Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@21:21:45 GMT

میرزاپور: عراقی‌ها تیم ایران را تشویق می‌کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۱۶۳

میرزاپور: عراقی‌ها تیم ایران را تشویق می‌کردند

ابراهیم میرزاپور دروازه بان تیم ملی  در دوتا از خاطره انگیز ترین مسابقات تیم های ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی 2002 بوده است. 

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایران هجده سال پیش در رقابت های مقدماتی جام جهانی در دو بازی رفت و برگشت از مرحله گروهی به مصاف تیم ملی عراق رفت. ابراهیم میرزاپور حراست از دروازه تیم ملی ایران را در این دوره از رقابت ها و آن دوبازی خاص به عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا ایران در ورزشگاه مملو از جمعیت بغداد به مصاف حریفش رفت. ابتدا روی ضربه شروع مجدد میرزاپور که در اختیار عراقی ها قرار گرفت عماد رضا گلزنی کرد اما علی کریمی و علی دایی کار را به نفع ایران تمام کردند. در تهران هم ایران همین نتیجه را تکرار کردو با گل های مهدوی کیا و کریمی برنده جدال با عراق شد. میرزاپور درباره بازی هایش برابر عراق گفت:" اگر اشتباه نکنم دوبار در مقدماتی جام جهانی با عراق بازی کردم."


او درباره بازی اولش در بغداد گفت:" جو بسیار سنگینی وجود داشت به خصوص اینکه ما در همان نیمه اول از حریف عقب افتادیم. یادم هست پسر صدام رئیس فدراسیون بود و به دستور او تماشاچیانی که ما را دوست داشتند و تشویقمان می کردند را با باتوم می زدند." دروازه بان سابق تیم ملی ایران با اشاره به اینکه بازیکنان ایرانی در عراق محبوبیت زیادی داشتند گفت:" تیم ما ستارگانی مثل علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و علی دایی را داشت که در تمام آسیا و عراق طرفدار داشتند."


او درباره گل اول عراق که روی ضربه شروع مجدد نامناسب او به دست آمد گفت:" استرس این بازی خیلی بالا بود اما همانطور که در مصاحبه های قبلی گفته ام من در زانویم مشکل داشتم و در آن زمان بدون رباط صلیبی بازی می کردم. این رازی بود که کسی نمی دانست و نباید هم می گذاشتیم کسی متوجه شود. مشکل اصلی این بود در حالی که خیلی ها فکر می کردند من بلد نیستم به توپ ضربه بزنم."

 


میرزاپور درباره شرایط این بازی بعد از آن گل گفت:" همانطور که گفتم بازیکنان بزرگ و باتجربه ای داشتیم که قبل از این در جام جهانی 98 بازی کرده بودند و تجربه لازم را داشتند. آن ها به خوبی تیم را جمع کردند و توانستیم این بازی را ببریم."


او درباره بازی امروز تیم ملی برابر عراق هم گفت:" عراق از همیشه جزو تیم های خوب غرب آسیا بوده و همیشه هم بازی اش با ایران حساسیت داشته است. اما اگر بخواهیم فنی نگاه کنیم تیم ما از هر نظر سرتر از حریف است. فقط موضوع مهم بحث روحی و روانی است. من فکر می کنم این خیلی خوب است که در اردن بازی می کنیم چرا که اگر در بصره یا اربیل بود شرایط سخت تری برایمان به وجود می آمد. عراقی ها تماشاگران متعصبی دارند."


او اضافه کرد:" اگر تیم ما بتواند مسایل روحی و روانی اش را حل کند می توانیم عراق را شکست بدهیم. ما تیم بهتری هستیم اما کشورهای عربی هم همیشه بلد بودند که روی روح و روان بازیکنان ما اثر بگذارند. اگر تمرکزمان را از دست ندهیم و با منطق بازی کنیم می توانیم برنده این بازی باشیم."


میرزاپور درباره خاطره اش از بازی با عراق هم گفت:" خاطره خوبش این بود که آن ها را در بغداد شکست دادیم و بعد از آن به حرم امام حسین(ع) رفتیم. این اولین سفرم به کشور عراق بود و خاطره اش از یادم نمی رود."

دسته یک ابراهیم میرزاپور پاس همدان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک ابراهیم میرزاپور پاس همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها

هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از دیروز (چهارشنبه) با برگزاری دیدار‌های گروه‌های A و B رقابت‌ها آغاز شد.

در بازی افتتاحیه مسابقات، ویتنام مقابل میانمار با تساوی یک - یک متوقف شد. میانمار در جایگاه هفتادوسوم جهان قرار دارد و ۳۴ پله پایین‌تر از ویتنام ایستاده است، اما توانست تیم ششم آسیا را متوقف کند تا اولین شگفتی جام را رقم بزند. تایلند نیز با نتیجه ۳ بر یک موفق به شکست چین شد تا با سه امتیاز، در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

ازبکستان در گروه B با پیروزی ۳ بر ۲ از سد استرالیا گذشت و عربستان با نتیجه ۵ بر یک برابر عراق شکست خورد. در این گروه تیم‌های عراق و ازبکستان در جایگاه‌های اول و دوم جای دارند.

امروز پنجشنبه، دیدار‌های نخست گروه‌های C و D برگزار می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه، شاگردان وحید شمسایی از ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت ایران) مقابل افغانستان صف‌آرایی می‌کنند.

برنامه دیدار‌های امروز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

تاجیکستان - کره جنوبی، ساعت ۱۰:۳۰
ایران - افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰
ژاپن - قرقیزستان، ساعت ۱۴:۳۰
کویت - بحرین، ساعت ۱۷:۳۰

دیگر خبرها

  • مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت (عکس)
  • حاشیه دیدار استقلال و شمس آذر| حضور مدافع سابق، اعتراض به داور و شعار ویژه برای گلزن آبی‌ها
  • واکنش جالب هواداران به جریمه کاپیتان: شماره کارت بده!
  • اتفاقات دیدار استقلال - شمس آذر | هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • آتش بازی ستاره عراقی سابق پرسپولیس در قطر