Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:57:56 GMT

هرج و مرج در هنگ کنگ پس از چهارمین روز متوالی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۹۵۰

هرج و مرج در هنگ کنگ پس از چهارمین روز متوالی

مدارس و دانشگاه‌های شهر هنگ‌کنگ امروز (پنج‌شنبه) بسته ماندند و بیمارستان‌ها جراحی‌هایی که اورژانسی نبودند، انجام ندادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنگ کنگ امروز همچنان برای چهارمین روز متوالی توسط معترضان طرفدار دموکراسی فلج ماند و معترضان با بستن خیابان‌ها و ایجاد هرج و مرج در تردد خودروهای عمومی باعث بی‌نظمی در شهر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پنج ماه اعتراضات جریان تظاهرات هنگ کنگ این هفته یک تاکتیک جدید اتخاذ کرد که به آن «شیوع گسترده» گفته می‌شود. این تاکتیک شامل افزایش اقدامات خرد، توسط گروه‌های کوچک به خصوص دانشجویان می‌شود که موجب به چالش کشیدن حداکثری توانایی پلیس خواهد شد. امروز صبح محورهای اصلی شهر توسط موانعی با بامبو، آجر و اشیای دیگر بسته شده بود. یکی از تونل‌های این شهر نیز که به بندر هنگ کنگ راه دارد برای تردد بسته شده بود. ایستگاه‌های مترو و خطوط اتوبوسرانی زیادی نیز بسته بودند و موجب سردرگمی بیش از ۷.۵ میلیون شهروند شدند.

مغازه‌های متعددی نیز در این شهر کرکره‌های خود را بالا نکشیدند. دولت هنگ کنگ از مغازه‌داران خواسته است که با کارمندان خود که نتوانسته‌اند به کار خود برسند خوش‌رفتاری کنند. از ابتدای هفته صحنه‌های خشونت‌آمیزی در تمامی منطقه هنگ کنگ صورت گرفت که موجب اقدام پلیس شد.

به گفته دولت، ۷۰ نفر روز چهارشنبه در بیمارستان‌ها بستری شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم اعلام شده است. بین مجروحان یک مرد ۷۰ ساله آجر به سرش اصابت کرده در حالی که قصد داشت از خیابانی عبور کند.

امروز صبح پلیس با شلیک گاز اشک‌آور در نزدیکی دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ کنگ به سمت معترضان قصد داشت تا آن‌ها را پراکنده کند.

نیروهای پلیس در پیامی در فیس بوک «آشوب‌گران» را به پرتاب اشیایی به سمت پلیس که در حال گشت‌زنی بود، متهم کرده‌اند.

دانشجویان اخیرا با استفاده از منجنیق‌های دست‌ساز و تیروکمان به سمت نیروهای پلیس اشیایی را پرتاب می‌کنند.

در این بین روزنامه انگلیسی زبان گلوبال‌تایمز که از روزنامه‌های طرفدار دولت چین است امروز پستی را از صفحه توییتر خود حذف کرد که در آن خبر از منع آمد و شد در هنگ کنگ بود.

بدون ذکر منبع این روزنامه نوشته بود که قرار است این اقدام برای آخر هفته صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان

  احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز حضور در سیستان و بلوچستان به همراه محمد کرمی استاندار این استان از مناطق درگیر سیلاب بازدید و دستورات لازم در زمینه رفع مشکلات مردم را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • سپاهان محکوم به برد/ ذوب‌آهن به دنبال دومین پیروزی متوالی
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳