Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@08:41:44 GMT

ضرورت توجه بیشتر به اعتبارات حوزه آموزش علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۷۸۱

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی،‌ توسعه کیفی آموزش علوم پزشکی در راستای استانداردهای بین المللی و نیازهای ملی را یکی از اهداف مهم بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: در قالب این بسته ها اعتباربخشی دانشگاههای علوم پزشکی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی گفت: بیمارستان های آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته و مسیر بعدی اعتباربخشی دانشکده ها و کوریکولوم های آموزشی است .

وی افزود: باید ارزیابی ها را روش محور کنیم و از مداخله قضاوت های فردی ارزیابان باید پیشگیری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای علوم پزشکی داریم گفت: ظرفیت خیلی زیادی برای جذب دانشجوی خارجی داریم تا صندلی های خالی، در برخی رشته های تخصصی و فوق تخصصی و دکترا با دانشجویان خارجی پر شود.

وی ادامه داد: آمایش بین الملل روشن کرده که کدام منطقه باتوجه به ظرفیت های خود با کدام کشورها کار علمی کند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به سامانه education Iran  اشاره کرد و عنوان کرد این سامانه بستر خوبی است برای اینکه دانشگاهها برنامه های آموزشی خود را در این سامانه قرار دهند و باید از این بستر استفاده کنند.

وی افزود: به دانشگاهها این اختیار داده شده تا متناسب با داوطلبی که از کشورهای مختلف می آید دوره های خود را تطبیق دهند. 

لاریجانی از ۴ برابر شدن تعداد دانشجوی خارجی در چندسال گذشته خبر داد و گفت: از ۴۲ کشور دانشجوی خارجی داریم.

وی با اشاره به راه اندازی بانک سوالات آزمون های علوم پزشکی گفت: ۳ هزار عضو هیات علمی بیش از ۴۰ هزار سوال را در بانک سوال قرار داده اند و بسیاری از این کارها و همچنین برگزاری الکترونیکی آزمون ها بخش قابل توجهی از هزینه ها را کاهش داده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: با راه اندازی مراکز آزمون مهارتی تمام دانشجویان پزشکی ارزیابی مهارتی می شوند و بعد از این ارزیابی می توانند وارد مراحل دیگر شوند؛ که این امر در ارتقای کیفی آموزش پزشکی بسیار موثر است.

وی به توسعه زیرساخت های آموزش علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: حدود ۲ هزار عضو هیات علمی به زودی وارد دانشگاهها می شوند و تعداد اعضای هیات علمی و پست های خالی گرفته شده و با طراحی الگوی جامع اعضای هیات علمی سعی بر این است که این تعداد عادلانه توزیع شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از راه اندازی سامانه های متعدد در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت سخن گفت و اظهار داشت: مجازی سازی فرایندها باعث تکمیل اطلاعات و بالا رفتن امنیت در سیستم آموزش است.

لاریجانی گفت: از ردیف های ستادی۲.۲ اعتبار وارد سیستم آموزش و ۸.۵ درصد اعتبارات در دانشگاهها وارد آموزش می شود و لازم است با حمایت های بالادستی حمایت های بیشتری از این حوزه صورت گیرد.

وی در پایان افزود: هر هفته حداقل یک جلسه در حوزه آموزش به صورت مجازی با دانشگاهها برگزار می شود به عنوان مثال در آموزش دانش پژوی آموزشی ۱۵۰۰ نفر عضو هیات علمی به صورت مجازی آموزش دیدند و این ظرفیت قابل گسترش است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برنامه های آموزشی بیمارستان علوم پزشکی وزارت بهداشت لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با «مثبت آموزش» به روز باشید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، برنامه «مثبت آموزش» با توجه به هدف شبکه آموزش که فرصت برابر آموزشی و توجه به عدالت آموزشی است، به بخش های مختلف فرهنگی، سواد آموزشی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد اجتماعی به صورت کارشناسی وگفتارها و داستان های کوتاه آموزشی، سلامت دانش آموزی و کارشناسی سلامت محور و … می پردازد.

در بخش صبحگاهی با محوریت تقویم تاریخ، اخبار و … اتفاقات روز را مرور می کند. در این بخش با تغذیه دانش آموزی و ورزش همگانی سبک های مختلف ورزش دانش آموزی را معرفی و بحث سلامت ورزشی را پیگیری می کند. همچنین در بخش فرهنگی اخبار و رویداد های جذاب فرهنگ و هنر مرور می شود.

مطالبات عمومی و پیگیری مطالبات و بررسی رویدادها و مناسبت ها در بخش های مختلف ملی و آیینی، توجه ویژه به نوجوانان و جوانان به صورت معرفی استعدادها و ظرفیت های مستعد، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش به صورت مستقل، جذب و پخش تولیدات مردمی، روایت زندگی مردمی و نگاه ملی و آیینی به مناسب های تقویمی و تبیینی از دیگر رویکردهای قابل توجه برنامه «مثبت آموزش» است.

این برنامه در ساعات نیمروزی و عصرگاهی نیز تا حدود ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و با مرور برنامه های پخش شده در شبکه آموزش به بررسی اخبار و مسایل روز و آموزش مطالب علمی و همچنین جهاد تبیین در زمینه دستاوردهای علمی و فرهنگی و آموزشی کشور نیز خواهد پرداخت.

برنامه «مثبت آموزش» به تهیه کنندگی سید احسان میرمحمد علی و محمد بخشایش هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6087936 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود