Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:47:21 GMT

موزه شهاب سنگ در نراق بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۱۸۷

موزه شهاب سنگ در نراق بهره‌برداری شد

استاد زمین شناسی دانشگاه آخن آلمان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  ۴۴ نوع اجرام نظیر سنگ‌هایی که با زمین برخورد کردند و یا  محصول برخی حوادث طبیعی مثل رعد و برق هستند در این موزه در معرض نمایش عموم گذاشته شده‌ است که گنجینه غنی در این زمینه محسوب می‌شود.
پروفسور «ایرج عشقی» افزود: موزه شهاب سنگ در جهان زیاد است اما مجموعه نراق تنها موزه‌ای است که در محل فرود آمدن شهاب سنگ راه‌اندازی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تمام شهاب سنگ‌های ایران سنگی است و فقط یک نمونه شهاب سنگ آهنی در ورامین موجود است.
استاد دانشگاه زمین شناسی دانشگاه آخن آلمان اظهار داشت: تاکنون ۳۰۸ شهاب سنگ از ایران در جهان ثبت شده‌است.
پروفسور عشقی گفت: شهاب سنگ‌هایی که در نقاط مختلف جهان با زمین برخورد کردند از ماه و مریخ  هستند و تمام شهاب سنگ‌های ایران در منطقه لوت یافت شده‌اند.
استاد دانشگاه آخن آلمان تصریح کرد: نمونه‌های به نمایش درآمده قطعاتی از شهاب سنگ‌های چهار سیاره مریخ، عطارد، ستاره و ماه هستند که به صورت انحصاری در این موزه به معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. 
 سال ۵۳ یک سنگ آسمانی به وزن سه کیلو و ۲۰۰ گرم در نراق سقوط کرد و این نخستین جرم آسمانی است که سقوط آن در یک منطقه مسکونی گزارش شده‌است. 
این شهاب سنگ بر روی دبیرستان نوساز معصومی نراق سقوط کرد و پس از سوراخ کردن سقف آزمایشگاه دبیرستان با پهنای ۳۰ سانتیمتر در محیط داخلی این واحد آموزشی فرود آمد. 
شهاب سنگ نراق به گفته کارشناسان پس از جدا شدن از سنگ مادر حدود ۱۳ میلیون سال سن تابش کیهانی و سرگردانی در فضا در شهر نراق فرود آمده‌است و این رویداد موجب شهرت جهانی این شهر از لحاظ علمی و تاریخی شد. 
شهر تاریخی نراق واقع در ۱۵ کیلومتری مسیر دلیجان به کاشان دارای ۷۰ کیلومترمربع وسعت است که  طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد. 
این شهر در حوزه قطب گردشگری جنوب استان مرکزی واقع شده که از جمله ظرفیت‌های گردشگری آن آب انبارهای حاج مهدی نراقی، مسجد جامع نراق، بازار شمس‌السلطنه، کاروانسرا و پل دودهک، قلعه و غار کهک و غار نخجیر است.

برچسب‌ها استان مرکزی موزه نراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی موزه نراق استان مرکزی موزه نراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه

مرکز جامع سلامت با زیربنای ۲۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، با امکانات کامل ساخته شده تا مانع رفت و آمد الموتی‌ها به قزوین شود.

ملک پور فرماندار قزوین هم که به مراسم افتتاح رفته بود، فرصت را غنیمت دانست و پای حرف مردم نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد