Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کمالی در گردهمایی سالیانه هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگری سراسر کشور گفت: خانه کارگر همواره مورد تقدیر مسئولان نظام قرار گرفته است. برای نمونه شهید رجایی، باهنر و آقای موسوی اردبیلی و کلیه افراد انقلابی از تلاش‌های خانه کارگر تقدیر کرده بودند.

وی با بیان اینکه کارگران همواره پایبند نظام و ارزش‌های آن بوده و هستند، گفت: این ایجاب می‌کند که قدرشناسی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که یک کارگر اعتراض کرد؛ او را بازداشت و به زندان منتقل نکنیم. کارگری که اعتراض می‌کند به خاطر حق معیشت خود است و ما این کارگر را که غم نان دارد به جای رسیدگی به خواسته‌اش، با او برخورد می‌کنیم.

کمالی افزود: در برخی کشورها افرادی که اعتراض می‌کنند مثلا به خاطر نداشتن شغل دست به این کار می‌زنند، مورد تعرض قرار نمی‌گیرند بلکه مشکل آنها را بررسی و در صورت لزوم آنها را به کاریابی‌ها و مراکز رفاهی درمانی معرفی می‌کنند. آنها مشکل صنفی را سیاسی نمی‌کنند و معترضان را به بیگانگان و دشمنان نظام وصل نمی‌کنند.

 عضو کمیته مرکزی خانه کارگر افزود: ما مشکلات صنفی خود را سیاسی می‌کنیم و کارگرانی را که اعتراض دارند به دشمنان مربوط می‌کنیم. نوع رفتارها و کردارهای ما با جامعه کارگری باید عوض شود. نباید کارگری که حق معیشتش اعتراض می‌کند را بازداشت کنیم.

وی افزود: در دوره‌ای که وزیر کار و امور اجتماعی بودم با وزارت کشور و دستگاه‌های کشور تفاهم‌نامه‌ای را منعقد نمودم مبنی بر اینکه تا زمانی که اعتراض‌های کارگری قالب صنفی دارد، دستگاه‌های نظامی و قضایی به ماجرا ورود نکنند. مشکلات جامعه کارگری باید در درون کارخانه حل شود البته بعضی از افراد به جای اینکه اختلافشان را با کارفرما از طریق مجراهای قانونی حل کنند اقدام به بستن راه‌آهن می‌کنند. این در حالی است که راه‌آهن برای کشور اهمیت استراتژیک دارد و از طریق آن کالاهای مهم دارو، غذا و غیره به نقاط مختلف کشور منتقل می‌شود.

وزیر کار و امور اجتماعی دولت‌های آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی افزود: جدال بر سر حقوق کار باید با منطق گفت‌وگویی باشد یعنی باید بر بستر مذاکره به حل اختلاف پرداخت. این نیازمند آن است که سواد کارگران در زمینه چانه‌زنی افزایش یابد.

وی افزود: کارگران و تشکل‌های کارگری باید در قدرت سهم داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه تصویب قانونی در زمینه نحوه پذیرش افرادی که قصد ورود به مجلس را دارند و سختگیری در شرایط ورود به مجلس، درست نیست، گفت: مطابق این قانون، صرفا افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند می‌توانند وارد مجلس شوند. این قانون موجب شده است که ورود به مجلس برای دلسوزان جامعه کارگری ممکن نباشد چراکه این افراد کمتر مدرکی مانند کارشناسی ارشد دارند.

 عضو کمیته مرکزی خانه کارگر افزود: در مجلس اول پیشروترین قوانین در دفاع از کارگران و مستضعفان تصویب شد و افردی در مجلس حضور داشتند که سوادشان در سطح کارشناسی ارشد و مدارک تحصیلی آنچنانی نبود. پرسش این است که مگر این افراد بی‌سواد بودند و تشخیص نمی‌دادند که منافع مردم در چه چیزی است؟

وی در ادامه گفت: این امر موجب شده افرادی که دلسوز حقوق کارگران هستند نتوانند وارد مجلس شوند و نتوان علیه تعدی به حقوق آنها ایستادگی کرد. این امر یا همان نظارت استصوابی موجب شده است که شاهد مجلس ضعیفی باشیم البته عده‌ای می‌گویند فراکسیون امید ضعیف عمل می‌کند اما مگر سایر فراکسیون‌ها که در اکثریت هستند، برای حمایت از حقوق ضعفا چه کردند؟

کمالی با اشاره به خصوصی‌سازی‌هایی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده، گفت: از 17 واگذاری که انجام شده 16 تای آنها غیررقابتی بوده است. خصوصی‌سازی موجب شده که نان مردم قطع شود. خصوصی‌سازی به معنای عدم مزاحمت قوانین برای مشارکت مردم در اقتصاد است اما موجب شده تا عده‌ای مال و اموال مردم را دو دستی صاحب شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسین کمالی چمخاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • استقبال از هفته کار و کارگر با مسابقات متنوع ورزشی در استان البرز
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل استقلال و شمس آذر| تصمیم عجیب داور در فاصله یک ساعت به آغاز بازی/اعتراض نکونام و دقیقی به خاطر عدم اعلام پنالتی+تصاویر
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جشن بزرگ کارگری در میبد