم ۳۰ درصدی دستگاه های اجرایی باید برای انجام این طرحها لحاظ شود.

 

وی اظهار داشت: دفاتر تسهیل گری در سطح استان در این راستا فعال  و نسبت به سایر استانها، لرستان مجوزها و اعتبارات بیشتری در این حوزه کسب کرده است.

 

ثمینی ادامه داد: از ظرفیت سایر دستگاه ها برای استمرار و افزایش آموزش های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده و برنامه های عملیاتی با زمان بندی مشخص پیگیری شود.

 

وی با اشاره به موضوع اتلاف سگ های ولگرددر سطح استان اظهار داشت: جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد  یک امری ضروری در راستای امنیت و آسایش خانواده ها است و  بدون استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حضور خیران این امر محقق نمی شود.

 

معاون سیاسی لرستان اظهار داشت: به همین منظور نباید منتظر استفاده از اعتبار و بودجه های دولتی باشیم و باید از ظرفیت خیران در این مسیر استفاده شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد وحدت اصفهان کانون های مساجد اردبیل هفته کتاب و کتابخوانی مساجد شیراز خیران سلامت توسعه سلامت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و مشکلات فراوان در کردستان

حمیدی مدیرکل محیط زیست استان کردستان  با اشاره به مشکل پسماند و مشکلات فراوانی که این روزها گریبان مردم کردستان را گرفته گفت: اگر این معضل با اقدامات اصولی و علمی رفع گردد دیگر مشکلات عدیده جایگاه‌های زباله حل خواهد شد.

اقبال حمیدی گفت: متاسفانه مشکل غالب شهرستان‌ها در امر پسماند، عدم فنی کشی، مدیریت نکردن شیرابه و عدم پوشش با خاک مناسب است.

وی گفت: روزانه افزون‌بر یک هزار و ۳۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود که بیشترین این میزان با ۴۵۰ تن مربوط به سنندج است.

اقبال حمیدی اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت سال‌ها از تصویب قانون مدیریت پسماندها، تفکیک از مبداء زباله در استان انجام نمی‌شود.

وی سرانه تولید پسماند در استان را ۹۸۰ گرم و بیشتر از میزان کشوری آن که افزون بر ۷۰۰ گرم است؛ خواند و اظهار کرد: تنها جایگاه دفن زباله استان که از استاندارد‌های اولیه مکانی و فاصله مناسب برخوردار است در شهر سقز واقع است هر چند در این جایگاه هم هنوز مدیریت شیرابه زباله به صورت سنتی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه شیرابه زباله دارای آلایندگی بسیاری بالایی است، ادامه داد: وجود سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات موجود در جایگاه‌های دفن زباله است که عامل انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است بنابراین مدیریت شهری باید نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام جدی کند.

حمیدی به وضعیت پسماند‌های بیمارستانی هم اشاره کرد و گفت: ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی در استان مجهز به دستگاه بی خطرسازی پسماند‌های عفونی هستند که کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های معتبر هم بر روند این اقدام نظارت و اقدام به نمونه برداری لازم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه سالانه یک هزار و ۱۵۰ تن پسماند بیمارستانی در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: براساس اصل ۵۰ قانون اساسی حراست از زمین رسالت همگانی است و ایجاد هر گونه آلودگی در زمین ممنوع و با آلوده‌کنندگان برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی/ امکان شکایت علیه مقامات دولتی وجود دارد؟