Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن وحدت شیعه و سنی را یکی از دلایل پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی وحدت مذاهب اسلامی در کشورمان باید راهبردی‌تر و مستحکم‌تر شود. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

عبدالجبار آخوند میرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهارداشت: وحدت و همدلی که بین مسلمانان شیعه و سنی وجود دارد به خار چشم دشمنان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تفرقه‌افکنی بین مسلمانان کار استکبار است، افزود: تجربه ملت‌های مسلمان نشان می‌دهد هر زمانی که با هم وحدت داشتند، دشمن توانایی ایستادن و ضربه زدن به آنان را نداشته و ندارد اما هر زمانی که وحدت در جامعه اسلامی از بین برود، زمینه برای تسلط دشمنان بر مسلمانان فراهم می‌شود.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن بیان داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تفرقه‌افکنی بین مسلمانان به دنبال غارت مسلمانان و درگیر کردن آنان به اختلافات و مسائل پیش پاافتاده است.

ماموستا خدایی: وحدت شیعه و سنی مانع تحقق توطئه‌های دشمنان در مناطق مرزی کشور می‌شودستارگان مدفون در تخت فولاد| آیت الله مبارکه‌ای، مصلح متفکر جهان اسلام؛ عالمی که در وحدت شیعه و سنی کوشیدتاثیر وحدت شیعه و سنی در اتحاد جامعه اسلامی + فیلم

وی ادامه داد: دشمنان نمی‌گذارند مسلمانان یک لحظه آرامش داشته باشند برای همین هر روز نزاع و درگیری در کشورهای مسلمان ایجاد می‌کنند؛ در چنین شرایطی فقط وحدت امت اسلامی است که می‌تواند جلوی خباثت‌ها و خیانت‌های دشمنان را بگیرد.

آخوند میرابی اظهارداشت: امروز بیشتر از گذشته مسلمانان به وحدت، برابری و هم‌افزایی نیاز دارند که با تأسی به قرآن و سیره و روش پیامبر رحمت (ص) اجازه نفوذ و شیطنت را به دشمنان اسلام ندهند.

وی تأکید کرد: آنچه که تا به امروز سبب عزت، اقتدار و سربلندی کشور شده، وجود وحدت و همدلی بین شیعه و سنی بوده است. همانطور که با وحدت کلمه و با تلاش و جانفشانی‌های شیعه و سنی انقلاب اسلامی پیروز شد و به 40 سالگی رسید، امروز در گام دوم انقلاب اسلامی نیز این وحدت باید هدفمندتر، راهبردی‌تر و مستحکم‌تر شود.

انتهای پیام/582/ز

R41471/P1549/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و همدلی سلایق مختلف عامل اقتدار ملت ایران است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی درخصوص بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نماز عید سعید فطر که فرمودند «توفیق ملت در وحدت کلمه است»؛ چه عواملی موجب تقویت وحدت و انسجام ملی می‌شود، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر وحدت کلمه تاکید داشتند بنابراین وحدت کلمه و همدلی بین آحاد مردم با هر گرایش، قومیت و سلیقه‌ای حول محور اسلام باعث پیروزی ملت ایران و انقلاب اسلامی شد و امروز هم در ادامه مسیر انقلاب وحدت همچنان عامل موفقیت است.

وی افزود: وحدت کلمه باعث شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد بنابراین در ادامه حرکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید روز به روز همه ما نسبت به وحدت کلمه تاکید کنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: وحدت کلمه به معنای این نیست که همه یکسان فکر کنند که این هیچ زمانی اتفاق نمی‌افتد. افکار و سلیقه‌های متفاوتی در جامعه وجود دارد، اما مهم این است که همه حول یک محور وحدت داشته باشند.

معتمدی همچنین گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که به ریسمان الهی چنگ بزنید و تفرقه بین شما نباشد این به معنای این است که ما در استراتژی‌ها و مسایل اصلی که حفظ نظام جمهوری اسلامی و تقویت نظام است باید وحدت نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر‌هایی که وجود دارد ارزنده است و می‌تواند به رشد جامعه کمک کند، یادآور شد:، اما آنجایی که اختلاف نظر‌ها باعث دودستگی، تفرقه، انشقاق و فاصله گرفتن جناح‌های سیاسی و قومیت‌ها از یکدیگر شود، آسیب زا است بنابراین باید از این اختلاف نظر‌های تفرقه افکن مواظبت کنیم و آنها را در جهت سازنده پیش ببریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: اگر برخی بخواهند به بهانه وجود قومیت‌های مختلف در کشور و گرایش‌های سیاسی بین افراد اختلاف ایجاد کنند به وحدت هم آسیب می‌زنند بنابراین توصیه رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر وحدت کلمه ناظر بر همین اتحاد همدلی است که بین مردم ایران وجود دارد.

معتمدی در پاسخ به سوالی درخصوص جنایات رژیم اسرائیل در غزه و انتظارات از مجامع بین‌المللی و کشور‌های اسلامی تاکید کرد: اولین انتظاری که وجود دارد این است که در مجامع بین‌المللی به غزه توجه ویژه شود و نسبت به آن تصمیم گیری و اتخاذ نظر کنند.

وی اظهار کرد: حداقل انتظار از کشور‌های اسلامی این است که روابط دیپلماتیک خود را در سطح بین‌المللی و بین‌الدولی به گونه‌ای تنظیم کنند که رژیم اسرائیل فکر نکند هرگونه که بخواهد می‌تواند علیه ملت مظلوم فلسطین جنایت کند و هیچ کس هم از این ملت مظلوم حمایت نکند بنابراین در وهله اول همین یک اراده و یک نظر مبنی بر این که موضع خود را با صراحت اعلام کنند و از این که برخی منافع جزیی آنها تحت تاثیر بگیرد، نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

تاکید بر اتحاد توصیه پایانی رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بود. ایشان گفتند: همه مردم، جوانان، فعالان سیاسی – اجتماعی و فعالان رسانه‌ای بدانند که توفیق ملت در توحید کلمه است البته اختلاف نظر سیاسی و غیر سیاسی اشکالی ندارد، اما درگیری و یقه‌گیری و ایجاد دودستگی‌های جعلی، به زیان دین و دنیای ملت و تضعیف کننده کشور است.

ایشان با محکومیت شدید حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دولت‌های غربی به‌خصوص آمریکا و انگلیس از جانیان صهیونیست گفتند: این دولت‌ها در حادثه غزه، ذات شریر تمدن غرب را به دنیا نشان دادند البته ما و منتقدان تمدن غربی قبلاً بار‌ها گفته بودیم که ذات این تمدن خصومت و عناد با فضائل و ارزش‌های معنوی و بشری است و عملکرد دولت‌های حامی رژیم جعلی صهیونیستی، در شش ماه حوادث غزه این واقعیت را برملا کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فریاد‌های دفاع از حقوق بشر مدعیان غربی سوال کردند: مگر سی و چند هزار شهید بی‌گناه و بی‌پناه غزه بشر نیستند پس چرا از غربی‌ها صدایی شنیده نمی‌شود؟

رهبر انقلاب با اشاره به حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.

ایشان ملت ایران را داغدار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی، شهیدان زاهدی و رحیمی وهمراهانشان، خواندند و افزودند: البته این عزیزان سال‌ها با مجاهدت در پی شهادت بودند و خداوند اجر زحمات آنها را داد و کامیاب‌شان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه
  • همه عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی
  • همه عملیات‌های تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی
  • حمایت ایران از غزه بیانگر برقراری وحدت بین شیعه و سنی بود
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی کی و کجا اتفاق افتاد؟
  • رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مسلمانان را ناتوان کند
  • حملات ضد صهیونیستی ایران، برای دشمنان بی سابقه بود
  • وحدت و همدلی سلایق مختلف عامل اقتدار ملت ایران است