Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوشبختانه اساسنامه مدارس عشایری در ۱۷ ماده طلایی در نهصد و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

او افزود: اساسنامه مذکور به سمع و نظر ریاست جمهوری رسید و بعنوان قانون ابلاغ شد، در همین رابطه نیز دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور در چارت و ساختار جدید و اداره کل توسعه عدالت آموزشی و آموزش و پرورش عشایری کشور ارتقا پیدا کرد و این فرصت جدیدی است که بتوانیم در رفع محرومیت زدایی گام‌های اساسی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری اظهار داشت: آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان مفتخر است در مناطق عشایری و صعب العبور از سلسله رشته کوه‌های زاگرس تا خلیج فارس بیش از ۱۴ هزار دانش آموز عشایری را در دوره‌های تحصیلی مختلف تحت پوشش تعلیم و تربیت رسمی قرار دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این تعداد دانش آموزان در ۷۰۳ واحد آموزشی، یکهزار و ۲۴۰ کلاس درس و ۱۴ منطقه آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان، از نظر جمعیت دانش آموزان عشایری، خوزستان رتبه سوم کشوری را دارد.

حمید قنبری ادامه داد: یکی از بند‌های اساسنامه مدارس عشایری بدین شرح است: وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و بسترسازی توسعه متوازن در مناطق عشایری، ردیف اعتباری خاص با عنوان "توسعه آموزش و پرورش عشایری" با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنظیم و در لوایح بودجه سالیانه منظور نماید.

او اذعان داشت: خوشبختانه در این زمینه می‌توانیم به برنامه ششم توسعه رجوع کنیم که برخی مواد این برنامه ردپای رفع محرومیت در مناطق عشایری و کمتر توسعه یافته به وضوح قابل مشاهده است.

قنبری اظهار کرد: همچنین در سند تحول بنیادین، درخصوص رفع محرومیت در مناطق عشایری سخن به میان آمده است.

او در ادامه گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بعنوان یاوران مستضعفان در بسترسازی توسعه متوازن و برقراری عدالت آموزشی و پرورشی برای آحاد دانش آموزان ایرانی و رفع تبعیض و فاصله طبقاتی و همچنین استحکام بخشی به پایه‌های نظام جمهوری اسلامی نقش دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عشایر بعنوان ذخایر جمعوری اسلامی شناخته می‌شوند، بیان داشت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این اساسنامه و عملی شدن آن در ردیف اعتباری خاص با عنوان "توسعه آموزش و پرورش عشایری" شد.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به مشکلات آموزشی دانش آموزان عشایری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و وزارت آموزش و پرورش‌، رضامراد صحرایی با بیان اینکه مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد، اظهار کرد: امروز مدرسه‌ها دارای عملکرد خوبی هستند و اگر در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت کردیم، نتیجه فعالیت و زحمات معلمان در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

وی درباره چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش افزود: کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد و منکر آن نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند که زمینه‌ساز تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری در کشور است.

کد خبر 745761

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد