Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@12:16:04 GMT

سعدی شیراز در آلبوم موسیقی گروه راک انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۳۳۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 34 MB به گزارش همشهری آنلاین، کُلدپلی (Coldplay) یک گروه آلترناتیو راک بریتانیایی است که در سال ۱۹۹۶ در لندن شکل گرفته‌است. تا کنون بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های این گروه به فروش رفته‌است.  

آلبوم جدید و هشتمین آلبوم کامل استودیویی این گروه Everyday Life نام دارد ۲۲ نوامبر برابر با اول آذر منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلبوم زندگی روزمره واکنش ما به دید منفی گرایانه‌ای است که در همه جا موج می‌زند. مشکلات و سختی‌های زیادی در زندگی است، اما اتفاقات بسیار مثبتی هم در این زندگی فوق‌العاده میافتند.

نکته جالب در مورد این آلبوم، نام ترک ششم از سی دی دوم، به نام "بنی آدم" است که در آن شعر معروف سعدی به زبان فارسی خوانده می‌شود:
"بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که   در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به‌درد آورَد روزگار    دگر عضوها را نمانَد قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی  نشاید که نامت نهند آدمی"

در این فیلم گزارشی در باره این گروه، ترک بنی‌آدم، بهره گرفتن این گروه از منطق‌الطیر عطار و اشعار مولانا در کارهای قبلی و نیز نقش و حضور سعدی در فرهنگ مغرب زمین ارائه شده است.
 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

برای تولید این محتوا از منبع متال ورد استفاده شده است کد خبر 463233 برچسب‌ها موسیقی‌‌ جهانی سعدی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موسیقی جهانی سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه

تجمع اعتراضی و اعلام انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفا غزه در مسجد نصیرالملک با حضور امام جمعه شیراز و دیگر مسئولان استانی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و تجمع اعتراضی و اعلام انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفا غزه در مسجد نصیرالملک، اظهار داشت: از خدای متعال برای همه شما مومنین و مومنات، عموم مسلمانان عالم بالاخص مردم مظلوم غزه و فلسطین عزت، سلامت و سعادت دنیا و آخرت را می‌طلبیم و از خدا می‌خواهیم به حرمت امام حسن مجتبی (ع) فرج و آسایش برای مردم مظلوم فلسطین هم فراهم شود.

وی موضوعی که برای صحبت خود انتخاب کردم یکی از سخنرانی‌های امام حسن (ع) است تا ببینیم ایشان در سخنرانی چه مطلبی را فرمودند و ما برای امروز خود و برای مسئله فلسطین و همه مسائلی که در جامعه داریم از این سخنرانی حضرت چه درسی می‌توانیم بگیریم؟

امام حسن مجتبی (ع) فرموده است "أیُّها النّاسُ، إنّهُ مَن نَصَحَ للّه ِ و أَخَذَ قَولَهُ دَلیلاً هُدِیَ لِلّتی هِیَ أقوَمُ، و وَفَّقَهُ اللّه ُ لِلرَّشادِ، و سَدَّدَهُ لِلحُسنى". فرمود "ای‌ها الناس"،‌ای مردم! و مردم را مخاطب قرار داده تا حواس همه جمع شود. در ادامه فرموده است اگر دو مورد را قول دهید سه مورد را قول می‌دهیم.

اول قول دهید نیتتان با خدا صاف باشد "إنّهُ مَن نَصَحَ للّه ِ"، ما بنده هستیم و هرچه خدا بگوید پس نیت را با خدا صاف کنید. دوم "و أَخَذَ قَولَهُ دَلیلاً "، هر کس برای زندگی خودش قرآن را راهنما قرار دهد. پس اول در دل با خدا صاف باشید و دوم راهنمای شما در زندگی قرآن باشد و خدای متعال قول داده و امام حسن (ع) نیز فرموده که سه مورد را می‌گیرید.

اول "هُدِیَ لِلّتی هِیَ أقوَمُ"، هدایت به یک روش زندگی که از همه روش‌ها بهتر است.8 میلیارد آدم در دنیا زندگی می‌کند و می‌خواهیم سبک زندگی ما از همه بهتر باشد. امام حسن مجتبی (ع) فرمود اگر دل با خدا صاف باشد و هر چه قرآن هدایت کرده و دستور می‌دهد عمل کنید بهترین سبک زندگی را خواهید داشت.

دومین مورد که خدا می‌دهد این است که "و وَفَّقَهُ اللّه ُ لِلرَّشادِ"، خدا به شما توفیق می‌دهد تا آخر بر طریق حق بایستید.

خیلی‌ها خراب کردند و 4 روز انقلابی و در مسیر امام و رهبری بودند، اما به انحراف کشیده شدند. امام حسن (ع) فرمود اگر دل با خدا صاف باشد و قرآن را راهنمای زندگی خود قرار دهید تا آخر خط پیرو خدا، پیامبر، ائمه معصومین و جانشین و نایبان معصومین خواهید ماند و سالم از این دنیا رد می‌شوید. "لِلرَّشادِ" یعنی استقامت بر طریق حق و تا آخر بایستیم.گاهی ما فکر می‌کنیم که آیا فلسطینیان که شروع کرده اند تا آخر می‌ایستند؟ ما برای فلسطین شعار می‌دهیم ولی آنها برای ما مهم هستند، چون پیرو قرآن هستند. 

در فلسطین در آن فشار‌ها شب اول ماه رمضان قرآن می‌خواندند و ما نیز اینجا به یاد آنها هستیم و قرآن می‌خوانیم و همه پیرو قرآن هستیم و اگر کسی می‌خواهد بر طریق حق تا آخر بایستد باید قرآن را وسیله هدایت خود قرار دهد و راهنما قرآن است. از مسیر حق خارج نشویم که کار چهارچوب دارد و چهارچوب آن را قرآن کریم برای ما مشخص کرده است.

سومین مطلب "و سَدَّدَهُ لِلحُسنى" است که خدا پاداش حسنی می‌دهد، یعنی هر چه در این دنیا نصیب شما شد و پیروز می‌شوید و اسرائیل نابود خواهد شد خوب است، اما مهم پاداش اخروی است و بهترین پاداش را خدا به شما خواهد داد.

اگر بنا است این مسیر را جلو برویم و پیرو قرآن باشیم یک آیه از قرآن که در خطبه‌های نماز جمعه هم خواندم دوباره در این جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) یادآوری می‌کنم تا یک درس از قرآن بگیریم.
امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید بهترین مسیر زندگی، بهترین روش کار انقلابی و بهترین دستورالعمل برای جبهه مقاومت در قرآن است.

خدا در قرآن کریم آیه 186 سوره آل عمران می‌فرماید "لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا أَذًى کَثِیرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ". مردم اگر می خواهیم به فرموده رهبر معظم انقلاب تمدن نوین اسلامی راه بندازیم و اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی واقعا جامعه اسلامی باشد و متاسفانه مسجد ما را دارند موزه می‌کنند و اگر می خواهیم مسجد واقعی شود و اگر می‌خواهید در مقابل هرزگی‌هایی که جهان کفر و تمدن از خدا بی خبر غربی به جامعه ما تحمیل می‌کند بایستید حواستان باشد که قرآن کریم می‌فرماید مطمئن باشید در اموال و جانتان آزمایش می‌شوید و باید پول خرج کنید تا دین اجرا شود، با شعار تنها نمی‌شود.

"لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ"، باید پول خرج کنید و با جانتان آزمایش می‌شوید. مثل شهید بهشتی که تکه تکه شد یا شهید مطهری که شهید شد تا حرف دین جا بیافتد.‌ نمی‌شود یک گوشه بشینیم و قرآن خودش اجرا شود. باید مثل شهید دستغیب بود که تکه تکه شد تا دین اجرا شود. جامعه اسلامی باید مثل مردم شریف غزه این مظلومیت‌ها را بکشد و مشخص شود پای حرف خدا ایستاده اند و باید معلوم شود که اسرائیل در باریکه غزه با جمعیت دو میلیونی 32 هزار نفر را به شهادت رساند تا دست بردارند، اما آنها شب اول رمضان قرآن خواندند و به همه جهانیان اعلام کردند اگر خدا امتحان می‌کند ما مرد این امتحان هستیم و خواهیم ایستاد.

این امتحانات هست و چاره‌ای نیست و باید معلوم شود چه کسانی مرد هستند و ایستادگی می‌کنند و چه کسانی نامرد هستند و در آزمایش الهی مردود شده و با ترامپ و نتانیاهو دست دوستی می‌دهند؟ عرصه دنیا عرصه امتحان همین قضیه است. مسلمانان، زن و مرد، از کفار می‌شنوید و از مشرکین که در مقابل شما ایستادند می‌شنوید و اذیت بسیار می‌بینید. این اذیت بسیار مردم مسلمان غزه است که ما را ناراحت کرده است ولی قرآن کریم می‌فرماید این هست.

شهید بهشتی فرمود بهشت را به بها دهند و به بهانه ندهند، بها همین ایستادگی، صبر و مقاومت‌ها است. در ادامه آیه خدای متعال فرمود "وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا" دو چیز خدا از ما می‌خواهد تا ببیند چه کسی مرد میدان است. صبر و ایستادگی و تقوا. ستون پنجم دشمن در خیابان‌ها که اعصاب مومنین را به هم میریزد خدا می‌خواهد ببیند چه کسی صبر میکند و پای حرف حق می‌ایستد. امام‌ حسن مجتبی (ع) در فراز پایانی سخن خود می‌فرماید اگر‌می خواهید پیرو قرآن باشید باید عالم قرآن شناس داشته باشید. رنجی که جامعه اسلامی از اول مبتلا شد این بود که از عالم به قرآن فاصله گرفت. قرآن را همه خوانده اند، اما از عالم قرآن فاصله گرفته اند.

مردم اگر می‌خواهید قرآن برای شما کتاب هدایت باشد مطمئن باشید باید پشت سر عالم دین راه بروید. امروز دست دشمنان از آستین کسانی که شاید به نوعی خودشان را خودی جلوه می‌دهند بیرون آمده تا آبروی روحانیت را ببرند، چون می‌دانند اگر روحانیت را از مردم جدا کرد دیگر این مسیر ادامه پیدا نمی‌کند. در رأس روحانیت اسلام حضرت امام است. تخریبی که کفار و دشمنان خدا انجام می‌دهند از همه بیشتر نسبت به امام و رهبر معظم انقلاب است.

هر کس به اندازه ظرفیت خودش و هر کس بیشتر در میدان مبارزه با دشمن است بیشتر ضربه میخورد ولی روحانیت اسلام باید بیدار باشد و محکم پای ارزش‌های دینی خود بایستد و کاری کند که دشمنان اسلام مایوس شوند از اینکه بتوانند مردم را از مسیر قرآن بیرون ببرند که روحانیت هست و دست از هدایت قرآنی برنمی‌دارد.

این مسیر را با هدایت ولی امر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت العظمی امام خامنه‌ای (دام ظله عالی) و در جبهه مقاومتی که امروز از کناره‌های دریای احمر و اقیانوس هند یمنی‌ها شروع کرده اند تا کرانه مدیترانه‌ای که لبنانی‌ها هستند تا سواحل دجله و فرات که مقاومت عراق ایستاده است همه به رهبری مقاومت ایران و رهبری بزرگ مردی که از سلاله پیامبر امروز دارد قرآن را همان طور که حق است تلاوت می‌کند و پای ارزش‌های قرآنی ایستاده است. انشاءالله پیش خواهیم برد و می‌رسد روزی که ببینیم عزت اسلام و برافراشته شدن پرچم فلسطین در قدس شریف و سرنگونی رژیم غصبی اسراییل جنایتکار را و ظلم آنها راه به هیچ جایی نمی‌برد و مطمئن هستیم خدا با ماست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • آرامگاه سعدی در یک روز بارانی بهار شیراز
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • آرامگاه سعدی
  • انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه + فیلم و تصاویر
  • اعلام انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه
  • امروز با سعدی: وقت آن است که مردم ره صحرا گیرند
  • آواز سه نسل خوانندگی در «شهر مناجات»/ با این آلبوم آرام می‌گیرید