Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:34:55 GMT

شورای سیاستگذاری مسجد در قزوین ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۶۱۱

شورای سیاستگذاری مسجد در قزوین ایجاد شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: شورای سیاستگذاری مسجد متشکل از امام جمعه و مسئولان فرهنگی جهت شناسایی نقاط ضعف مساجد و رونق دادن به مسجد تشکیل شود.

یکصد و ششمین نشست شورای فرهنگی عمومی با ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، استاندار قزوین و مسئولان فرهنگی استان با محوریت فعالیت‌های مساجد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت الله جمالی پور - استاندار قزوین - در این جلسه بیان کرد: مسجد کانون مهم و اثرگذار در حوزه اجتماعی و بازدارنده آسیب اجتماعی است؛ مسجد از گذشته به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم در فعالیت‌های مردمی بود و بخش عظیمی از فعالیت‌های انقلاب درون مسجد شکل گرفت، درواقع مساجد درگذشته در رونق فرهنگی، اجتماعی و دینی اثرگذار بودند.

استاندار قزوین بیان کرد: بخشی از مسائل امروز جامعه ما به علت کمتر شدن نقش مسجد در حوزه‌های مختلف ازجمله مطالبه فرهنگی و اجتماعی است، ما باید ببینیم چرا در حوزه معضلات اجتماعی با این وضعیت روبه‌رو هستیم.

وی تأکید کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کمرنگ‌تر شدن بخشی از مسائل فرهنگی و مذهبی است، اگر مساجد کمرنگ شوند شیطان راهش را پیدا می‌کند و دشمنان آسیب می‌زنند.

جمالی پور یادآور شد: هرچقدر مسجد فعال باشد بیشتر می‌تواند محور و وحدت‌بخش باشد، باید کار جدیدی را در قزوین آغاز و کمک کنیم که مساجد رونق پیدا کنند، اعتقاد و باور این است که اگر در جنگ پیروز شدیم هسته‌اش مسجد است.

وی بیان کرد: باید مسجد را کانون کنیم و از مردم کمک بگیریم، اگر به مردم اعتماد کنیم و خارج از نگاه‌های سیاسی مسجد کانون مردمی شود اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، باید ظرفیت را ایجاد کنیم و مردم در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: لازم است مکانیسمی طراحی کنیم که متولیان مسجد از مردم شایسته انتخاب و صالحین عضو هیئت‌امنا شوند.

وی تأکید کرد: مسجد باید در کانون حرکت باشد، امروز مسجد را از اهداف دور کردیم و برای هر قشری کانونی خاص ایجاد کردیم، مسجد در دهه ۶۰ پایگاه عروسی بود ناهار و شام می‌دادند، همچنین مساجد پایگاه عظیم فرهنگی بودند.

جمالی پور تأکید کرد: همه رفتند به سمت کانون خیابانی و همین امر به مساجد آسیب زد، مسجد کانون هر فعالیتی باشد می‌تواند آن را تقویت کند.

وی تصریح کرد: باید شورای سیاست‌گذاری مسجد متشکل از امام‌جمعه، معاون عمرانی استانداری، شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، اوقاف، راه و شهرسازی، آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، صداوسیما تشکیل و نقاط ضعف مساجد را پیگیری کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: کانون خیرین مسجد ساز نیز باید ایجاد شود و از خیرین برای ساخت مسجد کمک بگیریم، باید به‌گونه‌ای اعتمادسازی کنیم که مردم احساس کنند مسجد خانه و پناهگاه آن‌ها و محل وفاق ملی وحدت مرکزی است.

وی تأکید کرد: اگر به مسجد به‌عنوان کانون هدایتگر توجه نکنیم ضرر می‌کنیم، از ظرفیت کانون فرهنگی مساجد نیز باید استفاده شود تا حضور جوانان در مساجد رونق پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون فرهنگی و هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،   در نشست با کانون‌های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی گفت: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان است.   وی افزود: هویت بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه‌های سرود امری مهم و ضروری است.   رضایی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه‌های سرود و اعضای آن‌ها از اولویت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می‌باشد.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: دغدغه ما بر این است که میزبان جشنواره سرود کشوری باشیم که ظرفیت بزرگی برای کانون‌های فرهنگی و هنری فعال خواهد بود.   رضایی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید بیشتر و بهتر استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان