Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@02:34:39 GMT

کلاهبرداری در قرعه کشی خانگی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۵۵۹

کلاهبرداری در قرعه کشی خانگی

خبرگزاری میزان- ماه‌ها او را می‌شناختیم، اما یک شبه پول هایمان را برداشت و رفت. تاریخ انتشار: 13:31 - 23 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۸۰۵

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، برگزاری قرعه کشی‌های ماهانه سال هاست جزء کار‌هایی است که توسط زنان خانه دار و معتمدان محل انجام می‌شود.

دریافت وام هایی بدون سود و ضامن

در این قرعه کشی ها، افرادی که معمولا همسایه یا فامیل هستند دور هم جمع می‌شوند و با پرداخت ماهیانه مبلغی، بدون سود یا ضامن وام دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغ این وام‌ها حتی به ۵۰ میلیون تومان یا بیشتر هم می‌رسد.

در بیشتر موارد، افرادی که به عنوان معتمد محل شناخته می‌شوند و این قرعه کشی‌ها به وسیله آن‌ها صورت می‌گیرد، مورد اعتماد همه هستند، اما باید دقت کرد که هر کسی را نباید در این جمع‌ها راه داد یا با زود اعتماد کردن نباید راه را برای سواستفاده سایرین باز گذاشت.

بیشتر بخوانید: رمال کلاهبردار در جلسه خواستگاری دستگیر شد

روایت یک مالباخته از کلاهبرداری 600 میلون تومانی 

معصومه یکی از زنانی است که با راه اندازی قرعه کشی و سپس کلاهبرداری یکی از اعضای آن دوسالی است که پایش به کلانتری و دادگاه باز شده است. او در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، از چگونگی کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون تومانی گفت که در ادامه می‌خوانید:

من معصومه هستم و همسرم رحمان لوله کش است. سال‌ها در محله عبدل آباد زندگی می‌کنیم و من قرعه کشی خانگی داشتم. دو سال پیش یک عضو جدید به جمع ما اضافه شد. وضعیت مالی این خانم خیلی خوب به نظر می‌رسید. او راننده شخصی داشت، لباس هایش همیشه نو بودند و جواهرات زیادی بر گردن می‌انداخت.

او به نیازمندان محل کمک بلاعوض می‌کرد. به تازه عروس‌ها در تهیه جهزیه کمک می‌کرد یا برای یتمان محل هدیه می‌خرید.

زن پولدار همسایگان را فریب داد

چندماه از این ماجرا گذشت و او توانست به خوبی اعتماد ما را جلب کند. پس از مدتی پیشنهاد داد تا با او شریک شویم و در سودی که از خرید و فروش خودرو‌ها به دست می‌آورد، سهیم شویم.

او می‌گفت پسرانش در کار خرید و فروش خودرو‌ها هستند و اگر ما شریک آن‌ها شویم می‌توانیم ۴۰ درصد از سود را برای خود برداریم.

من از این پیشنهاد بسیار خوشحال شدم. وقتی به همسرم گفتم او هم استقبال کرد و خیال می‌کردیم می‌توانیم پس از سال‌ها برای خودمان هم یک خودروی نو بخریم.

من این مسئله را با سایر همسایگانم هم در میان گذاشتم. آن‌ها هم به سرمایه گذاری تشویق شدند و به جای قرعه کشی سنتی خودمان، پولمان را در این طرح جدید سرمایه گذاری کردیم.

من و ۲۰ نفر از خانم‌های همسایه، نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان پول جمع کردیم و به این زن دادیم تا شریک او شویم.

این پول به سختی جمع شده بود. بعضی‌ها عروسی دخترشان را عقب انداختند، بعضی خانم‌ها طلاهایشان را فروختند و حتی یک نفر که به تازگی شوهرش را در تصادف از دست داده بود، دیه همسرش را به این زن داد و بالاخره این پول را تهیه کردیم.

چندماه گذشت و همه چیز خوب بود. حتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون از پول اولیه نیز بازگشت، اما یک دفعه بعد از چند روز، این زن گم و گور شد و دیگر نتوانستیم پول هایمان را پس بگیریم.

متاسفانه مدارک ما ناقص است و به تازگی متوجه شدیم این زن از ما شکایت کرده و تهمت رباخواری زده است. وکیل گرفتیم و ثابت کردیم او به ما بدهکار است، اما این کلاهبرداری، ضربه مالی بسیار بدی به زندگی ما وارد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبرداری همسایگی وام دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت، گفت : تأمین زیرساخت‌های موردنیاز در سایت‌های نهضت ملی مسکن ضرورتی است که باید با تلاش دستگاه‌های مرتبط و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی فراهم می‌شود.

وی افزود: نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت مردمی سیزدهم است که برای برخورداری تمامی اقشار جامعه از مسکن مدنظر قرارگرفته که باید در استان کرمانشاه با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: مراسم واگذاری و قرعه‌کشی ۸۱ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم در شهرستان هرسین تعداد ۳۳ قطعه به ۶۶ متقاضی، بیستون ۳۲ قطعه به ۶۴ متقاضی و در شهرستان کرمانشاه ۲۶ قطعه به ۵۱ متقاضی واگذار شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قرعه کشی جشنواره نوروزی ۱۴۰۳ پاکشوما برگزار شد
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • عدم اهدای زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در ایوانکی از زبان متقاضیان
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام