Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در گردهمایی هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور در مجمع شهید امامی که امروز شهرستان چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که واگذاری 33 درصد سهام ترجیحی واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند تا آنها مشارکت در تولید را به معنای واقعی در ذائقه خود حس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واگذاری سهام ترجیحی به کارگران در گذشته‌ای نه‌چندان دور و در دولت آقای هاشمی رفسنجانی کلید خورد و ما نیاز داریم تا بار دیگر این امر را به منظور ارتقاء سطح رفاه کارگران احیا کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به آینده بازار کار که موضوع اصلی اجلاس بین‌المللی سازمان جهانی کار در ژنو سوئیس بود، گفت: تغییرات تکنولوژی و توسعه هوش مصنوعی جایگزین شدن رباط‌ها با کارگران موضوعی بسیار جدی است که موجب برهم خورد بازار کار می‌شود.

صادقی افزود: اگر عقل را جایگزین احساسات خود کنیم، درمی‌یابیم که اصلاح قانون کار از این جهت موضوعی جدی است. ما باید بر هماهنگ‌سازی مشاغل شکل گرفته حول تغییرات تکنولوژی با قانون کار هماهنگی ایجاد کنیم و قانون کار را متناسب با الزامات آینده به‌روز کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم حمایت‌های لازم را از افرادی که شرایط کار آنها تحت تاثیر تکنولوژی متحول می‌شود، به عمل آوریم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: حدود یک میلیون نفر به عنوان فری‌لنسر، یا به عنوان راننده در شرکت‌های اینترنتی، پستی و غیره کار می‌کنند که از شمول حمایت‌های قانون کار خارج هستند و حتی از بیمه تامین اجتماعی هم برخوردار نیستند. ما ناچاریم که به هر نحوی شده آنها را تحت حمایت قرار دهیم. باید توجه داشت که تحت شمول قرار گرفتن این افراد و آوردن آنها ذیل چتر تامین اجتماعی موجب می‌شود که منابع لازم از طریق حق بیمه وارد سازمان تامین اجتماعی شود؛ سازمانی که از محل وصول حق بیمه‌ها از کارگران و بازنشستگان حمایت می‌کند. باید در نظر داشت که این حدود یک میلیون نفر نیازمند بهره‌مندی درمان رایگان، حق بازنشستگی هستند.

صادقی با بیان اینکه اهمیت دیگر اصلاح قانون کار به فصل ششم آن برمی‌گردد، گفت: فصل ششم قانون کار در باب تشکل‌ها تدوین شده است و توانمندسازی آنها را مورد تاکید قرار می‌دهد اما فصل ششم به جهت تقویت بیشتر جایگاه تشکل‌ها و تقویت قدرت چانه‌زنی آنها نیازمند بازنگری است.

وی در پایان با اشاره به یاد و خاطره سیدتقی نوربخش مدیرعامل سابق تامین اجتماعی و عبدالرحمان تاج‌الدین معاون پارلمانی این سازمان گفت: این عزیزان عمر خودشان را نثار جامعه کارگری کردند و پیشنهاد می‌دهیم که به مناسبت سالگرد آنها مراکزی از سازمان تامین اجتماعی و غیره به نام این عزیزان نامگذاری شود اما ظاهرا مقاومت‌هایی در این راه صورت می‌گیرد که من از آقای شریعتمداری می‌خواهم به این موضوع رسیدگی کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چمخاله حسن صادقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقلال رنگ و بوی تازه می‌گیرد؟!
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت