Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@13:01:59 GMT

مرگ ۱۷ هزار در سال نفر بر اثر تصادفات رانندگی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۶۹۵

مرگ ۱۷ هزار در سال نفر بر اثر تصادفات رانندگی

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری گفت: در کشور سالانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سیدحسین میرشفیع در سومین گردهمایی انجمن خیرین وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد‌، افزود: انجمن خیرین راه و ترابری به منظور ایجاد بستر و تسهیل امکانات حمل و نقل در نقاطِ نیازمند، آسیب دیده و محروم، توسط جمعی از خیرین در سال ۹۳تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این انجمن آماده ارائه خدمات است و  در دوران گذشته کارنامه موفقی داشته و بدون هیچ گونه تبلیغاتی کار خود را پیش گرفته است.

او بیان کرد: تعدادی از خیرین که به‌طور عمده در حوزه پیمان‌کاری مشاور و یا کارمندان و بازنشستگان وزارت راه و شهرسازی بودند این انجمن را تشکیل دادند و اقدامات خوب زیادی در زمینه فعالیت وزارتخانه به ویژه در زمینه راه روستایی انجام دادند. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی به برخی از اقدامان این انجمن اشاره و اضافه کرد: به عنوان مثال 600 کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف کشور احداث یا آسفالت و همچنین پل‌های زیادی در مناطق صعب‌العبور ایجاد شد. 

میرشفیع در ادامه به موضوع  تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: متاسفانه در کشور سالانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و در ۱۰۰سال اخیر ۱۵ برابر تلفات ناشی از زلزله تلفات حاصل از تصادفات رانندگی داشته‌ایم که این آمار نگران کننده‌ای است.

به گزارش تین نیوز، وی با تاکید بر این‌که برای کاهش تصادفات جاده‌ای باید شاهد عزم جدی تمام مسئولان باشیم، افزود: تنها مسئولان نیستند که در کاهش تلفات رانندگی نقش دارند مردم نیز باید نقش خود را به درستی انجام دهند و قوانین و مقررات را رعایت کنند.

مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری درباره برنامه‌های سال جاری انجمن، اظهار کرد: در سال جاری در تلاش هستیم توان و انرژی انجمن را در جهت کاهش تلفات رانندگی دنبال کنیم.

به گفته وی، عامل انسانی نقش عمده‌ای در تصادفات رانندگی دارد و از آنجایی که بخش بزرگی از وظایف دولت معطوف به زیر ساخت‌ها است باید مسائل فرهنگی، همچون ترویج فرهنگ رانندگی از طرق تبلیغاتی و رسانه‌ها پیگیری شود.

میرشفیع خاطرنشان کرد: در این میان رسانه‌های مکتوب، غیر مکتوب، شبکه‌های مجازی، صدا و سیما و همچنین مدارس نقش مهمی دارند و انجمن در تلاش است در این زمینه هم‌افزایی انجام دهد.

وی گفت: موضوعاتی مانند رفع نقاط پرحادثه‌، استقرار پایگاه‌های اورژانس در بخش‌های مناسب و کاهش خواب ‌آلودگی و احداث استراحت‌گاه‌ها در راه‌ها، موضوعاتی است که در حال پیگیری هستیم. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های اجرایی انجمن افزود: با هماهنگی‌هایی که با وزارتخانه داشته‌ایم نقاط پرحادثه شناسایی شده‌اند. همچنین جلساتی را با رئیس اورژانس داشته و آنها نیز نقاط مورد نیاز را به ما معرفی کرده‌اند. همچنین با دانشگاه علم و صنعت نیز تفاهم نامه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که پایان‌نامه‌های حوزه‌ ایمنی را پشتیبانی کنیم و جلسات آموزشی را نیز در سطوح کارشناسی برای مهندسان ترتیب داده‌ایم. 

مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری اضافه کرد: با وزیر آموزش و پروش جلسه‌ای داشته‌ایم و بر این اساس قرار شد نماینده وزارتخانه در جلسه ایمنی راه‌ها مشارکت فعالانه‌ای داشته و اقداماتی را که آموزش پرورش می‌تواند برای ترویج ایمنی داشته باشد با جدیت پیگیری کند. ما نیز قرار شده است در تولید محتوا همکاری‌های لازم را انجام دهیم. 

به گزارش تین نیوز، میرشفیع ادامه داد: همچنین با انجمن‌های مشابه خودمان ارتباطات موثر را برقرار کرده‌ایم که انجمن سلامت و انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها، از جمله این انجمن‌ها هستند. ضمن این‌که امیدواریم در آینده ‌ای نزدیک مجوز برنامه تلویزیونی تخصصی را دریافت کنیم تا به واسطه آن بتوانیم برنامه‌ای را تولید و و از صدا و سیما پخش کنیم.

او در خصوص توسعه این انجمن در بخش‌های مختلف گفت: برنامه ما این است که انجمن در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف تشکیل شود.

مدیرعامل انجمن خیرین وزارت راه و ترابری ادامه داد: خوشبختانه در لارستان ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و تاکنون خیرین برنامه‌های زیادی را انجام داده‌اند به عنوان مثال در خصوص جاده خنچ و فیروز آباد اقدامات زیادی انجام شد و در تلاش هستیم آن را پیگیری کنیم و شعبه انجمن به طور مستقل در آنجا راه‌اندازی شود. 

به گزارش تین نیوز، در پایان این برنامه که با حضور وزیر راه و نماینده‌های مجلس و جمعی از خیرین برگزار شد از خیرینی که کمک زیادی به بهبود وضعیت جاده‌های کشور کرده‌اند قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، در بازه زمانی بیست‌وپنجم اسفند تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هر سال با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز به منظور افزایش رفاه مسافران و امدادرسانی مؤثر، دستگاه‌های امدادی نسبت به اجرای طرح نوروزی اقدام می‌کنند و پس از طی شدن این ایام شاهد اعلام آمارهای متعدد در خصوص امدادرسانی‌ها و حوادث رخ داده هستیم.

سال جاری نیز طرح نوروزی پلیس از تاریخ بیست‌وپنجم اسفند آغاز شد و تا پانزدهم فروردین ادامه داشت و بر اساس گزارش‌های تحلیل شده، در این مدت شاهد جان باختن ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی نوروزی ۱۴۰۳ بودیم که این آمار حکایت از کاهش ۹.۴ درصدی دارد.

سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از بیست‌وپنجم اسفند آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ادامه پیدا کرد و در این مدت ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، افزود: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

سردار حسینی ادامه داد: شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت: در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

سردار حسینی درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال اضافه کرد: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است؛ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ ،۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر است، گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی حدود ۴ درصد مواجه بودیم؛ حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، لازم است تمام دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند، امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها می‌خواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

فوت ۱۱۷۵ نفر در تصادفات نوروزی

پیش از این نیز عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747454

دیگر خبرها

  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز