Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:47:53 GMT

همایش وحدت اسلامی پناهندگان استان یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۲۸۰

همایش وحدت اسلامی پناهندگان استان یزد برگزار شد

ایسنا/یزد امام جمعه موقت یزد در همایش وحدت اسلامی پناهندگان استان، گفت: راز و فلسفه وحدت استفاده از توانایی‌های یکدیگر برای رسیدن به کمال است.

حجت الاسلام «محمدحسن معزالدینی» در همایش وحدت اسلامی پناهندگان که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل این گونه نشست‌ها و نیل به هدف واقعی این جلسات، اظهار کرد: معنای هفته وحدت این نیست که برادران مهاجر ما شیعه شوند یا ما مسلمانان سنی شویم، بلکه معنای وحدت این است که از توانایی‌های یکدیگر برای رسیدن به کمال استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر انسانی باید برای دیگری بالی شود تا در آسمان آدمیت و معراج انسانیت به پرواز در آید.

امام جمعه موقت یزد با بیان این که همه بلایای بشریت به این دلیل است که غرایزش بر عقلش حکومت کرده است، تصریح کرد: اگر آدمی عقلش بر غریزه‌اش حکومت کند به معراج آدمیت می‌رود و اگر چنین نشد به حضیض حیوانیت سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: چون انسان‌ها در برآوردن حاجات یکدیگر توانایی‌های مختلف دارند باید این توانایی‌ها در کنار هم قرار گیرد تا تعاون حاصل شود.

معزالدینی با اشاره به این که مسلمانان باید به مشترکات فراوان خود تمسک جویند، گفت: راز و فلسفه وحدت همین است و امیدوارم تشکیل این جلسات باعث اخذ مشترکات و کنارگذاشتن مختلفات شود تا به اهداف عالیه انسانی نائل شویم.

«سعید پرویزی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نیز با بیان این که امام خمینی (ره) با نامگذاری هفته وحدت بهترین اقدام را برای اتحاد بین شیعه و سنی انجام دادند، گفت: هفته وحدت که به منظور جلوگیری از تفرقه میان مسلمانان نامگذاری شده، نقطه قوت ما خواهد بود تا با تکیه بر مشترکات از نفاق جلوگیری کنیم.

وی افزود: امیدواریم روزی در سایه وحدت بتوانیم به همه اهداف اسلام دست یابیم.

پرویزی همچنین در ادامه گفته‌های خود به اقدامات فرهنگی اجتماعی اداره کل اتباع و مهاجرین استان طی هشت ماه اخیر اشاره کرد و گفت: این اداره از ابتدای سال تاکنون برنامه‌های متنوعی از جمله اعزام پناهندگان به مرقد مطهر امام خمینی (ره)، برنامه‌های ماه مبارک رمضان، روز قدس و ویژه برنامه روز پناهنده اجرا شده است که امیدواریم شاهد تداوم آن در سال های آتی نیز باشیم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در پایان نیز یادآور شد: این اداره کل در نظر دارد در مدت باقی مانده سال جاری برنامه‌های دیگر از قبیل مسابقات قرائت قرآن کریم، قصه خوانی و نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی را ویژه اتباع و مهاجرین اجرا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام جمعه موقت يزد هفته وحدت پناهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز

روز یکشنبه ۲ ثور فرمانده انتظامی البرز با هیات همراه ضمن بازدید از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری استان و اردوگاه مراقبتی شهید وکیلی با حضور دهقان شیری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی دیدار و در خصوص حضور اتباع خارجی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

در این دیدار دهقان شیری ضمن تقدیر از حضور فرمانده انتظامی استان گزارشی از فعالیتها و اهم اقدامات این اداره کل در خصوص ساماندهی اتباع مجاز، شناسایی و بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورشان ارائه نمود.

وی با تاکید بر حساسیت حوزه اتباع افزود: تعامل و هماهنگی ما به روند اجرای سیاست ها و دستورالعملهای ابلاغی از سوی سازمان ملی مهاجرت در امور اتباع کمک بیشتری خواهد کرد و در نهایت میتوان از ظرفیت های استان جهت ساماندهی اتباع خارجی بهره برد.

در پایان ضمن تشکر از همکاران فراجا استان و فرمانده محترم انتظامی استان در خصوص ساماندهی و بازگشت اتباع خارجی به کشورشان گفت:این فرایند به صورت روزانه در تمامی شهرستان های استان در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز