Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:34:31 GMT

گلستان فاقد شعار واحد در حوزه گردشگری است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۶۵۴

گلستان فاقد شعار واحد در حوزه گردشگری است

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گلستان گفت: تنوع زیادی در جاذبه گردشگری گلستان وجود دارد اما متاسفانه گلستان به یک شعار واحد در موضوع گردشگری نرسیده است و به صورت کلی به این موضوع نگاه میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان: یحیی جلالی فر در حاشیه سیزدهمین جشنواره اقوام در مصاحبه با خبرنگار برنا اظهار کرد: این انجمن با هدف مطرح کردن جایگاه راهنمایان گردشگری و در سطح بالاتر حضور در نمایشگاه های مختلف در سال 96 تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گلستان در اسفند ماه و در روز جهانی راهنمایان گردشگری در سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری  در اسفند ماه میزبان 500 راهنمای گردشگری که عضو فدراسیون جهانی گردشگری نیزهستند میباشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه گلستان به رنگین کمان اقوام معروف است جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارد و این موضوع جایگاه فرهنگی گلستان را پررنگ می کند.

جلالی فر گفت: طی 5 سال گذشته که راهنمایان گردشگری در استان حضور داشتند به دلیل موانع قانونی و همچنین به دلیل اینکه امکان تبلیغات گسترده نداشتند نمی توانستند تورهای گردشگری را به استان بیاورند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی دوسال گذشته با تشکیل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان به صورت واحد آموزش ها و برنامه ریزی هایی را در راستای هدف راهنمایان گردشگری انجام می دهیم.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان با اشاره به اینکه گلستان فاصله زیادی تا رسیدن به جایگاه مقصد گردشگری دارد افزود: در وهله اول بایستی مردم برای جذب گردشگر آمادگی داشته باشند و این موضوع در گلستان اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: انجمن با هدف آشنایی شهروندان گلستانی با ظرفیت ها و نحوه استفاده از ظرفیت ها در استان های دیگر تورهای گردشگری را سفر به خارج استان را شکل داده است.

وی در رابطه با برند سازی جاذبه های گردشگری در گلستان تصریح کرد: تنوع زیادی در جاذبه گردشگری گلستان وجود دارد اما متاسفانه گلستان به یک شعار واحد در موضوع گردشگری نرسیده است و به صورت کلی به این موضوع نگاه میشود.

جلالی فر با اشاره به ثبت جنگل های هیرکانی ادامه داد: با عدم در نظر گرفتن مشابهات گلستان را با استان های دیگر از لحاظ گردشگری  ، تصمیم گرفتیم شد جنگل های هیرکانی و استان هشت اقلیم را به عنوان برند و شعار در رویداد گردهمایی راهنمایان گردشگری در اسفند ماه در نظر بگیریم.

وی با اشاره به تنوع اقلیم، تنوع غذایی، تنوع آداب و فرهنگ و تنوع قومیت در گلستان افزود: برند سازی نیازمند تحقیق، مطالعه و بازاریابی است که متاسفانه در استان گلستان در هیچ کدام از این موضوعات کار نشده است.

 

بیشتر بخوانید: ضرورت استفاده از رسانه های اجتماعی برای توسعه گردشگری تحقق سیاست جذب 10 میلیون گردشگر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت تبلیغات گردشگری گردشگری استان مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز به مسافران‌نوروزی خدمات ارائه می دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، رحیم خاکی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن راهنمایان گردشگری استان البرز تعداد ۳۰ راهنما برای ایام نوروز به ارائه خدمات و راهنمایی در مورد آثار و جاذبه‌های تاریخی استان البرز می‌پردازند.
به گفته او این راهنمایان در بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی از جمله کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه مستقر شده اند و به ارائه اطلاعات و توضیحات در مورد معماری و تاریخ بنا‌های استان و همچنین محوطه تاریخی فرهنگی ازبکی می‌پردازند. 
خاکی با اشاره به اینکه با وجود ماه مبارک رمضان گردشگران از بنا‌های تاریخی استان استقبال خوبی داشته اند، گفت: ارائه توضیحات کارشناسی در مورد بنا‌ها مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است و این کار با هدف ارائه بهینه خدمات به گردشگران صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • جبلی: پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیستیم
  • واکنش رئیس رسانه ملی به پرداخت‌های غیرمعقول به چهره‌ها
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته
  • راهنمایان گردشگری کاشان دست از کار کشیدند | پای یک مسئول در میان است؟
  • ۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز به مسافران‌نوروزی خدمات ارائه می دهند
  • ۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند
  • علت غیبت راهنمایان گردشگری در کاشان چیست؟
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم