Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمیدی گفت: مجموع پرونده‌های ورودی به محاکم خراسان جنوبی در هفت ماهه ابتدایی امسال 50 هزار و 548 پرونده بوده که نسبت به سال گذشته کمتر از یک درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست با قضات دادسراها و دادگاه‌های خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام اظهار کرد: خراسان جنوبی 13 حوزه قضایی، 11 شهرستان و 2 دادگاه بخش دارد که در آینده نزدیک دادگاه بخش دهوک اضافه خواهد شد و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموع پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های خراسان جنوبی در هفت ماهه ابتدایی امسال 50 هزار و 548 پرونده بوده که نسبت به سال گذشته کمتر از یک درصد افزایش داشته است.   رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که سال قبل 49 هزار و 984 پرونده به دادگاه‌های استان وارد شده است، گفت: از مجموع پرونده‌های وارده امسال 49 هزار و 247 پرونده رسیدگی که معادل 97 درصد مختومه شده است و نرخ رسیدگی 5 درصد افزایش داشته است.   حمیدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های استان را 23 روز بیان کرد و یادآور شد: این مدت زمان در دادسراها 90 روز است که باید این مدت زمان رسیدگی  نیز کاهش پیدا کند.   وی تعداد پرونده‌های باقی مانده در نوبت رسیدگی را 8 هزار و 838 پرونده بیان کرد و افزود: تعداد 500 پرونده نیز از سال گذشته در نوبت رسیدگی است.   رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: 9 هزار و یک پرونده اجرای احکام کیفری از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه به مراکز قضایی وارد شده است که 7 هزار و 872 پرونده معادل 97 درصد مختومه شده است.   حمیدی با اشاره به این‌که در حال حاضر 7 هزار و 342 پرونده اجرای احکام کیفری در مراکز قضایی موجود است، خاطرنشان کرد: در هفت ماهه ابتدایی امسال 3 هزار و 413 پرونده اجرای احکام مدنی به مراکز قضایی وارد شده است که 96 درصد آنها مختومه شده و در مجموع یک هزار و 987 پرونده باقی مانده است.   وی تعداد پرونده‌های وارده به شورای‌های حل اختلاف استان رادر هفت ماهه امسال 15 هزار و 245 پرونده بیان کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است و 99 درصد این پرونده‌ها مختومه شده است و در مجموع یک هزار و 530 پرونده در شوراهای حل اختلاف در انتظار رسیدگی هستند.   رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی میزان مصالحه در شوراهای حل اختلاف را 34 درصد بیان کرد و گفت: میزان مصالحه سال گذشته 32 درصد بوده که امسال 2 درصد افزایش پیدا کرده است.   حمیدی با اشاره به این‌که در بحث اطاله دادرسی با معضل رو به رو نیستیم، تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف سال گذشته 20 روز بوده که امسال به 17.5 درصد رسیده است.    وی با اشاره به این‌که 92 درصد زندانیان استان مرد و هشت درصد آنها زن هستند، افزود: 50 درصد زندانیان دارای سابقه کیفری و مابقی بدون سابقه هستند.   رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که 71 درصد زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند، گفت: 15 درصد زندانیان سرقت و ربودن مال غیر و 3.2 درصد زندانیان جرائم علیه اشخاص هستند.   وی تعداد زندانیان محکومین مالی استان را 163 نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد 28 نفر محکوم مهریه و مابقی محکوم مالی غیر مهریه هستند.   حمیدی تصریح کرد: در حوزه محکومان غیر عمد و مالی در استان با معضل مواجه هستیم که بسیاری از آنها در زندان هستند و باید وثیقه قرار تامین صادر شود تا این تعداد زندانی کاهش پیدا کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

مهدی شمس‌آبادی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

قدردانی مدیرکل میراث فرهنگی از دادستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است