Web Analytics Made Easy - Statcounter

احیای تیم فوتبال شهرداری یاسوج این روزها به یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم، ورزشکاران و حتی برخی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده اما اینکه چه کسانی مانع احیای این تیم می‌شوند سوالی است که رئیس کانون مربیان فوتبال استان به آن پاسخ می‌‌دهد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در سال‌های نه چندان دور تلاش‌های عمده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه مرکز استان برای شناساندن نام استان به مردم کشورمان انجام شد که در این میان لقب «یاسوج، پایتخت طبیعت ایران» و نام فوتبال «شهرداری یاسوج» گوی سبقت را از دیگر نام‌ها و تلاش‌ها ربوده و توانستند در ادبیات محاوره‌ای مردم ایران زمین جایگاهی برای خود دست و پا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند پیشرفت تیم فوتبال شهرداری یاسوج به خوبی ادامه پیدا کرد تا زمان شروع به‌کار دوره چهارم شورای شهر یاسوج که از آن زمان قصه پر از درد تیم فوتبال شهرداری شروع شد و برخی مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها موجبات سقوط این تیم را زمینه‌سازی و فراهم کرد و تیمی که ذوب‌آهن اصفهان نایب قهرمان آسیا را در خانه خود حذف کرده و زمانی تا یک قدمی لیگ برتر هم پیش رفته بود به راحتی و در یک چشم به‌هم زدن منحل شد و در پی انحلال این تیم، چندین سال شهر را سکوتی عجیب فرا گرفت اما هنوز خاطره تیم فوتبال شهرداری یاسوج از اذهان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد پاک نشده است و امید به احیای این تیم دارند.

در همین راستا رئیس کانون مربیان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد را به غرفه خبرگزاری تسنیم در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کهگیلویه و بویراحمد دعوت کرده و از وی ماجرا را جویا شدیم.

رئیس کانون مربیان فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: قصه پرغصه تیم شهرداری یاسوج از آنجا شروع شد که با قول مساعد کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال به حمزه دامیده رئیس هیئت فوتبال استان بنا شد یک امتیاز در لیگ دسته دوم به استان اهدا شود اما بعد از اینکه حمزه دامیده موضوع را پیگیری کرد در نهایت از سمت کفاشیان با این جواب روبه‌رو شد که علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی کل کشور با اهدای امتیاز به استان کهگیلویه و بویراحمد مخالفت می‌کند.

حمید کرمی افزود: این مسئله به هدایت‌خواه نماینده وقت شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی منعکس شد که وی نامه‌ای به رئیس‌ جمهور وقت نوشت مبنی بر اینکه استان‌های محرومی دارای استعدادهای انسانی ورزشی داریم و باید عنایت بفرمایید دستور بدهید به این استان‌ها امتیاز تیم فوتبال در لیگ دسته دوم کشور اهدا شود که در نهایت رئیس‌جمهور به علی‌آبادی و علی‌آبادی نیز به کفاشیان دستور و این مهم انجام شد و به استان‌هایی محرومی مانند سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و غیره امتیاز اهدا شد و این تازه شروع کار بود.

وی عنوان کرد: بعد از واگذاری امتیاز تیم فوتبال با توجه به منع ادارات کل ورزش و جوانان (تربیت بدنی سابق) از هزینه برای تیم‌های ورزشی (ورزش قهرمانی) بنا شد با بهرامی شهردار وقت یاسوج مذاکره شود که وی به خوبی استقبال کرد و این موضوع با همت شورای شهر به‌ویژه دهرابپور در شورای وقت مصوب و تیم فوتبال یاسوج رسما با نام تیم شهرداری وارد لیگ کشور شد.

رئیس کانون مربیان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با همکاری شهرداری، هیئت فوتبال و تربیت بدنی کم کم نام و آوازه تیم فوتبال شهرداری و شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران فراگیر شد، گفت: شهردار وقت و شورای شهر یاسوج و مدیرکل تربیت بدنی به همراه هیئت فوتبال استان و انگیزه بسیار بالای مردم از شهرداری تیمی ساخت که هر کس که سری در فوتبال این مملکت داشت از این اسم هراس ویژه‌ای داشت.

کرمی بیان کرد: روند پیشرفت تیم فوتبال شهرداری یاسوج به خوبی ادامه پیدا کرد تا زمان مدیریت نگین‌تاجی شهردار جدید که وی نیز حمایت کرد تا زمانی که دوره مدیریت نگین‌تاجی هم تمام شد و اما با ورود شورا و شهردار جدید قصه پر از درد تیم فوتبال شهرداری یاسوج شروع شد زیرا شورای وقت در عمل مخالف تیم‌داری بود و به جاوید شهردار یاسوج اجازه حمایت قاطع و کامل از تیم فوتبال شهرداری را نمی‌داد، هر چند در یک بازه زمانی کوتاه جاوید با تمام  قدرت حمایت خاصی کرد اما برخی اعضای شورای شهر وقت به شدت مخالف این تیم بودند و موجبات سقوط آن را زمینه‌سازی و فراهم کردند.

وی ابراز کرد: به‌دنبال این کارشکنی‌ها، تیم شهرداری یاسوج بعد از سال‌ها به لیگ دسته دوم سقوط کرد و بلافاصله از دسته دوم با نام جدید تیم دنا نیز به دسته سوم سقوط و تیمی که ذوب‌آهن اصفهان نایب قهرمان آسیا را در خانه خود حذف کرده و زمانی تا یک قدمی لیگ برتر هم پیش رفته بود به راحتی و در یک چشم به‌هم زدن منحل شد و در پی انحلال این تیم چندین سال شهر را سکوتی عجیب فرا گرفت و فوتبال ایران به‌ویژه جام حذفی نفس راحتی از دست فوتبال شهرمان کشید.

برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر یاسوج با وعده احیای تیم فوتبال شهرداری رأی جمع کردند

کرمی با اشاره به نقش تیم شهرداری یاسوج در ایجاد شادی، نشاط و امید برای مردم این شهر، عنوان کرد: در تمام سال‌های بعد از انحلال این تیم، مردم یاسوج چشم به راه یک ناجی بودند تا دوباره تیم شهرداری یاسوج را احیا کند که در سال 96 چند نفر از کاندیداهای شورای شهر شعار دادند که تیم فوتبال شهرداری را احیا خواهیم کرد و دقیقا با یک روانشناسی دقیق، دست بر روی چیزی گذاشتند که مطالبه بیش از 80 درصد مردم شهر بود و از این طریق سبد رأیشان پر و پیروزی آنها تضمین‌تر شد.

لیگ برتر فوتبال بانوان| دیدار حساس آذرخش در سیرجان در روز دربی اصفهانابراهیمی: عراق «خوزستانی» فوتبال بازی می‌کند/ بازی در اردن به نفع حریف استسرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان: با تمام توان شهرآورد اصفهان را برگزار می‌کنیم

وی ادامه داد: نستهن مقدم شهردار جدید یاسوج که منتخب شورای جدید بود طبق قانون ملزم به انجام همه مصوبات شورا و تطبیق بود که متاسفانه برخلاف میل او با سنگ‌اندازی مستقیم دو نفر از اعضای شورای شهر و به رینگ بردن شهردار عملا وی را به مسیر خلاف قانون هدایت و پرس کردند و شهرداری را که باید هم مستقل فکری و هم مستقل حزبی باشد مجبور به نوشیدن زهر کردند و نستهن مقدم که در دو راهی قانون و خواست غیرقانونیِ تنها دو نفر از اعضای شورای شهر مانده بود باید راه قانون را می‌رفت که تنها تا پای مذاکره برای خرید امتیاز رفت و دیگر هیچ کاری انجام نشد.

رئیس کانون مربیان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شروع کار شورای جدید شهر یاسوج، خیلی‌ها را به‌واسطه قول برخی اعضای شورا امیدوار به احیای تیم فوتبال شهرداری کرد و با فشار چند نفر از پیشکسوتان فوتبال شهر، سال 97 برخی از اعضای شورا موضوع تیم‌داری و احیای مجدد تیم را مصوب کردند که با همکاری یک نفر از اعضای شورای شهر این موضوع در کمیته تطبیق نیز مصوب شد.

کرمی خطاب به مسئولان استانی گفت: شما که خودتان را به خواب خرگوشی زدید به جای برگزاری همایش‌هایی که هیچ خروجی به جز هزینه تراشی ندارد، دست به دست هم بدهید و با کمک استانداری بازوی کمک شهرداری برای احیای تیم فوتبال شهرداری باشید زیرا نه شهردار و نه مدیر ورزش به تنهایی قادر به احیای این تیم نیستند.

وی ابراز کرد: الان که دیگر از عمر چهار ساله شورای شهر یاسوج  زمان زیادی نمانده است به شهردار و شورای شهر هشدار می‌دهم که پیش خدا و شهدا مسئول هستید اگر خواسته به‌حق مردم را اجابت نکنید و شورایی که به بهانه احیای تیم فوتبال شهرداری از مردم رای گرفتید همین مردم به امید خدا شما را برای همیشه از صحنه شورا و سیاست حذف می‌کنند تا دست از معامله‌گری‌هایتان بردارید و از دادستان مرکز استان نیز می‌خواهم به عنوان مدعی‌العموم آنهایی را که مردم را فریب دادند تا فقط سبد رایشان تضمینی پر شود محاکمه کند تا عبرتی برای آیندگان باشد.

اسامی کسانی که از احیای تیم فوتبال شهرداری یاسوج ممانعت می‌کنند را افشا می‌کنم

رئیس کانون مربیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌عنوان عضو جامعه فوتبال استان به شورای شهر یاسوج هشدار می‌دهم در صورتی که تا یک ماه آینده از تاریخ انتشار این مصاحبه تکلیف مصوبه احیای تیم در لیگ دسته دوم و یا دسته بالاتر را مشخص نکنند و شهردار را از فشار کنونی آزاد نکنند اسامی دو نفر از اعضای شورای شهر را که از احیای تیم فوتبال شهرداری یاسوج ممانعت می‌کنند به سمع و نظر مردم خواهم رساند.

کرمی خطاب به اعضای شورا با بیان اینکه از خدا بترسید و دست از سنگ‌اندازی جلوی پای شهردار بردارید که بدجوری مردم از شما عبور خواهند کرد، تأکید کرد: فوتبال هم فرهنگ، هم اقتصاد، هم سیاست و هم هیجان است، پس شادی را از مردم نگیرید و حداقل حق طبیعی این مردم را ادا کنید و به جای برگزاری همایش‌های بدون خروجی و پرهزینه به فکر مردم باشید.

وی همچنین خطاب به استاندار گفت: شما به عنوان نماینده دولت وظیفه دارید دستگاه‌های اجرایی را برای کمک حداقلی زیرساختی و سخت‌افزاری در راستای راه‌اندازی مجدد تیم فوتبال توسط شهرداری یاسوج مکلف کنید زیرا همه ما در مقابل مردم مسئول هستیم و ایجاد شور و هیجان در بین جوانان از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.

رئیس کانون مربیان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: طبق تحقیقات میدانی توسط کارشناسان امور اجتماعی و فرهنگی کمترین وقوع جرم یا بزهکاری در زمان بازی‌های تیم فوتبال شهرداری یاسوج بوده و حتی نیروی انتظامی نیز در آن زمان گفتند که در زمان بازی‌ها وقوع جرم در حد صفر بوده است.

کرمی خطاب به مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها دلخوشی مردم همین تیم فوتبال شهرداری یاسوج بود، حالا که نتوانسته‌اید برای جوانان شغل ایجاد کنید حداقل هیجان و شادی را از مردم نگیرید، گفت: شهردار و شورای شهر می‌توانند از کارشناسان و مربیان این استان مشاوره بگیرند و این خواسته مردمی را جامه عمل بپوشانند و در این صورت حتما همه اعضای فوتبال استان با جان دل در خدمت شهرداری هستند.

انتهای پیام/543/ح

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین دوره لیگ مینی فوتبال کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی کیش اعلام کرد: تیم‌های متقاضی تا ۲۰ اردیبهشت می‌توانند برای نام نویسی به دفتر این هیئت و یا معاونت ورزش و تفریحات سالم مراجعه کنند.

متقاضیان شرکت در دومین دوره مسابقات لیگ مینی فوتبال برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۴۷۶۹۱۶۱۴ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره لیگ مینی فوتبال کیش
  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود