Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما ۴۵ یا ۵۰ فرماندار داریم که سرپرست هستند و به سرپرست نمی‌توان برای انتخابات حکم داد و اینها باید تعیین تکلیف شوند

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز 5 شنبه 23 آبان در حاشیه همایش سراسری هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما ۴۵ یا ۵۰ فرماندار داریم که سرپرست هستند و به سرپرست نمی‌توان برای انتخابات حکم داد و اینها باید تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر مواردی را تشخیص دهیم که قطعا باید بنا به دلایل کارآمدی عوض شوند یا جابه‌جایی در جای دیگر صورت گیرد، این جزو وظایف ما است. این مساله مهمی است که جابه‌جایی و تعویض‌ها منجر به برداشت غلط نشود.

رحمانی فضلی بیان کرد: در حین انجام انتخابات هیات‌های نظارت را داریم، هرجا خلافی صورت گیرد، چه تغییر کنند چه نکنند و هرجا هر دستگاه اجرایی اعم از دولت یا غیر دولت در انتخابات دخالت کند، هیات‌های نظارت باید نظارت و گزارش کرده و برخورد کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص تامین امنیت آرا در انتخابات الکترونیک، گفت: با شورای نگهبان به توافق رسیدیم. بحث احراز هویت‌ها را با قوت انجام می‌دهیم‌. در بخش اخذ و شمارش آرا در انتخابات شوراها در دور قبل در ۱۴۰ شهرستان بدون هیچ‌گونه اشکالی انتخابات الکترونیک را اجرا کردیم. شورای نگهبان باید نرم‌افزارها و مسائل فنی ما را در جلسات کارشناسی بررسی کنند، اگر به توافق مشترک رسیدیم، اجرا می‌کنیم، امیدواریم به توافق برسیم چون این مساله تایید و تجربه شده و نسبت به روند آن اطمینان داریم.

وی اضافه کرد: برای کشور ما بد است نتوانیم در انتخابات مهمی مانند شوراها بخشی را به صورت الکترونیک انجام دهیم. تلاش کردیم رضایت دوستان را در حوزه‌های کارشناسی جلب کنیم، صحبت‌ها ادامه دارد، ان‌شاءلله به نتیجه خواهیم رسید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • انتخاب رئیس هیات شنا کیش به عنوان سرپرست کمیته آب‌های آزاد
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات
  • برگزاری اولین مسابقه اهداف پروازی سال ۱۴۰۳
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • شکایت گودرزی به دیوان عدالت اداری بابت روند برگزاری انتخابات
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران