Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@19:41:40 GMT

وحدت، تنها راه عبور از حوادث اخیر جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۴۰۹

وحدت، تنها راه عبور از حوادث اخیر جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف صبح امروز پنجشنبه 23 آبانماه سال 98 در آیین افتتاحیه این کنفرانس که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر این‌که جهان به ویژه جهان اسلام شرایط تازه‌ای را تجربه می‌کند، اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله در این شرایط وحدت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: خوشبختانه تحولات بزرگی در زمینه وحدت رخ داده است. به همین دلیل وحدت شاهد سرافکندگی طاغوت‌های زمان و گروه‌های تروریستی همانند داعش هستیم.

امام جمعه نجف با بیان این‌که مسلمانان با شکست گروه‌های تکفیری نشان دادند که تندروی در اسلام ممنوع است، گفت: جبهه مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران شاهد فعالیت‌های چشمگیری است؛ حتی بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز از وحدت کشورهای اسلامی الگو گرفته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه عراق راه مقاومت را انتخاب کرده اظهار داشت: مردم عراق در از بین بردن جنگ فرقه‌ای موفق بوده و تمامی تلاش‌ها برای تجزیه این کشور را ناکام گذاشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قبانچی یادآور شد: یکی از دستاورد های مردم عراق این است که اجازه نمی‌دهند هر کسی درباره تفرقه سخن بگوید.

وی با تأکید بر این‌که اسرائیل، آمریکا و برخی از کشورهای مرتجع منطقه به دنبال سوء استفاده از حوادث اخیر عراق بودند، گفت: مردم خواسته‌های به حق دارند که مسئولان باید برای تحقق آن‌ها تلاش کنند ولی در عین حال نباید اجازه سوء استفاده به دشمن داده شود.

امام جمعه نجف اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال سرنگونی دولت مردمی عراق بودند ولی به برکت مرجعیت مردم عراق وحدت خود را حفظ کرده و از این توطئه جلوگیری کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرذ: مردم عراق توانستند در برابر اظهارات نابخردانه آمریکا ایستادگی کنند و تصمیم گرفتند اجازه دخالت به هیچ دولت خارجی را ندهند.
 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری صبح سه شنبه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان اظهار کرد: این برنامه با هدف سازماندهی و انسجام بخشی ائمه جمعه سراسر کشور در قالب ۸ منطقه تدارک دیده شده است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین دوره گردهمایی عهد حضور با شرکت ائمه جمعه استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: موضوعات بسیار خوبی در راستای جهاد تبیین در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به اقتضا هر منطقه موضوعات تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در این گردهمایی به موضوعاتی چون جمعیت، مسجد، نوجوان، آموزش و پرورش و دیگر محورها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این همایش طی دو روز در استان گلستان در حال برگزاری است، افزود: یکی از کارهایی که در روز نخست در خصوص اردو راهیان پیشرفت انجام خواهد شد بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب است.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در بین مردم شیعه و سنی استان گلستان مثال زدنی است و امروز باید به عنوان یک الگو برجسته در کشور معرفی شود، اظهار کرد: وحدت مهمترین موضوع همایش امروز است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

کد خبر 6086363

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است