Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@09:49:03 GMT

آیا بخشی از اسناد ملی آسیب دیده است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۱۲۱

آیا بخشی از اسناد ملی آسیب دیده است؟

عبدالله انوار - نسخه‌پژوه پیشکسوت - در تماسی تلفنی گفت: یکی از کسانی که در خارج از سازمان اسناد است به من گفته بعد از بارندگی اخیر آب در مخزن کتابخانه ملی بالا آمده و اسنادی از بین رفته است، تا جایی که مقدار قایل توجهی از آن‌ها به مکانی دیگر منتقل شده است. اگر واقعا این موضوع صحت داشته باشد، باید پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در تماس‌هایی با برخی مسؤولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با رد این موضوع، گفته شد که با تمهیدهای اندیشیده شده، اتفاق خاصی رخ نداده است.

پیگیری‌های متعدد با مسؤولان مختلف این سازمان برای دریافت یک توضیح رسمی به جایی نرسیده بود که امروز در پی انتشار چند مطلب در فضای مجازی که حتی بعضا با ذکر جزئیات، مدعی بودند که دسته‌هایی نشان‌دار از اسناد رسمی آسیب دیده‌اند، سازمان اسناد و کتابخانه ملی درنهایت با صدور اطلاعیه‌ای عمومی اعلام کرد:

«با سپاس فراوان از دغدغه‌های خبرنگاران و شهروندان گرامی نسبت به حفظ میراث و اسناد کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی به اطلاع می‌رساند که خوشبختانه تغییرات جوی اخیر هیچ آسیبی به اسناد این مرز و بوم نرسانده است. از سوی دیگر ساختمان آرشیو با تکمیل ظرفیت مخازن رو به رو شده است، از این رو به جهت افزایش ظرفیت مخازن فعلی از طریق نصب قفسه‌های ریلی، سازمان اقدام به انتقال موقت اسناد پیش آرشیوی به یکی از مخازن ساختمان کتابخانه ملی کرده است تا پس از نصب قفسه‌های ریلی به جای خویش بازگرداند. 

در فرایند این جابه‌جایی خبرنگارانی از رسانه‌های کشور در جریان انتقال موقت اسناد قرار گرفتند و به پاس شفافیت و به جهت پاسخ گفتن به دغدغه شایسته اهالی فرهنگ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی روز شنبه ۲۵ آذر ماه علاوه بر کنفرانس خبری بازدید از محل را در برنامه قرار خواهد داد».

این اطلاعیه همچنین تاکید کرده است: «حفظ و صیانت از اسناد ملی در این دوره بیش از هر زمان دیگر مورد تاکید قرار گرفته، تا جایی که برای اولین بار ساختمان آرشیو مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار طبق آخرین فناوری‌های روز دنیا شده است و پس از ۵۰ سال سازمان در صدد راه اندازی بایگانی راکد ملی برای ساماندهی بایگانی راکد دستگاه‌های اجرایی است.»

ساختمان آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه ملی در منطقه‌ای به نام چال‌هرز قرار گرفته که از قدیم‌الایام در زمان بارندگی آب در آن جمع می‌شود. به نظر می‌رسد جانمایی ایتدایی این ساختمان با اگر و اماهایی از نظر کارشناسی همراه بوده است.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1321120

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی کتاب بارش برف باران تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا حسن روحانی آلودگی هوا خبرآنلاین استان آذربایجان شرقی باشگاه پرسپولیس استان لرستان قوه قضاییه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود گفت: بامداد امروز با دریافت گزارشی از مرکز کنترل عملیات استان گیلان مبنی بر سقوط یک مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان لاهیجان، تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات دیزبن به محل حادثه اعزام شدند.
 عامر محبی افزود: این فرد به علت سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید شده بود، که پس از بررسی‌های اولیه با توجه به شرایط نامساعد منطقه و صخره‌ای بودن محل یک تیم تخصصی نجات از پایگاه هلال احمر رودسر به محل حادثه اضافه شد.
وی با بیان اینکه پس از راه اندازی گروه تخصصی برای نجات این فرد مسیر دسترسی مشخص شد گفت: پس از اقدامات لازم، مصدوم از مرگ رها یافت و به مکان امن منتقل شد. 
رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود تصریح کرد: در این عملیات یک گروه از ایستگاه آتش نشانی شهرستان لاهیجان و تعدادی از اهالی منطقه حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • برنامه‌های یادروز سعدی در کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود