Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@13:55:59 GMT

مانور مدیریت شرایط اضطراری در ایلام برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۳۶۰

مانور مدیریت شرایط اضطراری در ایلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت پالایش گاز ایلام از برگزاری مانور سطح ۳ مدیریت شرایط اضطراری با همکاری دستگاههای معین و امدادرسان برون سازمانی در پالایشگاه گاز ایلام خبر داد و گفت: این مانور با همکاری ۱۰ دستگاه اجرایی استان در پالایشگاه گاز ایلام به منظور سنجش، ارزیابی و ارتقای سطح توان تیم های پاسخ به شرایط اضطراری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی کمندی  هدف از برگزاری این مانور را افزایش سطح هماهنگی و همکاری واحدهای درون سازمانی و دستگاههای اجرایی استان برای پیشگیری از حوادث عنوان کرد و افزود: ارتقاء سطح آمادگی مواجهه با حوادث توسط نیروهای امداد و نجات و فوریت های پزشکی از جمله آتش نشانی، ایمنی و بهداری مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: افزایش همکاری ها و هماهنگی ها و نحوه واکنش اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری در حوادث و بکارگیری دستورالعمل های اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در تصمیم گیری های لازم، از جمله اهداف برگزاری این مانور بوده است.

وی هماهنگی و همکاری بیشتر با شرکت‌های بالا دستی و پائین دستی این پالایشگاه را از دیگر نتایج برگزاری این مانور عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از امکانات برون سازمان برای مواجهه با حوادث و ایجاد هماهنگی برای به اشتراک گذاری امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف برگزاری این مانور بوده است.

کد خبر 4771888

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران ایلام بحران بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقام دولت رئیسی به روحانی بخاطر افشاگری درباره حوادث سال ۹۸

آفتاب‌‌نیوز :

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت به اظهارات تازه منتشر شده حسن روحانی رئیس جمهور سابق درخصوص ماجرای گران شدن بنزین در سال ۹۸ واکنش نشان داد.

اظهارات حسن روحانی ظاهراً در جلسه‌ای در اواخر بهمن سال گذشته گفته شده و در سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد منتشر شده است.

روحانی در این اظهارات به تشریح ماجرای گران شدن بنزین در سال ۹۸ پرداخته و در خصوص ماجرای مطلع شدن خودش در روز شنبه (فردای گران شدن بنزین) گفته است: "... یک روز به آقای رحمانی فضلی گفتم ما که افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده‌ایم، سران سه قوه هم امضا کرده‌اند منتها زمانش دیگر با شما، چون ما هر زمانی می‌گوییم شما می‌گویید مناسب نیست، خودتان بروید هر شب جمعه‌ای که می‌توانید و مناسب است، در این هفته یا هفته‌های آینده اجرا کنید، منتها ظرف سه، چهار هفته آینده این کار انجام شود، دیگر هم لازم نیست زمان آن را با من چک کنید، خودتان بروید و اجرا کنید....۲۴ آبان ۹۸ اولین شب جمعه بعد از آن صحبت بود، فکر نمی‌کردم که آن هفته بخواهند اجرا کنند. گفتم اگر بخواهند اجرا کنند لااقل به من زنگ می‌زنند و اطلاع می‌دهند. کسی هم به من تلفنی خبر نداد.... صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم دیدم زیرنویس کرده که بنزین دیشب گران شده است. برای من عجیب نبود، چون اختیار داده بودم به شورای امنیت کشور. برایم این عجیب بود که چرا شب به من نگفتند. پس اینکه من می‌گویم صبح متوجه شدم، راست و دقیق است.... واقعیت این است که من صبح جمعه مطلع شدم. اصل تصمیم، مصوبه سران سه قوه بود و تصمیم را گرفته بودیم. منتها در اینکه آن شب جمعه شود یا شب جمعه بعد، در اختیار شورای امنیت کشور بود. آن‌ها می‌توانستند آن را بیندازند به هفته بعد، چون به آن‌ها اختیار داده بودم. صبح ساعت ۵ من فهمیدم بنزین گران شده است. "

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش که با واکنش رئیس شورای اطلاع رسانی دولت مواجه شده، گفته است: "... در ۹۸ وقتی بنزین گران شد اولین کسی که توئیت زد و مخالفت کرد، آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود! آقای تاجگردون، نماینده مجلس هم که عضو جلسه اقتصادی سه قوه بود جمعه شب مردم را به راهپیمایی دعوت کرد. عده‌ای از قم جمعه شب اطلاعیه دادند که مردم! شما چرا ساکت نشسته‌اید؟ برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند که ما طرح سه‌فوریتی می‌دهیم و قیمت بنزین را برمی‌گردانیم! خب رئیس مجلس امضا کرده بود، رئیس قوه قضائیه هم امضا کرده بود. "

سپهر خلجی در واکنش به این اظهارات در رشته ئوتیتی در شبکه ایکس نوشته است: "لطفاً با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در ۸ سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به ۷ درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری شد، اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید! هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بار‌ها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید! در جلسه مورد اشاره هم اولاً گرانی بنزین قبلاً در دولتتان تصویب شده بود و صرفا در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد و نه از جنبه تصویب. ثانیاً تنها نحوه هزینه کردِ درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به‌صورت مکتوب، آقای رییسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند نه اجرای یک شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه! البته آقای رییسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال ۱۴۰۱ برای حذف رانتی ۴۲۰۰ با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد. "

رئیسی نیز در خرداد ۱۴۰۰ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در این باره گفته بود: " در رابطه با افزایش قیمت بنزین، آقایان این مسئله را به جلسه شورای هماهنگی آوردند و ما گفتیم که این موضوع ارتباطی به جلسه شورای اقتصادی ندارد. من در آن جلسه سه بار به این موضوع اعتراض کردم. ولی آقایان گفتند ما دو موضوع را به جلسات شورای هماهنگی می‌آوریم؛ بعضی موضوعات را از باب هماهنگی قوای سه‌گانه برخی دیگر را از باب تصویب که این مورد {افزایش بنزین} از باب هماهنگی قوای سه گانه است. بنابراین تصمیم افزایش قیمت بنزین را اساساً از باب هماهنگی در جلسه مطرح کردند و این موضوع پیش از این به تصویب دولت رسیده بود. البته این {افزایش قیمت حامل‌های انرژی} قانون است منتها اشکال دولت این بود که این قانون را ۵ سال اجرا نکرد و به جای اینکه این قانون را با یک شیبی اجرا کند که در جامعه تنش اتفاق نیفتد این قضیه را یکباره اجرا کرد و جامعه را دچار شوک کرد؛ بنابراین آنچه که حلقه مفقوده این قضیه بود مدیریتی بود که انجام نشد."

به گفته رئیسی، "تنها یک بخش از مصوبه دولت در جلسه هماهنگی به تصویب رسید و آن این بود که آقایان پیشنهادشان این بود که پول حاصل از اجرای این مصوبه بین مردم تقسیم شود که کمی از تنش‌های احتمالی بکاهد که در این باره نظرات مطرح شد و در نهایت به تصویب رسید و پس از آن مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. من تا چند روز قبل از اجرا این قضیه اطلاعی از آن نداشتم و زمانی که از این ماجرا با خبر شدم، برای دولت یادداشت رسمی نوشتم و هشدار دادم که شرایط کشور را برای اجرای این مصوبه مناسب نمی‌دانم و معتقدم که این قضیه بدون اقناع مردم امر درستی نیست. "

ماجرای گران شدن بنزین در سال ۹۸ و نحوه برخورد دولت با این موضوع (بخصوص اظهار بی اطلاعی روحانی رئیس جمهور درخصوص اجرای آن) یکی از حواشی بزرگ دولت دوازدهم بود که به اعتراضات عمومی و کشته شدن چندین نفر در آن انجامید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حمله مقام دولت رئیسی به روحانی بخاطر افشاگری درباره حوادث سال ۹۸
  • تصریح شبکه آمریکایی بر همکاری و هماهنگی اسرائیل و داعش + فیلم
  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • مراجعه بیش از ۵۹ هزار نفر به اورژانس‌های ایلام
  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاههای اجرایی برای برگزاری روز جهانی قدس
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد