Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققانی که در زمینه تغییرات آب و هوا تحقیق می کنند همچنان سرگرم  کشف حلقه های بازخورد منفی ناشی از گرم شدن دمای جهان هستند.  محققان «کالج ایمپریال لندن» در انگلیس در این تحقیق جدید متوجه شدند که باکتری ها برای سازگار کردن خود با افزایش دمای هوا،  با سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدنشان، دی اکسید کربن بیشتری تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکتری ها و آرکی باکتری ها، ساختار گروه موجودات تک سلولی موسوم به «پروکاریوت ها» را تشکیل می دهند؛ این دو گروه باکتری ها بیش از نیمی از زیست توده سیاره زمین را تشکیل می دهند.  این دو گروه مانند انسان در هنگام تنفس، دی اکسید کربن آزاد می کنند.

هرچه باکتری ها سریعتر تنفس کنند، دی اکسید کربن بیشتری منتشر می کنند و با افزایش دما، باکتری ها سریعتر تنفس می کنند. تا اکنون رابطه دقیق میان دمای هوا و تنفس پروکاریوت ها مشخص نبود.

محققان در این مطالعه چگونگی تاثیر دما بر آهنگ تنفس ۴۸۲ پروکاریوت مختلف را محاسبه کردند. نتایج آزمایش هایی که در محیط آزمایشگاه انجام شد، نشان دادند که اکثر پروکاریوت ها در واکنش با افزایش دمای هوا، به آهنگ تنفس خود سرعت می بخشند.

به گفته محققان، جوامع پروکاریوت ها در طولانی مدت به نحوی تکامل می یابند که در دماهای بالاتر کارآمدتر باشند و در نتیجه قادر به افزایش هر چه بیشتر سوخت و ساز بدن خود خواهند بود.  بنابراین افزایش دمای هوا تاثیر مضاعفی بر بسیاری از جوامع پروکاریوت ها دارد و به آنها اجازه می دهد که هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت کارآمدتر عمل کنند و سهم هر چه بیشتری در تولید کربن در جهان و در نتیجه افزایش دمای هوای جهان داشته باشند.  

این تحقیق هفته جاری در مجله Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها باکتری ها گرمایش جهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکتری ها گرمایش جهانی باکتری ها گرمایش جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روند افزایش دمای هوا در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، در شبانه روز آینده جو پایدار ، افزایش ابر، وزش باد شدید  پیش بینی می‌شود.
روز دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات بارش های پراکنده خواهیم داشت .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • راهنمای ماشینکاری فولاد CK45: نکات کلیدی کار با فولاد CK45
  • درمان بیماری کبد با چند دانه کوچک!
  • درمان بیماری کبد با چند دانه‌ کوچک!
  • هم‌افزایی دو ماده برای حذف مواد خطرناک از فاضلاب و پساب
  • آغاز روند افزایش دمای هوا در استان سمنان
  • آغاز روند افزایش دمای هوا در سمنان
  • چطور درست نفس بکشیم؟
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی
  • راه‌اندازی کارخانه کربن و نیروگاه‌های خورشیدی برنامه اولویت‌دار ایرالکو در سال جدید است