Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار، با اشاره به اشتراکات منافع و سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در موضوع مبارزه با تروریسم گفت: «جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه خود از سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی و تکفیری ادامه خواهد داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابراز امیدواری کرد که روند رو به ثبات و امنیت در تمامی مناطق سوریه با درایت و تدبیر رئیس جمهوری، دولتمردان و مردم این کشور تحقق یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی فیمابین گفت: همکاری‌های دوستانه میان دو کشور پس از پیروزی کامل سوریه در جنگ با تروریسم ادامه خواهد داشت.

ذوالنوری حضور نظامی و مداخلات آمریکا در بخشی از خاک سوریه را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا در سوریه سبب ایجاد تنش و تداوم ناامنی در منطقه شده است و لازم است آمریکا به حضور ناخوانده خود در سوریه پایان دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تداوم گفت‌وگو و رایزنی‌ها میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور، جهت پیگیری توافقات امضا شده را خواستار شد و گفت: «انتقال تجارب ارزشمند کارشناسان و متخصصان ایرانی در زمینه بازسازی سوریه به ویژه در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، توسعه زیرساختها، راهسازی و صنایع راهبردی به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر خواهد گشت.

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه در ادامه این دیدار با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) بر تحکیم و تعمیق پیوند‌های دوستی میان ملت و دولت سوریه و ایران تاکید و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در جنگ با گروه‌های تکفیری و تروریستی قدردانی نمود.

او با تأکید بر مراودات و تعاملات فیمابین تصریح کرد: «سوریه از تقویت همکاری‌ها و تعاملات میان دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری استقبال می‌کند»

در ادامه این دیدار، طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت تداوم همکاری‌های فیمابین تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و سوریه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی