Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان با هدف صیانت از سرمایه های استانی و کمک به تامین غذای جامعه و جلوگیری از تخلفات در اراضی کشاورزی با حضور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان گرگان، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان و مدیران و کارشناسان در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور بر ضرورت جلوگیری از تخلفات در اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: استان گلستان شانزدهمین استانی در کشور است که یگان حفاظت امور اراضی در آن تشکیل و معارفه انجام می شود.

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی افزود: امنیت محصول اجتماعی است اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم این امنیت را باید با مشارکت و حمایت همه  سازمان ها و مشارکت مردم داشته باشیم زیرا این کار فرابخشی است و همه دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی که اولویت اول ماست محقق شود.

وی افزود: یکی از وظایف دهیاران ابلاغ قانون حفظ کاربری اراضی و نظارت دقیق بر حسن اجرای قانون است که می تواند نقش کلیدی در حوزه ی پیشگیری داشته باشد.

تغییر کاربری آفت کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به اهمیت یگان حفاظت امور اراضی اشاره کرد وگفت: افتتاح یگان حفاظت امور اراضی و باغی در استان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مختار مهاجر افزود: خاک ما واقعا با ارزش است و وظیفه داریم این منبع خدادادی را حفظ کنیم در این خصوص شهرستان ها می توانند از پتانسیل ناظران استفاده کنند و با ارایه آموزش های لازم اطلاعات موثر را انتقال دهند.

مهاجر هر گونه تغییر کاربری را آفت کشاورزی خواند و تاکید کرد اولویت اول ما حفظ زمین است زیرا اگر زمین نداشته باشیم محصولی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در چند سال گذشته جلوی ساخت و سازها را گرفته ایم و اقدامات پیشگیرانه ما قابل مقایسه با پنج سال گذشته نیست اما این کار باید با جدیت تداوم پیدا کند.

در این نشست حسن خسروی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان هم با تشریح فعالیت ها و وظایف و سیاست های امور اراضی استان گفت: در سال جاری ۶۷ ساخت و ساز غیر مجاز در استان اعلام شد که نیاز به بررسی و اعلام نظر داشت از این تعداد ۹ مورد در چهار روستا خارج از بافت روستا و بقیه همه در داخل بافت روستا بودند.

در پایان این نشست حکم سرهنگ محمد صالح خلیلی به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان به وی ابلاغ شد.

کد خبر 4772294

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان جهادکشاورزی گلستان ابراهیم حسن آبادی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند  اظهار کرد: این مقدار اراضی ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از متصرفان خلع ید شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان گفت: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهادهای دولتی از عرصه‌های ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

وی اضافه کرد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ۵۰ هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند